REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyprzedzanie we mgle. O czym pamiętać?

Wyprzedzanie we mgle. O czym pamiętać?
Wyprzedzanie we mgle. O czym pamiętać?
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Wyprzedzanie we mgle jest manewrem niebezpiecznym. Przepisy wskazują zatem zasady, o których powinien pamiętać każdy kierowca.

Wyprzedzania we mgle lepiej unikać

Jesień i zima to okres częstego i intensywnego występowania mgieł. A mają one ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy, bo potrafią ograniczyć widoczność do zaledwie kilku metrów. Czy wyprzedzanie we mgle to dobry pomysł? Bez wątpienia nie. Czasami przejechanie na przeciwległy pas może się jednak okazać konieczne. Bo np. kierowca poprzedzającego pojazdu przestraszy się warunków i będzie jechał z nadmiernie niską prędkością lub będzie chodziło o ominięcie przeszkody.

REKLAMA

Jak przygotować się do wyprzedzania we mgle?

O czym pamiętać podczas wyprzedzania we mgle? Na początek kierowca musi spełnić szereg wymogów, które dotyczą każdego wyprzedzania. Po pierwsze powinien się upewnić, że na danym odcinku nie obowiązuje zakaz wyprzedzania, a linia na drodze jest linią przerywaną. Po drugie w miarę możliwości powinien sprawdzić czy nikt nie jedzie z przeciwnego kierunku. Po trzecie musi oczywiście zasygnalizować manewr.

Wyprzedzanie we mgle, czyli pamiętaj o... klaksonie!

Na tym jednak nie koniec. Wyprzedzanie we mgle nakłada na prowadzącego jeszcze jeden obowiązek. Przepisy zobowiązują go do dawania krótkich sygnałów dźwiękowych podczas wyprzedzania lub omijania w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza. Co ważne, obowiązek ten dotyczy tylko drogi, która jest zlokalizowana poza obszarem zabudowanym i dotyczy tylko takiej sytuacji, w której pojazd trafi na przeciwległy pas.

Wyprzedzanie we mgle a światła

Podczas wyprzedzania we mgle, ale i jazdy we mgle warto też włączyć odpowiednie oświetlenie. Podstawą są światła mijania (nie do jazdy dziennej, a mijania!). Światła przeciwmgłowe przednie można włączyć zawsze, gdy pojawia się zmniejszona przejrzystość powietrza. Światło przeciwmgłowe tylne uruchamia się wtedy, gdy widoczność jest mniejsza niż 50 metrów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA