REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!

Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!
Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!
PZPO

REKLAMA

REKLAMA

Jakie powinny być opony do traktora? W Polsce mamy 1 milion 444 tys. traktorów! To zatem ważne pytanie. Poszukajmy odpowiedzi na nie.

Opony do traktora. To ogromny rynek w Polsce!

REKLAMA

Przedstawiciele PZPO dotarli do wyników Powszechnego Spisu Rolnego wykonanego w roku 2020. Z niego wynika, że w Polsce jest milion 317 tys. gospodarstw rolnych, które zajmują powierzchnię 14 milionów 637 tys. hektarów oraz eksploatują 1 milion 444 tys. ciągników, 513 opryskiwaczy i 167 kombajnów. Wszystkie te maszyny pracują w ekstremalnych warunkach, a więc wniosek może być jeden. Wymagają naprawdę wytrzymałych opon.

REKLAMA

Agrobiznes to niełatwa profesja, w której sukces zależy m.in. od kaprysów pogody czy koniunktury. Kluczowa jest też rola maszyn. Zwiększają wydajność upraw. Jednak najbardziej zaawansowany i nowoczesny sprzęt nie będzie spełniał swojej funkcji bez odpowiedniego ogumienia. Producenci markowych opon znają potrzeby rolników, dlatego z generacji na generację ulepszają swoje modele ogumienia – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Dwie zasady wyboru opon do traktora

Jak wybrać opony do traktora czy innej maszyny rolniczej? Pierwsza zasada jest identyczna jak w przypadku samochodów osobowych. Najlepsze są produkty markowe! Najlepiej, aby były wyprodukowane w Europie, Stanach Zjednoczonych lub Japonii. Firmy z tych rynków to uznani liderzy z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, którzy gwarantują najlepsze parametry. Druga zasada dotyczy typu opony. Nowszy ciągnik najlepiej sprawdzi się na ogumieniu radialnym, starszy na ogumieniu diagonalnym.

Jakie powinny być opony do traktora?

Jakie powinny być opony do traktora?

Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!

PZPO

Opony do traktora diagonalne

No dobrze, ale skąd taki podział na wiek sprzętu i opony radialne oraz diagonalne? Trzeba szerzej opowiedzieć o każdym typie ogumienia.

Modele diagonalne są prostsze w konstrukcji. Na ogół wykorzystują dętki. Dzięki temu są bardziej odporne na przebicie. Niestety w tym samym czasie nie mają tak dobrych parametrów trakcyjnych. Największą zaletą opon diagonalnych jest cena. A niska cena sprawia, że ich zakup zwraca się w krótszym okresie. Na opony diagonalne największy popyt dotyczy maszyn leśnych, ewentualnie słabszych traktorów oraz mniejszych maszyn, które mają odpowiednio przystosowane felgi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opony do traktora radialne

Opony radialne oferują większa powierzchnię styku z glebą, a do tego dają możliwość pracy z obniżonym ciśnieniem w kole. Skutek jest łatwy do przewidzenia. Chodzi o większą efektywność jazdy po polu, mniejsze ubicie ziemi czy także niższe spalanie (nawet o 3 do 12 proc.). Szersze możliwości sprawiają, że zalety opon diagonalnych odkryć mogą szczególnie właściciele nowocześniejszych, ale i też cięższych maszyn rolniczych.

Jakie powinny być opony do traktora? Nie oszczędzaj...

REKLAMA

Wybór dobrych opon do traktora ma kolosalne znaczenie. Po pierwsze dlatego, że bez maszyny w sezonie rolnik niewiele zdziała. Po drugie dlatego, że opony pracują w ekstremalnie niesprzyjających warunkach. I kontakt z piachem, błotem, wodą, gliną i utwardzonymi drogami to dopiero pierwszym z problemów. Drugim jest wchodzenie w reakcję z substancjami chemicznymi używanymi do uprawy. Guma musi być na nie odporna!

Naprawa opon rolniczych to złożony proces, ale możliwy do wykonania tylko w przypadku jakościowo dobrych opon. Tanie odpowiedniki nie są żywotne, a ich naprawa w cale nie musi skończyć się sukcesem – co w praktyce oznaczać będzie ponowny wydatek na nową gumę sprawdzonych producentów. – tłumaczy Ryszard Marcinkowski, jeden z najlepszych ekspertów serwisowania i napraw opon w Polsce.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA