| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Opony > Opony A-Z > Nowa opona Continental SportContact 6

Nowa opona Continental SportContact 6

Nowa opona Continental SportContact 6 została zatwierdzona do używania przy prędkościach dochodzących do 350 km/h! Z czego jest zrobiona?

Nowa opona Continental SportContact 6

SportContact 6 została opracowana z wykorzystaniem wielu nowatorskich rozwiązań. Pierwszym z nich jest udoskonalenie przez konstruktorów Continental mieszanki bieżnikowej „Black Chili”. Dzięki niej nowa opona jest nie tylko odpowiednio sztywna, ale także doskonale dopasowuje się do nawierzchni. W trakcie jazdy bieżnik z ulepszoną mieszanką zapewnia wyższą przyczepność opony do nawierzchni, działając jak małe przyssawki na poziomie nanoskopowym. Nowa opona zapewnia doskonałą przyczepność podczas hamowania, w zakrętach, czy przy gwałtownym przyspieszaniu, bez względu na warunki atmosferyczne.

Nowa warstwa wzmacniająca została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6.

Źródło: Continental

Zobacz nasz serwis o oponach

Jak skonstruowana jest opona Continental SportContact 6?

Inżynierowie firmy zadbali również o lepszą kontrolę mocy w oponie, co było możliwe poprzez zastosowanie nowego wzoru bieżnika, opracowanego w technologii wektorowania sił (Force Vectoring). Dzięki niej opona SportContact 6 zapewnia precyzyjne prowadzenie i natychmiastową reakcję nawet przy niewielkich ruchach kierownicy. W nowej oponie zastosowano różne typy bieżnika wewnątrz, na zewnątrz i w środku czoła opony. W zależności od rozmiaru ogumienia, trzy lub cztery środkowe żebra, wraz z zewnętrznymi barkami opony, zapewniają poprzeczny transfer sił, co znacznie poprawia bezpośrednie przenoszenie ruchów kierownicy na nawierzchnię.

W przypadku opon sportowych, podczas skręcania zewnętrzna część opony jest narażona na oddziaływanie większych sił, niż część wewnętrzna. Dlatego też bloki żeber w SportContact 6 zostały ułożone asymetrycznie – jedna strona jest zwrócona na zewnątrz auta, druga do wewnątrz, co podnosi ich stabilność. Podczas pracy nad krawędziami zewnętrznymi, projektanci Continental połączyli różne elementy bloków, aby uformować jedną, większą jednostkę. W ten sposób, większe bloki bieżnika znajdujące się na zewnątrz zostały połączone ze splecionymi elementami w drugim rzędzie, a to pozwoliło na wzajemne wspomaganie podczas pokonywania zakrętów.

Opona Continental SportContact 6.

Źródło: Continental

Zobacz też: Continental dostarcza technologię do silników

Aralon 350 - jak to działa?

Nowa opona SportContact 6 została zatwierdzona do użytku przy prędkościach aż do 350 km/h. Oznacza to, że nie tylko wymaga się od niej doskonałych właściwości podczas hamowania, przyczepności i stabilności kierunkowej, ale także jej struktura musi być przystosowana do ekstremalnych prędkości i towarzyszącym im ogromnym siłom odśrodkowym. Dla zwiększenia ogólnej sztywności i wytrzymałości opony, inżynierowie Continental dodali nową warstwę wzmacniającą i umieścili ją tuż pod bieżnikiem. Struktura ta została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6. Jest to syntetyczny materiał, w którym dwie przędze wykonane z silnego aramidu zostają ciasno zaplecione za pomocą elastycznego nylonu. Konstrukcja działa jak dodatkowy pas stali
i pozwala na zachowanie stabilnego kształtu bieżnika opony przy najwyższych prędkościach.

Zobacz też: Rodzaje bieżnika w oponach

Właściwości opony SportContact 6

Nowa opona Continental zastępuje ContiSportContact 5 P i jest dostępna w 41 rozmiarach, o średnicach od 19 do 23 cali. W porównaniu do poprzedniczki, SportContact 6 zapewnia poprawę właściwości w sześciu kluczowych obszarach. Precyzja kierowania w nowej oponie została podniesiona aż o 14%, podczas gdy ocena prowadzenia na suchej nawierzchni wzrosła o 11%. Jeśli chodzi o przyczepność, SportContact 6 notuje poprawę wyników na poziomie 4%, a całkowite charakterystyki przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdują się o 2% powyżej, i tak wysokiego, poziomu poprzedniego modelu. Dodatkowo, szacowany okres użytkowania i komfort prowadzenia osiągnęły 7% poprawę.

Źródło: Continental

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowa opona Continental SportContact 6 została zatwierdzona do używania przy prędkościach dochodzących do 350 km/h! Z czego jest zrobiona?
Nowa opona Continental SportContact 6 została zatwierdzona do używania przy prędkościach dochodzących do 350 km/h! Z czego jest zrobiona?

Nowa warstwa wzmacniająca została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6.
Nowa warstwa wzmacniająca została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6.

Opona Continental SportContact 6.
Opona Continental SportContact 6.

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zuzanna Świerc

specjalistka w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »