REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
opony
opony

REKLAMA

REKLAMA

Inżynierowie niemieckiego automobilklubu każdego roku przeprowadzają wielki test ogumienia sezonowego. W tym roku wzięli na warsztat opony letnie w rozmiarze 235/55 R17 oraz 225/40 R18.

Opony letnie w rozmiarze 235/55 R17 idealnie nadają się chociażby do montażu w SUV-ach. Mają nieco wyższą ścianę boczną, a do tego szeroki bieżnik i dużą średnicę felgi. W badaniu przeprowadzonym przez Niemców pojawiło się w sumie 12 modeli. Tylko cztery z nich zasłużyły jednak na notę dobrą. O jakim ogumieniu mowa? Na szczycie zestawienia z notą na poziomie 1,9 punktu pojawia się Michelin Primacy 4. Tak, to zdecydowanie najdroższy model w całym teście, z drugiej strony ma wyśmienite właściwości jezdne. Inżynierowie ADAC bardzo dobrze w przypadku produktu z Francji ocenili trwałość bieżnika oraz trakcję na mokrym i suchym asfalcie.

REKLAMA

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 235/55 R17

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 235/55 R17

Materiały prasowe ADAC

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 235/55 R17

Nota na poziomie 2,1 punktu i druga lokata przypadła modelowi Bridgestone Turanza T005. W jej przypadku najniższe wskaźniki zostały przypisane takim wartościom jak sposób zachowania się na suchej drodze oraz niskie opory toczenia. Trzecia lokata przypadła Maxxisowi Premitra 5 oraz Pirelli Cinturato P7. Obydwa modele uzyskały identyczny wynik - tj. notę na poziomie 2,3 punktu. Największy przegrany? Test opon letnich ADAC w rozmiarze 235/55 R17 zakończył się wynikiem niedostatecznym dla opony Laufenn S-Fit EQ. Czemu model osiągnął tak słaby wynik? Największy wpływ na to miały bardzo słabe właściwości trakcyjne na mokrym asfalcie - a kategoria ta aż w 40 proc. decyduje o nocie końcowej.

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 225/40 R18

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 225/40 R18

Materiały prasowe ADAC

W przypadku testu opon letnich ADAC 2020 w rozmiarze 225/40 R18, podczas prób inżynierowie niemieckiego automobilklubu mieli okazję sprawdzić aż 16 modeli ogumienia. Najlepsze produkty? Zdecydowanie najlepiej wypadły takie opony jak Continental PremiumContact 6 oraz Michelin Pilot Sport 4 - obydwa mogą pochwalić się notą na poziomie 2,1 punktu i oceną dobrą. Mocną stroną Continentala jest wysoki poziom trakcji na mokrym. Michelin z kolei wyważa sposób zachowania się na suchej i mokrej drodze. Dwa kolejne miejsca zajmuje Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 oraz Maxxis Victra Sport 5. W ich przypadku badanie zakończyło się z wynikiem na poziomie 2,2 punktu oraz również notą dobrą.

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 225/40 R18

REKLAMA

11 kolejnych modeli zakończyło test opon letnich ADAC 2020 z wynikiem zadowalającym i notą wynoszącą od 2,6 do 3,3 punktu. W grupie tej znalazły się modele produkowane przez tak renomowanych producentów jak Vredestein, Bridgestone, Nokian, Hankook czy Pirelli. Dla ostatniego z graczy ujętych przez ADAC badanie zakończyło się wynikiem wystarczającym. Mowa o oponie letniej Rotalla Setulla S-Pace RU01. Chiński produkt najsłabiej spisał się w kwestii zachowania na mokrym asfalcie. Tylko nieznacznie lepiej poradził sobie podczas prób prowadzonych na suchej drodze czy w kwestii głośności pracy.

Jak podsumować wyniki testu opon letnich ADAC 2020? Badanie jak zawsze przyniosło serię zaskoczeń. Bo pokazało że opony drogie pochodzące z segmentu premium pomimo swojego zaawansowania technologicznego nie zawsze wiodą prym w wynikach. Jakie marki mają powody do radości? Bez wątpienia Michelin. Dwa modele produkowane przez francuską markę - tj. Primacy 4 i Pilot Sport 4 - znalazły się na szczycie testu. Poza tym powody do zadowolenia mają szefowie Maxxisa. Tajwański producent okazał się być czarnym koniem testu opon ADAC 2020. Modele produkowane przez nieco wypadły bowiem niewiele gorzej od Michelina.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA