Kategorie

Czystość spalin

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie? To usterka, która dość często pojawia się w zapytaniach od kierowców. Co oznacza i jak ją usunąć?
Jak wyczyścić EGR bez rozbierania? Producenci chemii motoryzacyjnej znaleźli sposób. Jest tani, łatwy do wykonania, ale czy skuteczny? Sprawdźmy.
Uszkodzony system AdBlue, czyli co może pójść nie tak podczas eksploatacji współczesnego diesla? I czy układ SCR jest awaryjny? Sprawdź.
Filtr FAP choć jest kojarzony głównie z francuskimi dieslami, coraz swobodniej czuje się też w segmencie samochodów o napędzie benzynowym.
Co się stanie jak zabraknie AdBlue? To pytanie, które zadawać mogą właściciele współczesnych diesli. Poszukajmy na nie odpowiedzi.
Wycięty katalizator? Objawy zależą od sposobu, w jaki kierowca pozbył się osadnika. To jednak nie koniec, bo brak katalizatora to spore problemy.
Jest cała seria symptomów, które mogą wskazywać na awarię silnika. A jednym z częściej spotykanych jest niebieski dym. Diesel w takim przypadku może zużywać olej silnikowy. Jak to sprawdzić i na jakie usterki wskazuje objaw? Sprawdź w naszym materiale.
Diesle stają się coraz czystsze. Przykład? Technologia Twindosing stosowana w silnikach TDI Volkswagena. Ta zakłada podwójny wtrysk AdBlue i zastosowanie dwóch filtrów SCR.
Kolor spalin jest jednym z ważniejszych symptomów, które mogą świadczyć o uszkodzeniu silnika. Jaki sygnał dostaje kierowca w sytuacji, w której diesel dymi na biało? Ten kolor akurat nie zawsze musi być prognostykiem wysokich kosztów.
W XXI wieku spaliny wydobywające się z auta powinny być bezbarwne. Co zatem oznacza sytuacja, w której silnik dymi na niebiesko? Choć kolor spalin jest jasny, scenariusz może być naprawdę czarny!
Konwencjonalną wersję motoryzacji czekają ciężkie lata. Unia Europejska chce nałożyć na napędy spalinowe po roku 2030 kolejne obostrzenia!
Akcja SMOG ma za zadanie wyłapywać na drogach te pojazdy, które nadmiernie zatruwają środowisko spalinami. Kolejne kontrole odbywały się 7 marca 2019 roku.
Usuwanie filtrów DPF jest w Polsce prawdziwą plagą. Kierowcy płacą przeszło 1000 złotych za wyspawanie osadnika z układu wydechowego, aby pozbyć się problemów z jego nagminnym zapychaniem podczas jazdy w mieście. To jednak nie jest zgodne z przepisami. Prawo do tej pory było jednak w dużej mierze bezradne. Teraz sytuacja może się zmienić. Usunięty filtr cząstek stałych? Nowe przepisy sprawią, że twoje auto nie przejdzie przeglądu!
Współczesne silniki diesla są mocne i oszczędne. Aby jednak dojść do tego momentu, musiały bardzo mocno postawić na rozwój technologii. Jednym z podstawowych elementów wyposażenia współczesnego ropniaka jest filtr cząstek stałych. DPF z jednej strony sprawia, że spaliny emitowane do atmosfery są mocno oczyszczone. Z drugiej strony może stanowić miejskie przekleństwo. Czy to oznacza, że warto go usunąć?
Właściciele samochodów marki Volkswagen z silnikami wysokoprężnymi z serii EA189 będą niedługo wzywani do serwisów na bezpłatną naprawę swoich silników. Volkswagen rozpoczyna akcję naprawczą.
1,2 mln samochodów marki Skoda ma zainstalowane oprogramowanie fałszujące wyniki testów spalin silników Diesla.