REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Volkswagen T-Cross – jest poręczny, zwinny, urokliwy i... pomarańczowy. Czy pomysł na miejskiego crossovera german style jest dobry? Sprawdźmy.

Miałem już okazję testować Volkswagena T-Crossa. Powiem więcej, jedno z auto miało nawet pomarańczowy lakier nadwozia. Jeżeli zatem chodzi o temat stylizacji czy praktyczności wnętrza, dodać mogę niewiele. Odeślę was zatem do moich poprzednich testów – do których linki dodaję poniżej. Skąd zatem kolejna przygoda z tym autem? Winowajcą jest Unia Europejska. Bo to za jej sprawą autom zacieśniany jest ekologiczny kaganiec. Czyli to za jej sprawą w sprzedaży pojawiła się nowa wersja crossovera. Silnik 1.0 TSI stracił 5 koni mechanicznych – ma teraz ich 110.

REKLAMA

Zobacz również: Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test Volkswagen T-Cross

Test Volkswagen T-Cross

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG: 5 koni mniej to dużo?

Pod maską T-Crossa nadal pracuje ten sam litrowy silnik doładowany. Ma 3 cylindry i bezpośredni wtrysk paliwa. Jakie są zmiany i różnice?

  • Identyczny jest moment obrotowy. Wynosi 200 Nm i startuje już od 2000 obr./min.
  • Identyczna jest też przekładnia automatyczna. To dwusprzęgłowe DSG o 7 przełożeniach.
  • T-Cross po modyfikacji stał się wolniejszy. Model 115 KM osiąga pierwszą setkę w 10,2 s. Wersja 110 KM w 11,3 s.
  • Nieznacznie zmniejszyła się też prędkość maksymalna. Spadła o 4 km/h i wynosi teraz 189 km/h.

5 koni mechanicznych mniej sprawia, że "na papierze" T-Cross staje się wolniejszy. Tyle teoria. W praktyce kierowca aż tak mocno tego nie czuje. Volkswagena kupuje się głównie do miasta, a tam faza przyspieszania kończy się nie na setce, a jakiś 50 czy 60 km/h. A przy tej prędkości większej różnicy nie czuć. T-Cross nadal jest dynamiczny, nadal chętnie przyspiesza i nadal może zaskoczyć kierowców większych aut z wolnossącymi silnikami. Dużą siłę Volkswagenowi daje mimo wszystko przekładnia DSG. Gładko zmienia biegi i zwiększa płynność przyspieszenia i nie powoduje opóźnienia przy starcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Volkswagen T-Cross

Test Volkswagen T-Cross

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?

T-Cross być może nie jeździ na kropelce, ale jest oszczędny

REKLAMA

Kolejną zaletą tego układu napędowego jest spalanie. Średnio T-Cross potrzebuje jakiś 8 litrów na 100 km. To niezwykły wynik jak na auto, które zmieści cztery dorosłe osoby i aż 455 litrów bagaży. I nawet podczas jazdy w mieście zimą nie powinien być drastycznie wyższy. A zdecyduje o tym raz większa pojemność, a dwa fakt, że motor naprawdę szybko się rozgrzewa.

Oczywiście podczas modyfikacji nie wszystko poszło w dobrym kierunku. Bo podczas testu udało mi się znaleźć dwie wady tego układu napędowego. Po pierwsze podczas postoju na światłach motor potrafi delikatnie zawibrować. Dużo delikatniej niż 3-cylindrowiec 1.0 TCe Renault, ale wersja 115-konna nie wibrowała wcale. Po drugie skrzynia DSG jest idealna, ale dopiero w trybie sport (gdy kierowca dodatkowo pchnie gałkę w stronę biegu D). Wtedy choć przetrzymuje biegi, szybko reaguje na zmianę położenia pedału przyspieszenia i pozwala na sprawne wyprzedzanie.

Test Volkswagen T-Cross

Test Volkswagen T-Cross

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?

No, ale teraz nieco o... cenie T-Crossa

Problem z delikatnym i prawie niewyczuwalnym wibrowaniem na postoju czy zbyt wolno reagującą przekładnią to tak naprawdę drobiazgi. Większość kierowców pewnie ich nawet nie zauważy. Każdy kupujący zauważy jednak... cenę. Bo T-Cross nie jest tani. Wariant Style z w/w układem napędowym już w wersji bazowej zostanie wyceniony na przeszło 100 tys. zł. A gdy kierowca dopisze do listy serię dodatków, kwota przekroczy 123 tys. zł. I co gorsze, za te 123 tys. zł kupujący nie dostanie auta, które jest albo przesadnie luksusowe, albo przesadnie dobrze wyposażone, albo przesadnie dynamiczne.

Nowego T-Crossa nie trzeba unikać. Wystarczy dość ostrożnie go konfigurować. To jedyna metoda na uzyskanie dobrej ceny.

Test: Volkswagen T-Cross - podsumowanie:

Jest lifestylowy, ale ułożony. Ma w sobie odrobinę szaleństwa, ale też czuć w nim niemiecką precyzję. Jest trochę jak dyrektor w korporacji, który gdy chce poczuć że żyje, wyciąga w niedzielę z garażu motocykl i wybiera się na krótką przejażdżkę bez ryzykownych zachowań. Gdyby tylko T-Cross miał trochę więcej miękkich materiałów wykończeniowych i był po prostu trochę tańszy, spokojnie mógłby zakrawać o ideał w segmencie. Poza tym muszę napisać jeszcze jedno – należy wam się odpowiedź na pytanie zawarte w tytule: tak, urokliwość i niemieckość łączą się w tym aucie i stanowią mieszankę. Wyjątkowo udaną mieszankę.

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

REKLAMA

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

REKLAMA