REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wyciągnąć łódź z wody na przyczepie podłodziowej?

Jakubowski Ryszard
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli nie ma żadnych urządzeń do slipowania, trzeba wepchnąć przyczepę do wody dostatecznie daleko, a następnie wciągnąć na nią łódkę i wyciągnąć obciążoną przyczepę z wody

Pierwszą czynnością jest wybór odpowiedniego miejsca na operację. Nie może to być brzeg miękki, ani piaszczysty. Najlepiej, gdy jest to betonowa pochylnia o niewielkim nachyleniu. Jeżeli nie ma w pobliżu takiego udogodnienia, trzeba znaleźć brzeg bardzo łagodnie obniżający się ku wodzie i twardy, aby przyczepa nie utknęła w nim i żeby samochód się nie zakopał.

REKLAMA

Zobacz również: Jak zapobiec „wężykowaniu” przyczepy?

REKLAMA

Zwykle ciężkie łodzie mają spore zanurzenie, a więc wjechanie do wody przyczepą przypiętą do samochodu będzie niemożliwe. Trzeba ją wepchnąć ręcznie, uprzednio demontując z niej, jeżeli to możliwe, belkę z tylnymi światłami, aby uniknąć ich zamoczenia. Wcześniej jednak sprawdzić, czy do dyspozycji jest odpowiednio mocna i długa lina, która posłuży do wyciągnięcia przyczepy na suche miejsce. Linę tę należy przymocować trwale do dyszla przyczepy, najlepiej za pomocą jednego z łatwych do rozwiązania węzłów żeglarskich, np. za pomocą węzła ratowniczego. Ustawić samochód w miejscu, gdzie nie grozi mu ani zakopanie się, ani poślizg kół napędowych podczas ruszania z obciążeniem. Zamocować linę na haku bez zbędnego luzu, tak aby samochód ruszając od razu zaczął ciągnąć łódkę z przyczepą.

Brzeg, na który będzie wyciągana łódka, musi być maksymalnie równy, bez żadnych zagłębień i wykrotów, które mogą spowodować wywrócenie się przyczepy lub utrudnią jej ciągnięcie po wjechaniu w nie.

W przyczepie musi być opuszczone i zabezpieczone koło manewrowe (wsporcze). Przed rozpoczęciem wyciągania należy upewnić się, że ani przy łódce ani w pobliżu liny nie znajdują się żadne osoby. Pękająca pod obciążeniem lina może być dla nich bardzo niebezpieczna, a przyczepa po zerwaniu się holu może stoczyć się do wody, stwarzając poważne zagrożenie dla stojących za nią osób. Ruszać samochodem należy bardzo ostrożnie, nieustannie kontrolując sytuację w lusterkach wstecznych. Może się okazać konieczne przejechanie nawet kilku lub więcej metrów na tzw. półsprzęgle.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak przewozić zwierzęta w samochodzie?

REKLAMA

Gdy przyczepa wyjedzie z wody i znajdzie się w miejscu, skąd na pewno się nie stoczy, można przerwać jej ciągnięcie i nie luzując liny użytej do holowania, szybko włożyć kliny lub spore kamienie pod jej koła. Dopiero wówczas można zluzować i odwiązać linę, a następnie zapiąć i zabezpieczyć przyczepę na haku samochodu. Podnieść koło manewrowe i starannie zabezpieczyć przed opadnięciem. Założyć i podłączyć belkę z tylnymi światłami i sprawdzić ich działanie. Dopiero po wykonaniu tych czynności można rozpocząć holowanie.

Po wyjechaniu na dobrą drogę należy co najmniej kilkakrotnie dość mocno przyhamować, aby osuszyć hamulce przyczepy, które mogą być po całej operacji bardzo mokre i przez to nieskuteczne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA