REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto kupić opony całoroczne?

Łukasz Kuźmiuk
Czy warto kupić opony całoroczne? / fot. Michelin
Czy warto kupić opony całoroczne? / fot. Michelin
Fot. Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Coraz krótsze i cieplejsze zimy sprawiają, że wielu kierowców zastanawia się nad zakupem opon całorocznych. Jakie wady i zalety ma tego typu ogumienie? Czy warto kupić opony całoroczne?

Obecnie większą popularnością cieszą się opony sezonowe niż całoroczne, jednak w ostatnich latach coraz większa liczba kierowców zastanawia się nad zakupem opon całorocznych. Ma to związek z coraz cieplejszymi i krótszymi zimami, a także z faktem, że wiele osób mieszka w miastach, w których drogi zimą muszą być utrzymane w dobrym stanie. Ponadto w branży oponiarskiej trwa stały rozwój technologii, który pozwala na tworzenie coraz to nowocześniejszych opon.

REKLAMA

Zalety opon całorocznych

Główną zaletą opon całorocznych jest fakt, że nie trzeba ich wymieniać na lato lub zimę. Zimą sprawują się lepiej niż ogumienie letnie, natomiast latem lepiej radzą sobie z wysokimi temperaturami niż "zimówki". Ponadto jeśli ktoś posiada jeden komplet felg i zakłada na nie zarówno letnie jak i zimowe "kapcie", to w przypadku opon całorocznych odpada koszt przekładania opon i ich wyważania. To rozwiązanie idealne dla osób, które z auta korzystają przede wszystkim w mieście i mają spokojny styl jazdy. Opony całoroczne najlepiej stosować w samochodach o stosunkowo niewielkiej mocy silnika.

Polecamy: Kodeks kierowcy - zmiany 2018
Polecamy: Aktualny taryfikator punktów karnych 2018 r.
Polecamy: Aktualny taryfikator mandatów 2018 r.

Wady opon całorocznych

Uniwersalność opon zimowych sprawia, że nie są one tak skuteczne podczas upalnego lata lub mroźnej, śnieżnej zimy jak opony sezonowe. Mieszanka całoroczna jest nieco miększa niż mieszanka w oponach letnich, dlatego w trakcie gorących dni zużywa się szybciej, nie daje takiej pewności prowadzenia jak w ogumieniu letnim oraz nie zapewnia takiej samej skuteczności hamowania. Ponadto opony całoroczne nie są w stanie tak skutecznie przenieść mocy i momentu obrotowego na asfalt jak dobrej jakości opony letnie, a także charakteryzują się wyższym oporem toczenia, co może negatywnie wpłynąć na zużycie paliwa.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy warto kupić opony całoroczne?

Decyzję o zakupie opon całorocznych każdy powinien przemyśleć indywidualnie. Jeśli ktoś dysponuje mocnym autem i lubi dynamiczną jazdę raczej powinien pozostać przy oponach sezonowych. Jeśli z kolei ktoś używa samochodu głównie do jazdy po mieście, a wypady poza miasto realizuje okazjonalnie, to może skusić się na ogumienie całoroczne. Warto jednak pamiętać, że tego typu opony nie dorównują oponom sezonowym w trakcie upalnego lata lub mroźnej i śnieżnej zimy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA