REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenia z jazdy bezpiecznej i ekologicznej

 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
Szkolenia kierowców w zakresie bezpiecznej jazdy podnoszą poziom bezpieczeństwa na drogach. Fot. Fotolia
Szkolenia kierowców w zakresie bezpiecznej jazdy podnoszą poziom bezpieczeństwa na drogach. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Każdy kierowca wie jak jeździć. Ale czy każdy wie, jak jeździć płynnie, bezpiecznie i w dodatku oszczędnie? Menedżerowie spółki SIG już wiedzą, ponieważ uczestniczyli w praktycznym szkoleniu bezpiecznej i ekologicznej jazdy. Celem zajęć była edukacja dotycząca bezpieczeństwa kierujących, dlatego też na szkoleniu postawiono na zdobywanie praktycznych umiejętności.

Kierownik floty i transportu SIG, Bogumiła Czernecka twierdzi, że - Szkolenie z doskonalenia jazdy pozwala nie tylko na zmniejszenie szkodowości, ale również zmniejszenie składek ubezpieczenia komunikacyjnego, czy redukcję kosztów związanych z wyłączeniem samochodu z użytkowania w czasie napraw blacharsko-mechanicznych. Jeśli wprowadzimy do floty samochodowej Ekojazdę, z pewnością spadną nam również wydatki na eksploatację samochodów. Trzeba co prawda zmienić styl jazdy, lecz nie oznacza to bycia „zawalidrogą”

REKLAMA

Zobacz też: Tempomat a oszczędzanie paliwa

REKLAMA

Szkolenie zostało zorganizowane, ponieważ wiele badań wykazuje także, że kierowcy mają wysokie mniemanie o posiadanych umiejętnościach i dopiero w trakcie praktycznych sprawdzianów, wychodzą liczne braki. Takie zachowanie można zauważyć w przypadku kierowców firmowych, którzy czasem z ,,przymrużeniem oka” podchodzą do kwestii szkolenia z doskonalenia jazdy. Swoje postępowanie argumentują długim stażem „za kółkiem”. Tego rodzaju zajęcia uświadamiają przede wszystkim, jak wiele można jeszcze zrobić by na drodze poprawić bezpieczeństwo swoje i innych. 

Firma organizując tego rodzaju zajęcia może czerpać z tego także zyski, bowiem szkolenie sprawia obniżenie kosztów firmy, która musi mniej pieniędzy wydawać eksploatację samochodu –zarówno jeśli chodzi o części jak i paliwo. Korzyść więc jest obopólna – powiedziała Bogumiła Czernecka z SIG.

O poprawę bezpieczeństwa dbają również dostawcy samochodów, którzy współfinansują koszty organizacji takich szkoleń. Na tego rodzaju benefit mogła również liczyć spółka SIG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak ruszać z miejsca i przyspieszać podczas jazdy aby oszczędzać paliwo?

Bogumiła Czernecka stwierdza także, że - Pracownicy spółki SIG nie pierwszy raz brali udział w tego typu zajęciach. W 2010 roku realizowaliśmy zajęcia z udzielania pierwszej pomocy przed medycznej, czyli umiejętności, którą powinien posiadać każdy człowiek, nie tylko kierowca. Pomijając nawet jakże ważne moralne aspekty, może się ona również przydać podczas pełnienia obowiązków zawodowych. Tym razem umożliwiliśmy prowadzącym auta w barwach SIG-a sprawdzian z prowadzenia samochodu

Jak wyglądały zajęcia z jazdy ekologicznej?

Zajęcia prowadzone były na lotnisku w systemie rotacyjnym.

Każdy z kierowców najpierw slalomem dynamicznym uczył się pokonywać zakręty optymalnym torem jazdy.

Dużą wagę przykładano do pracy: gaz-hamulec. Niewłaściwy sposób zmniejszenia prędkości lub zatrzymania samochodu może spowodować poślizg.

Następnie slalom techniczny, który został ustawiony  jako wertikal, czyli tyczki w linii prostej, w różnych od siebie odległościach. Ćwiczenie to wymuszało odpowiednie operowanie kierownicą.

Zobacz też: Jak obniżyć spalanie – co zrobić, żeby samochód mniej palił – wyższe ciśnienie w oponach ile można zyskać?

Pracę „kółkiem” jeszcze bardziej wspomagał test linii polegający na tym, że kierowca kręcił kierownicą na przemian w prawo i w lewo do oporu, nie mogąc przekroczyć kołami linii narysowanej na asfalcie pod samochodem.

Celem ćwiczenia było wprowadzenie nawyku trzymania odpowiedniej pozycji rąk na kierownicy, sposobu operowania nią a także sprawdzenia szybkości operowania „sterem”.

Złe nawyki były zauważalne już podczas hamowania awaryjnego z ominięciem przeszkody, które jednocześnie symulowało nagłe pojawienie się przed naszym samochodem człowieka, zwierzęcia, bądź wyjeżdżającego z podporządkowanej drogi auta. Tego typu ćwiczenie uczyło kierowcę natychmiastowego podejmowania decyzji.

Korzyści płynące z wykładu na temat jazdy ekologicznej?

W trakcie ćwiczeń z Ekojazdy kierowcy SIG-a dowiedzieli się przede wszystkim:

- jak jeździć bezpieczniej

- jak łatwiej zaoszczędzić na paliwie

- mogli także zapoznać się z ofertą samochodów marki Peugeot

Wykłady zakończyły się sportową rywalizacją uczestników na specjalnej trasie slalomu. - Jako kierownikowi floty wypada mi więc teraz tylko czekać na ekonomiczne efekty odbytego szkolenia. I już szukam kolejnych środków na realizację szkoleń z bezpiecznej jazdy... – podsumowuje Bogumiła Czernecka.

Zobacz też: Jak zoptymalizować spalanie w samochodzie hybrydowym?

Marek Wilmanowicz, dyrektor ds. sprzedaży w Auto Salon Dejon&Dąbrowski twierdzi, że:

- Peugeot od dawna stawia na bezpieczeństwo na drodze i za pośrednictwem dealerów jest współorganizatorem Akademii Bezpiecznej Jazdy dla swoich klientów. Przy okazji tego typu szkoleń, mają oni również doskonałą okazję, aby przekonać się o zaletach naszych samochodów. Szkolenia odbywają się cyklicznie i są prowadzone przez Akademię Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara – utytułowanego kierowcy rajdowego. Instruktorzy to kierowcy oraz piloci rajdowi z ogromnym doświadczeniem za kierownicą. Uczestnicy spotkań mają niepowtarzalną okazję by poprawić swój poziom umiejętności prowadzenia pojazdu, dowiedzieć się jak operować kierownicą, pokonywać zakręty optymalnym torem jazdy, na czym polega podsterowność i nadsterowność, itp. Bezcenne mogą być informacje jak zachowuje się samochód w ekstremalnych warunkach i jak należy wykorzystać jego możliwości by wyjść bez uszczerbku z sytuacji krytycznej na drodze. Uważam, że każdy pracownik, który ma otrzymać samochód służbowy, zanim sięgnie po kluczyki do niego, powinien najpierw przejść kurs doskonalenia jazdy i to właśnie na takim typie samochodów, jaki będzie użytkował.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA