reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Opony > Opony A-Z > Nokian Tyres stawia na włókna aramidowe także w oponach do furgonetek i kamperów

Nokian Tyres stawia na włókna aramidowe także w oponach do furgonetek i kamperów

Fiński producent opon rozwija swoją linię produktów, w których zastosowano włókna aramidowe. To rozwiązanie sprawia, że ścianki boczne opon są wytrzymalsze i mniej narażone na uszkodzenia.

Źródło: Nokian

Technologia aramidowej ściany bocznej opracowana przez Nokian Tyres została zaprojektowana, aby zwiększyć trwałość rozwiązań używanych w ekstremalnych warunkach. Z większej wytrzymałości, jaką zapewnia ten wynalazek, mogą obecnie również skorzystać zawodowi kierowcy i właściciele kamperów. Struktura ściany bocznej wykorzystująca trwałe włókno aramidowe jest już dostępna w oponach do furgonetek i kamperów.

Opony w furgonetkach i kamperach są zwykle bardzo intensywnie użytkowane. Pojazdy tego typu są ciężkie i często załadowane do pełna, a do tego jeździmy nimi po bezdrożach i żwirze oraz najeżdżamy na krawężniki. Odpowiednia opona musi być w stanie unieść pojazd oraz zapewnić bezpieczne i stabilne prowadzenie w każdych warunkach.

„Chcemy zapewnić kierowcom furgonetek i kamperów taką samą wytrzymałość produktu, jaką już teraz cieszą się użytkownicy naszych opon z serii SUV i LT. Dzięki włóknu aramidowemu kierowcy nie muszą ponosić dodatkowych kosztów wynikających z uszkodzenia opon, a ładunek przewożony pojazdem bez trudu dociera do swojego miejsca przeznaczenia” – mówi Petri Niemi, dyrektor ds. zarządzania produktem i cenami w Nokian Tyres.

Włókno aramidowe pozwala obniżyć koszty

Krawężniki i dziury w nawierzchni mogą poważnie uszkodzić oponę. Zniszczenia powstałe na ścianie bocznej zwykle oznaczają konieczność zakupu i założenia nowej opony. Technologia aramidowej ściany bocznej jest oparta na zastosowaniu włókna aramidowego, które wchodzi w skład struktury tej części opony. Ten sam materiał wykorzystywany jest w przemyśle lotniczym i zbrojeniowym. Włókno aramidowe wzmacnia ścianę boczną, dzięki czemu jest ona dużo bardziej wytrzymała na uderzenia, rozcięcia czy jazdę po zagłębieniach terenu.

Technologia aramidowej ściany bocznej jest już od kilku lat wykorzystywana w oponach Nokian Tyres przeznaczonych do SUV-ów. Teraz można ją znaleźć we wszystkich dostępnych na rynku produktach dostosowanych do furgonetek i kamperów.

Produkty, w których wykorzystano technologię aramidowej ściany bocznej na dzień 1 stycznia 2018 roku:

Nokian WR C3

Nokian cLine Van

Nokian cLine Cargo

Nokian Weatherproof C

Pozostałe produkty, w których również zastosowano technologię aramidowej ściany bocznej:

Nokian Hakkapeliitta R3 SUV (nowość)

Nokian WR SUV 4 (nowość)

Nokian Hakkapeliitta R2 SUV

Nokian Line SUV

Nokian Weatherproof SUV

Nokian WR SUV 3

Nokian zLine SUV

Nokian Hakkapeliitta LT2

Nokian Rockproof

Nokian Rotiiva HT

Nokian Rotiiva AT

Nokian Rotiiva AT Plus

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nokian Tyres stawia na włókna aramidowe także w oponach do furgonetek i kamperów / fot. Nokian
Nokian Tyres stawia na włókna aramidowe także w oponach do furgonetek i kamperów / fot. Nokian

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Tanecki

Posiada ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu ochroną danych osobowych i bezpieczeństwem informacji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama