Kategorie

Eksploatacja

Czy uszlachetniacze oleju faktycznie działają? Ich producenci obiecują niezwykłe właściwości, zaczynając od działania odmładzającego na silnik, na zmniejszeniu spalania kończąc. Warto pamiętać, że zapewnienia handlowców a rzeczywiste korzyści ze stosowania tego typu bardzo rzadko się pokrywają...
Wybór oleju w dużej mierze zależy od dwóch podstawowych czynników - tego co wyczytamy w instrukcji obsługi i oczywiście od ceny. Co jednak zrobić gdy producent przewidział do naszego auta olej bardzo starej generacji, a dużo nowocześniejszy smar możemy kupić taniej? Czy można stosować oleje wyższej klasy niż te przewidziane przez fabrykę i jakie są tego konsekwencje?
Bezobsługowe stacje paliw są dla jednych dobrodziejstwem, ponieważ mają najniższe ceny paliw, innych odstraszają koniecznością obsługi dystrybutorów i automatów, pobierających należność za zatankowane paliwo. Jak korzystać z samoobsługowych stacji benzynowych?
We wnętrzu zaparkowanego na słońcu auta w porze letniej temperatura może sięgać nawet 60 stopni Celsjusza. Może to być niebezpieczne nie tylko dla zdrowia, ale i dla życia.
Na targach Challenge Bibendum 2011, które odbyły się w Berlinie zaprezentowanych zostało wiele nowych rozwiązań. Jednym z nich była samoreperująca się opona do zastosowania w samochodach osobowych.
Montując instalacje gazową LPG wielu kierowców zadaje sobie takie oto pytanie: Czy instalacja gazowa wymaga specjalnego oleju i czy w silniku z zasilaniem gazowym LPG trzeba wyłącznie stosować oleje przeznaczone do gazu?
W poradniku tym pokażemy, jak samemu dokonać kontroli przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10. Nie jest to trudne zadanie i bez problemu wykonamy je we własnym zakresie.
Świece zapłonowe to kolejny element, który możemy skontrolować we własnym zakresie. W poradniku tym dowiesz się jak sprawdzić i wymienić świece zapłonowe w Toyocie Corolli E10.
O tym jak ważna jest regularna wymiana filtrów nie trzeba nikogo przekonywać. W poradniku tym dowiesz się jak wymienić filtr powietrza i paliwa w Toyocie Corolli E10.
Bardzo trudno jest określić właściwości oleju w skrzyni bez dokładnych, a przez to kosztownych badań laboratoryjnych. Jest jednak kilka domowych sposobów, dzięki którym przynajmniej częściowo można poznać aktualny stan oleju i jego właściwości smarne.
Zaniedbanie wymiany płynu hamulcowego może być tragiczne w skutkach dla naszego bezpieczeństwa.
Sprawny układ hamulcowy niejednokrotnie decyduje o naszym bezpieczeństwie na drodze. Niedopuszczalne są jakiekolwiek usterki. W poradniku tym pokażemy, jak samemu sprawdzić hamulce w Toyocie Corolli E10.
Sprawny układ chłodzenia jest bardzo ważny. Wszelkie niedociągnięcia mogą skutkować poważną awarią podczas jazdy. Oto kilka rad, jak dobrze go sprawdzić.
W poradniku tym przeprowadzimy kontrolę przewodów elastycznych w przedziale silnika Toyoty Corolli E10. Co najważniejsze, nie potrzeba wielkich umiejętności, żeby przeprowadzić ją samemu.
Zbudowany przez Hondę na przełomie lat 1999/2000 specjalnie dla Europy silnik o pojemności 1,4 litra miał trudne początki. Pierwsi klienci nie byli zachwyceni osiągami nowej jednostki napędowej. Konstrukcja – z biegiem czasu - obroniła się jednak sama. Silnik 1,4 16v Hondy jest niezawodny, praktycznie bezobsługowy, choć nie tak ekonomiczny jak zapewniał producent.
Czterocylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy równych 50 koni mechanicznych przez kilkanaście lat był najtańszą i najbardziej ekonomiczną z benzynowych jednostek napędowych Volkswagena. Ten wybitnie niskobudżetowy silnik ma kilka znaczących zalet, warto jednak pamiętać, że koncernowi Volkswagena zdarzyła się też poważna wpadka przy unowocześnianiu jednostek AER.
Regularne wymiany oleju znacząco wpływają na stan naszego auta. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej w Toyocie Corolli E10.
W poradniku tym opiszemy jak samemu skontrolować poziom oleju w automatycznej i manualnej skrzyni biegów. Oto opis krok po kroku jak to wykonać w Toyocie Corolli E10.
