REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach

1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach / fot. Nokian Tyres
1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach / fot. Nokian Tyres
Nokian

REKLAMA

REKLAMA

Firma Nokian Tyres przeprowadziła badania pod kątem dobierania opon przez kierowców do warunków panujących na drogach. Okazało się, że około 30% Polaków jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach, a pod tym względem wypadamy przeciętnie na tle pozostałych europejskich kierowców.
Infografika Nokian Tyres, <a class=opony zimowe, badania kierowców"/>

Nokian Tyres

Nokian

REKLAMA

Według najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Nokian Tyres znaczny odsetek europejskich kierowców przyznaje, że czasem jeździ na oponach, które nie są dostosowane do pogody i warunków panujących na drodze. Badanie wykazało także, że podczas wyboru opon konsumenci z Europy Środkowej kierują się raczej jakością niż ceną.

REKLAMA

Niepokojącym faktem jest to, że kierowcy są skłonni jeździć na oponach, które nie są dostosowane do warunków jazdy. Na przykład korzystają z opon letnich w sezonie zimowym i na odwrót. Według wyników badania najwyższy odsetek, tj. aż 44%, kierowców przyznających się do okazjonalnej jazdy na niewłaściwych oponach odnotowano we Francji. Najbardziej świadomi w tym względzie są niemieccy kierowcy. Jedynie 23% z nich twierdzi, że czasem jeździ na oponach niedostosowanych do warunków. Włochy, Czechy, Polska i Rumunia – czyli pozostałe kraje uwzględnione w badaniu – znajdują się gdzieś pomiędzy tymi skrajnościami.

Jestem zaskoczony, że tak wielu europejskich kierowców wciąż nie zwraca uwagi na parametry funkcjonalne opon i nie przestrzega wskazań dotyczących bezpieczeństwa. Jeżdżąc na niedopasowanych oponach, podejmują zbędne ryzyko. To oczywiste, że prawdziwa opona zimowa nigdy nie zastąpi opony letniej i na odwrót – opona letnia lub całoroczna nie zapewni tak komfortowej i bezpiecznej jazdy w zimowych warunkach po mokrej, oblodzonej lub ośnieżonej nawierzchni, jak opona dostosowana do tej pory roku” – mówi Martin Drazík, manager ds. produktów Nokian Tyres. 

REKLAMA

Przy pytaniu o najczęściej wybierany typ opony – sezonowy czy całoroczny – odpowiedzi różniły się w zależności od kraju. Wyniki ankiety sugerują, że opony całoroczne największą popularnością cieszą się we Francji i Włoszech, podczas gdy w pozostałych krajach uwzględnionych w badaniu preferowane są opony sezonowe.

Udział opon całorocznych w całym rynku Europy Środkowej w ostatnich latach systematycznie rośnie, jednak opony sezonowe to wciąż najpopularniejszy wybór. Faktem jest, że na większości obszarów osobne opony letnie i zimowe będą najlepszym rozwiązaniem. Jednak w miejscach o umiarkowanym klimacie, gdzie kierowcy chcą cieszyć się bezpieczną jazdą na tych samych oponach przez wszystkie pory roku, opony całoroczne będą doskonałym pomysłem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakość > cena

Decydując się na zakup opon, większość respondentów bierze pod uwagę przede wszystkim jakość, dopiero później cenę, a na końcu to, czy wybrana opona jest przyjazna środowisku. Pod tym względem wyniki badania przeprowadzonego w wybranych krajach Europy są bardzo podobne, jeśli nie identyczne. Ponad dwie trzecie ankietowanych z Francji, Niemiec, Włoch, Czech, Polski i Rumunii twierdzi, że podczas kupowania opon to jakość odgrywa główną rolę. Tylko jedna czwarta badanych podaje cenę jako najważniejsze kryterium wyboru. Ponad połowa respondentów uważa opony wysokiej jakości za bezpieczniejsze.

Ankieta Nokian Tyres

Dane zebrane w niniejszym raporcie pochodzą z badania zrealizowanego w tym roku przez Nokian Tyres, producenta opon najwyższej klasy z najdalej wysuniętego na północ zakątka świata. Ankietę przeprowadzono we współpracy z agencją badawczą Ipsos. Odpowiedzi na pytania z kwestionariusza udzieliło 1800 osób z Niemiec, Polski, Czech, Włoch, Francji, Rumunii i Bułgarii.

Źródło: Nokian Tyres

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA