Kategorie

Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 180 KM

Model Kodiaq szybko zyskał entuzjastów. Duże, wygodne i przestronne auto stanowi ciekawą alternatywę na rynku SUVów, bo do tego miana Kodiaq aspiruje. Jakie ma zalety i wady?

Przyzwyczailiśmy się, że Skoda sięga do łacińskich zwrotów nazywając swoje modele samochodów. Tym razem jednak do określenia swojego nowego SUV-a Skoda posłużyła się gatunkiem niedźwiedzia, co z pewnością ma podkreślić charakter nowego modelu. Kodiaq to rasa masywnego niedźwiedzia, zamieszkującego południowe wybrzeża Alaski.

Nie sposób zapomnieć, że Skoda najmodniejszy okres SUV-ów sromotnie przespała. Cieszy jednak, że wybudzona niczym niedźwiedź z zimowego snu, wkracza na rynek z nowym modelem. Co prawda aspirowała, lub raczej rozpoznawała rynek modelem Yeti, ale nie cieszył się większym zainteresowaniem. Głównie z uwagi na wysoką cenę.

Skoda Kodiaq Sportline

DS

Sportline czyli co?

Testowany model posiada głęboki czerwony lakier, który producent nazwał „Velvet”. Pakiet Sportline charakteryzuje się mnóstwem czarnych dodatków (grill, obudowa lusterek, przyciemnione tylne szyby). Do tego 20-calowe antracytowe felgi, czynią z czeskiego kolosa przyjemny dla oka widok. Zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz nie zabraknie oznaczeń Sporline, żeby użytkownik zawsze pamiętał, do jakiej wersji musiał dopłacić.

Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 180 KM

Tak samo jak duży niedźwiedź tak i Skoda Kodiaq jest autem ciężkim, bo waży ponad 1700 kg. Jego długość wynosi 4,7 m., czyli przeciętnie tyle co średniej długości kombi. Zaledwie 16 cm krótsza niż Skoda Superb. Prześwit wynosi 18 centymetrów, co w codziennej jeździe nawet po drogach niskiej jakości w zupełności powinno wystarczyć. Wysokość mierzy niemal 1,7 a szerokość 1,9 metra. Dzięki dość wysoko umieszczonej linii szyb, sprawie wrażenie mocno pancernej konstrukcji. Wszystkie te parametry techniczne sprawiają, że to największy model jakie oferuje Skoda. Zbudowany został na płycie podłogowej MQB a podzespoły dzieli z modelem Volkswagena CrossBlue. Najczęściej porównywany jest do swojego Volkswagenowskiego brata – Tiguana. Ta sama płyta została użyta do konstrukcji brata Kodiaq czyli Karoq.

Skoda Kodiaq Sportline

DS

Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 180 KM – wnętrze

Pozycja za kierownicą jest wygodna, chociaż ustawienie idealnej pozycji za kierownicą było czasochłonne. Wygląd kierownicy pozostawia nieco do życzenia. Zabrakło materiałów lepszej jakości. Jest również dość cienka, więc trzeba się do niej przyzwyczaić. Kierownica mogłaby być wykonana nieco lepiej.

Cieszą dodatki takie jak możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu, schowek na telefon, duże pojemniki na kubki czy regulowany podłokietnik.

Skoda Kodiaq Sportline

DS

Materiały z których wykonana jest deska rozdzielcza są średniej jakości. Z powodzeniem mogłyby być lepsze. Centralnie umieszczony ekran dotykowy mierzy 9,2 cala, co sprawia, że jest wystarczająco czytelny. Całość sterowania odbywa się dotykowo, prócz dwóch skrajnie zamieszczonych pokręteł. Na uwagę zasługuje podwójny schowek. Jeden na linii wzroku otwierany do góry, a drugi standardowo zamieszczony nad kolanami.

Siedzenia są wygodne i dobrze wyprofilowane. Dłuższa jazda nie sprawia problemu. Jazda nie jest męcząca. Testowany egzemplarz to wersja 7-osobowa. Za trzeci rząd siedzeń musimy dopłacić 3400 zł.  Jednak gdy rozłożymy trzeci rząd siedzeń, niestety w drugim zacznie robić się ciasno. Dzieci spokojnie jednak się pomieszczą, dorośli niekoniecznie.

Skoda Kodiaq Sportline

DS

Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 180 KM – wyposażenie

Kodiaq występuje w trzech wersjach wyposażenia: Active, Ambition i Style.

Już podstawowa wersja Active wyposażona jest w 7 poduszek powietrznych, zdalnie sterowany zamek, wszystkie szyby sterowane elektronicznie i manualną klimatyzację. Dostaniemy również radio SWING o przekątnej 6,5 cala. Między przednimi fotelami znajdziemy podłokietnik, którego niestety brakuje z tyłu. W standardzie również dostaniemy LEDowe światła do jazdy dziennej oraz lampy przeciwmgłowe. Na pokładzie wersji Active znajduje się system FRONT ASIST (przedni radar automatycznie hamujący w wypadku zagrożenia) oraz MANOEUVERE ASSIST (automatyczne hamowanie podczas cofania).

Wersja Ambition wzbogacona jest od poprzednika w dwustrefową automatyczną klimatyzację, bezkluczykowe uruchamianie silnika i czarne relingi dachowe. W tej nie brakuje również podłokietnika z tyłu i dwóch schowków, o których mowa wcześniej. Otrzymamy również pakiet LIGHT ASSIST, który ułatwi codzienne korzystanie z samochodu. W tej wersji możemy również liczyć na parasole w przednich drzwiach.

Wersja Style, posiada trójstrefową klimatyzację automatyczną, reflektory przednie w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS oraz przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED wraz z funkcją corner. Adaptacyjny tempomat ułatwi jazdę, ale tylko do 160 km/h. Na pokładzie znajdziemy radio Bolero z wejściem SD, USB AUX-in, MP3 i obsługą głosową.

Skoda Kodiaq Sportline

DS

Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 180 KM – prowadzenie

Kabina jest przestronna, co oczywiste w aucie o takim gabarycie. Pozycja za kierownicą jest wygodna a dzięki światłom LED, widoczność jest bardzo dobra. Kierowcom również sprzyja szereg dodatków, które lepiej organizują czas spędzony za kierownicą. Mowa tutaj o bezprzewodowej ładowarce czy pojemnym uchwytom, które z przodu zmieszczą dwa duże kubki. Miejsca nie brakuje zarówno z przodu jak i z tyłu. Imponująca jest również pojemność bagażnika. W wersji podstawowej to 720 litrów. Bagażnik testowanego egzemplarza z rozłożonym 3 rzędem siedzeń kurczy się do 270 litrów. Sterowanie elektroniczne tylnej pokrywy ułatwia codzienne korzystanie z bagażnika.

Skoda Kodiaq Sportline

DS

Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 180 KM – układ napędowy

Silnik benzynowy o mocy 180 koni to niewątpliwa zaleta testowanego auta. Wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone. Niestety duża moc pociąga za sobą również spore spalanie. Zwłaszcza, że model jest wyposażony w napęd 4x4. W trasie przy delikatnej jeździe jesteśmy w stanie uzyskać 8-9 l/100 km, ale w mieście musimy się liczyć ze spalaniem na poziomie 12l/100 km. Oczywiście przy założeniu, że nie będziemy fantazjować i wykorzystywać całej mocy tego silnika. Klienci którzy szukają oszczędności powinni zainteresować się silnikami diesla. Silniki benzynowe sprawdzą się raczej w mieście, ale po najmniejszych jednostkach nie ma co się spodziewać jakiejś ekscytacji z jazdy. Zresztą wielki niedźwiedź nie sprawdzi się w szybko pokonywanych ciasnych zakrętach, to nie jego bajka. Silnik 2.0 TSI z napędem 4x4 to bardzo dobre połączenie. Moc silnika w testowanym aucie przekazywana jest na czterokołowy napęd za pomocą 7 biegowej skrzyni DSG. O zaletach samej skrzynie nie ma się co rozpisywać. Jest po prostu dobra. Zawieszenie Kodiaq jest raczej miękkie i wygodne w codziennej jeździe. Poradzi sobie z wysokimi krawężnikami, słabymi nawierzchniami i weekendowymi wycieczkami za miasto.

Skoda Kodiaq Sportline

DS

Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 180 KM – ceny

Ceny podstawowej wersji Kodiaq zaczynają się od 87 400 zł. Niestety tutaj otrzymamy najmniejszy silnik benzynowy 1.4 TSI i napęd na przód. Słowem - mało. Za Kodiaqa Scout zapłacimy od 136 850 zł a za model Sportline od 138 700 zł. Cena testowanego egzemplarza to aż 210 100 zł.

Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 180 KM - podsumowanie

Przez pierwsze dni jazd Skodą, byłem całkiem zadowolony. Jednak przy bliższym poznaniu nie zyskuje, lecz traci. Wykonanie jest dobre, ale nie bardzo dobre. Plastiki potrafią zaskrzypieć. Są średniej jakości, a z uwagi na to że deska rozdzielcza jest potężna, to tafla plastiku w podstawowej wersji mnie się nie podoba. Silnik 2.0 TSI jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Z mniejszym silnikiem, auto po prostu jest ospałe.

Gdyby się zastanowić nad silnikiem, zdecydowanie lepiej wybrać diesla, chyba że będziemy jeździć tylko po mieście. Mocniejszy silnik z pewnością da więcej frajdy z jazdy niż silnik benzynowy. Testowany egzemplarz ma napęd 4x4 i to chyba dobry pomysł na dodatkowe doposażenia auta.

Skoda Kodiaq Sportline

DS

Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 180 KM - dane techniczne

Silnik

Benzynowy R4, turbodoładowany

Pojemność silnika

1984 cm3

Moc maksymalna

180 KM przy 3900 obr./min.

Maks mom. obrotowy

380 Nm w zakresie 1400-3940 obr./min.

Prędkość maksymalna

205 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,2 s

Skrzynia biegów

7-biegowa, automatyczna (DSG)

Napęd

4x4 (AWD)

Hamulce przednie

Tarczowe, wentylowane

Hamulce tylne

Tarczowe

Zbiornik paliwa

60 l

Katalogowe zużycie paliwa
(miasto/ trasa/ średnie)

8,5 l/ 5,8 l/ 6,8 l

Długość

4700 mm

Szerokość

1882 mm

Wysokość

1685 mm

Rozstaw osi

2791 mm

Masa

1738 kg

Pojemność bagażnika

720 l / 2065 l

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    26 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.