Silniki z rodziny Renault F4R są szczególnie polecane przez mechaników wyspecjalizowanych w autach Renault. Klasyczny czterocylindrowy rzędowy, dwulitrowy, szesnastozaworowy benzyniak Renault to jeden z bardziej niezawodnych silników w historii tej marki.
Silnik Renault 1.9 dCi był produkowany w różnych wersjach i trafił pod maski aut kilku marek, również Nissana i Suzuki. Mimo licznych zalet, niestety poddany intensywnej eksploatacji, jest jednostką awaryjną.
Konstruktorzy silników od wielu dziesięcioleci walczą, z małym skutkiem, z powstawaniem uszkodzeń korpusu silnika i jego cylindrów oraz pompy wodnej w wyniku procesu, zwanego kawitacją. Powodem jest niepełne poznanie zjawiska kawitacji.
Auto może zostać zalane wodą z kilku powodów, nie tylko przez powódź. Zdarza się czasem, że pozostawiamy auto na brzegu jeziora lub rzeki bez zaciągniętego hamulca ręcznego, a ono stoczy się do wody. Co wtedy zrobić?
Trzylitrowy silnik z serii ES lub L7X to jeden z niewielu przykładów spólnej pracy wszystkich trzech największych francuskich producentów aut. Praktycznie ta sama jednostka pracuje pod maskami limuzyn Renault, jak i koncernu PSA, czyli Citroena i Peugeota. Jakie wady i zalety ma to klasyczne 3.0 V6? Jak go eksploatować, jakie ma wady i zalety?
Sprawne układy kierowniczy i zawieszenia dają nam większy komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać przeglądu układu kierowniczego i zawieszenia.
Zużywanie się opon powoli, ale nieustannie zmienia ich właściwości. Większość kierowców ze zużywania się opon zdaje sobie sprawę, ale niewielu wie w jaki sposób wraz z rosnącym przebiegiem zmieni się zachowanie auta.
Jeśli niektórym argument bezpieczeństwa nie wystarcza, warto pamiętać, że za zły stan opon grożą też konsekwencje... finansowe. W razie spotkania z drogówką, oprócz mandatu, za jazdę autem niesprawnym technicznie, stracimy też dowód rejestracyjny. Kiedy możemy mieć problemy przez opony?
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub nadmiernego zużycia paska konieczna jest jego wymiana. Czytając ten poradnik dowiesz się jak samemu wymienić i wyregulować paski napędowe w silniku 1.6 w Nissanie Primera P10/P11.
Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że samochód należy przygotować do sezonu zimowego. Tymczasem nasze auta wymagają także przygotowania do jazdy i eksploatacji podczas nadchodzących upałów. Jak zapobiec przegrzewaniu się silnika podczas upałów?
W widmie światła słonecznego znajdują się, oprócz światła widzialnego, także podczerwień i ultrafiolet. Te dwa rodzaje światła mają bardzo negatywny wpływ zarówno na ludzi jak i na wiele elementów samochodu i jego wyposażenia. Dlatego właśnie zostawienie auta na słońcu może być dla niego szkodliwe.
Hamulce to najważniejszy element samochodu, decydujący o bezpieczeństwie jazdy. Należy od czasu do czasu samodzielnie sprawdzać stan hamulców. Oto jak to zrobić.
Bardzo duże upały mogą, podobnie jak silne mrozy, utrudnić rozruch silnika samochodowego. Dotyczy to zwłaszcza starszych modeli silników, zasilanych gaźnikowo, ale czasem może się zdarzyć także w przypadku silników z zapłonem samoczynnym.
Gdzie znaleźć najtańsze opony? Najczęściej okaże się, że najlepsze oferty znajdziemy w sklepach internetowych. Powstaje jednak problem – kupujemy poniekąd „kota w worku”. Płacimy nie widząc opon na oczy... Czy warto podjąć takie ryzyko?
Pisk opon bawi głównie początkujących kierowców, którzy nie są jeszcze świadomi, że przyjdzie im zapłacić za fantazję. Z wiekiem i zdobytym doświadczeniem zaczyna się oszczędzać... również opony. Warto jednak pamiętać, że pisk opon nie zawsze wynika z nierozsądnego posługiwania się pedałem gazu.
Większość nowych aut już klasy średniej wyższej ma w wyposażeniu seryjnym system monitorujący ciśnienie powietrza w oponach. Takie systemy nie tyle mierzą ciśnienie, co ostrzegają gdy jest ono zbyt niskie, minimalizując ryzyko jazdy na „kapciu”. Czy taki system można zamontować w starszym aucie? Ile to kosztuje i czy opłaca się w niego inwestować?
Francuskie raporty awaryjności niezbyt często trafiają do naszego kraju. Ciekawostką jest zatem opracowanie francuskich dziennikarzy dotyczące najbardziej niezawodnych SUVów.
Każdy kierowca ma na pewno jakąś małą skrzynkę z narzędziami. Zazwyczaj jest to zbyt mało, żeby przeprowadzić większą naprawę w naszym aucie. Oto, co każdy domorosły mechanik powinien mieć, jeśli chodzi o garażowe narzędzia i akcesoria.
Jeśli planujesz w niedługim czasie sprzedać swoje auto w internecie, powinieneś zastanowić się, jak promować swoją ofertę. Obecnie na rynku motoryzacyjnym panuje ożywienie, jednak warto wiedzieć jak najlepiej je wykorzystać. Oto, jak powinna być skonstruowana internetowa oferta sprzedaży auta.
Od bardzo wielu lat panuje pogląd, iż mieszanie olejów samochodowych, pochodzących od różnych producentów, może mieć negatywne skutki dla najistotniejszych mechanizmów pojazdu, takich jak silnik czy skrzynia biegów. Czy można je mieszać?
Zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym każde bez wyjątku paliwo, używane do zasilania silników pojazdów mechanicznych, musi być opodatkowane. Paliwa, nabywane w legalnie działających stacjach paliw są opodatkowane podatkiem akcyzowym.
Silniki spalinowe są maszynami cieplnymi, czyli takimi, w których ciepło jest zamieniane w pracę. Z tego powodu powinny pracować w ściśle określonej temperaturze, zbliżonej do 85 stopni Celsjusza w przypadku chłodzenia wodnego i mniej więcej 15 do 20 stopni wyższej w przypadku silnika chłodzonego powietrzem.
W przypadku napędu pojazdów, pod pojęciem paliw alternatywnego rozumiemy wszystkie substancje ciekłe lub gazowe, zastępujące tradycyjne produkty ropopochodne, takie jak benzyny i oleje napędowe.
Od czasu, gdy ceny ropy naftowej zaczęły lawinowo rosnąć, użytkownicy samochodów a także domorośli wynalazcy oraz poważne laboratoria naukowo-badawcze głowią się, jak obniżyć koszty eksploatacji pojazdów. Jednym z prostszych rozwiązań stało się przejście z paliw płynnych na gazowe.
Dzięki prostym i tanim zabiegom możemy przedłużyć okres eksploatacji opon samochodowych. Właściwe użytkowanie, serwis i konserwacja mogą przynieść konkretne oszczędności.
Stare przysłowie mówi, że gdy coś jest do wszystkiego to... nie sprawdza się do końca w żadnych warunkach. Czy tak samo jest z uniwersalnymi oponami całorocznymi? Czy jedne opony poradzą sobie w skrajnie różnych warunkach, w lecie jak i zimą?
Opony do najszybszych aut na świecie potrafią kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych za komplet. Takie gumy wymagają bezwzględnej kontroli po przejechaniu każdych 500 kilometrów i zużywają się po pokonaniu dystansu kilkunastu tysięcy kilometrów. W zamian za te wszystkie niedogodności oferują jedno – brak limitu prędkości. Ile auto wyciśnie tyle wytrzymają!
Dobierając opony do auta wybieramy konkretny rozmiar, ale może się okazać, że konkretny model dostępny jest z kilkoma indeksami prędkości. Jaki będzie najlepszy? Czy montowanie opon z wyższym indeksem prędkości ma sens?
Prawidłowe ciśnienie w ogumieniu to jeden z podstawowych parametrów o jakie powinien dbać każdy posiadacz czterech kół. Dlaczego? Bo ma ono wpływ na bezpieczeństwo jazdy, trwałość samych opon, ale i elementów zawieszenia, w końcu na spalanie i ekonomię jazdy.
Wbrew temu co widać na ulicach wielu polskich miast i miasteczek, niektóre wynalazki nigdy nie powinny znaleźć się na publicznych drogach... Zasada ta dotyczy również opon. Jakich opon nie wolno używać w ruchu drogowym i dlaczego? Co grozi za jazdę na oponach torowych czy z kolcami?
Prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi, iż pojazd nie może być wyposażony "w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm". Czy jednak warto czekać aż opony będą tak zużyte? Co z ich terminem ważności?
Opona została wyważona na stanowisku, a po założeniu do samochodu na kierownicy wyraźnie czuć drgania, jakby auto cały czas jechało po nierównej nawierzchni? To może oznaczać, że opona jest „wyząbkowana”. Na czym polega takie uszkodzenie, czy da się jeszcze coś z takim ogumieniem zrobić?