REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płątność mandatu za granicą

Jadąc za granicę warto zabrać ze sobą więcej gotówki. Mandaty trzeba płacić bowiem na miejscu. Fot. Fotolia
Jadąc za granicę warto zabrać ze sobą więcej gotówki. Mandaty trzeba płacić bowiem na miejscu. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jadąc za granicę warto mieć ze sobą większą kwotę pieniędzy bowiem grzywnę za ewentualne mandaty trzeba uiścić na miejscu.

W Polsce kierowcy mają łatwiej – pod warunkiem, że zamieszkują w kraju na stałe. Mandat karny otrzymują w tzw. trybie kredytowanym i powinni uiścić go w ciągu 7 dni. Mają więc czas na zebranie środków potrzebnych do zapłacenia kary.  – Po przekroczeniu granicy sprawa nie jest już jednak tak prosta – mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl – Kierowcy, którzy podpadną drogówce w innym kraju będą musieli prawdopodobnie zapłacić karę na miejscu – dodaje Florkowska.

REKLAMA

Zobacz też: Jazda bez kasku na motocyklu lub motorowerze - mandat

Podróż za granicę - weź więcej pieniędzy na mandaty

Według informacji zebranych przez Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego sytuacja kierowców przebywających za granicą kształtuje się różnie, w zależności od kraju w jakim się znajdują. Łatwo jednak nie jest. W Austrii mandaty płatne są na miejscu i można je uiścić za pomocą karty kredytowej. Jeśli jednak kara jest szczególnie wysoka kierowca wpłaca zaliczkę a resztę wpłaca w ciągu 2 tygodni. W Belgii mandat do natychmiastowej zapłaty może opiewać nawet na sumę 780 euro – na szczęście można dokonać płatności przez kartę kredytową. W Niemczech mandaty też trzeba regulować na miejscu lub zostawić coś w depozyt. Podobnie u naszych południowych sąsiadów – Czechów – tam kierowca obcokrajowiec mandat musi płacić od razu.

Zobacz też: Wysokość mandatów w Polsce i w innych krajach Europy

Kara za niezapłacenie mandatu za granicą

Gotówka pod ręką przyda się także tym, którzy planują urlop w gorących krajach. W Hiszpanii mandat trzeba zapłacić „od ręki”. W przeciwnym wypadku policja ma prawo do unieruchomienia pojazdu. Nieco lepiej przedstawia się sytuacja turystów z Chorwacji: karę można zapłacić na miejscu albo na poczcie lub w banku – w ciągu 8 dni. Uwaga! Policja może zatrzymać paszport kierowcy, aż do uregulowania należności. We Włoszech mandat także należy zapłacić od razu. Jeśli jest to niemożliwe, kierowca musi złożyć na miejscu kaucję w wysokości połowy stawki mandatu. Kierowca, który dostanie mandat w Portugalii płaci go od razu. Jeśli odmówi uiszczenia odpowiedniej kwoty to policja ma prawo zatrzymać jego dokumenty oraz pojazd do czasu wniesienia opłaty. O sytuacji w pozostałych krajach możesz poczytać na stronach Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. To lektura obowiązkowa przed wyjazdem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: materiały prasowe Korkowo.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA