REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto kupić opony w internecie? Jakie pułapki na nas czyhają?

Dowiadujmy się dokładnie o pochodzenie, wiek i dane opon kupowanych w internecie  Fot. Fotolia
Dowiadujmy się dokładnie o pochodzenie, wiek i dane opon kupowanych w internecie Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Gdzie znaleźć najtańsze opony? Najczęściej okaże się, że najlepsze oferty znajdziemy w sklepach internetowych. Powstaje jednak problem – kupujemy poniekąd „kota w worku”. Płacimy nie widząc opon na oczy... Czy warto podjąć takie ryzyko?

Tanio, Promocja, ostatnie sztuki opon...

REKLAMA

Sklepy internetowe kuszą naprawdę korzystnymi cenami opon. Niekiedy różnica w cenie opon wynosi nawet 30 (i więcej) procent. Dlatego trudno się dziwić ich popularności. Tylko czy takie zakupy są bezpieczne?

Teoretycznie tak, bo nie ważne czy przy ladzie czy przy klawiaturze przysługują nam te same prawa konsumenta. Mamy zatem prawo do reklamacji opon zakupionych w internecie gdy towar jest niezgodny z zamówieniem oraz zwrotu w okresie do 10 dni. Na kupione przez internet opony przysługuje też pełna gwarancja... Niestety teoria i praktyka potrafią się rozmijać, dlatego warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

Błyskawiczna decyzja – zły pomysł

REKLAMA

Po pierwsze kupując w internecie trzeba zdawać sobie sprawę, że towar towaru nie widzimy, może się zatem okazać, że realnie nie leży on w żadnym magazynie. Zazwyczaj, choć nie zawsze, sprzedawca nie może nam odczytać prosto z opony konkretnych danych (jak np. data produkcji). Zatem podejmując decyzję trzeba precyzyjnie określić o jaki towar nam chodzi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli w ofercie nie ma zaznaczone, czy wszystkie opony są z jednej partii, kiedy i gdzie zostały wyprodukowane i czy wszystkie mają dokładnie identyczne oznaczenia, wtedy trzeba o to dopytać i zaznaczyć w zamówieniu, że takie mają być! W przeciwnym wypadku sprzedawca może twierdzić, że przy takiej cenie nie obiecywał, że komplet nie będzie „kombinowany”.

Zobacz też: Jak sprawdzić stan auta przed kupnem? 

Płać i płacz... za opony

Druga zasada dotyczy płatności. Jeśli sprzedawca upiera się na wpłatę całej kwoty na konto... Wtedy doradzamy ostrożność. Oszustów, którzy inkasują pieniądze i przysyłają kompletny chłam (o ile cokolwiek przyślą) niestety nie brakuje. Najczęściej chwilę potem takie firmy znikają, a walka o zwrot pieniędzy – wtedy już na ścieżce sadowej - jest drogą przez mękę.

Uczciwym rozwiązaniem wydaje się pokrycie z góry kosztów przesyłki, a resztę płatności regulujemy bezpośrednio u kuriera. W ten sposób wytrącamy argument „a co będzie jak się Pan rozmyśli, stracę pieniądze za przesyłkę”, a sami mamy pewność, że stracimy sumę symboliczną w stosunku do tego ile może kosztować komplet nowych opon.

Zobacz też: Jak kupić używane auto? Ekspert radzi 

Na co uważać kupując opony w internecie:
1. Wybierajmy sprzedawców, którzy mają już „markę”, unikajmy sklepów oponiarskich bez przeszłości,
2. Dowiadujmy się dokładnie o pochodzenie, wiek i dane opon,
3. Zawsze żądajmy FAKTURY! Walka o zwrot pieniędzy za opony z paragonem kasowym w ręku jest dużo trudniejsza,
4. Pamiętajmy, że 10 dniowy termin zwrotu opon obowiązuje od daty zakupu, sprawdzajmy zatem czy data na fakturze nie została przypadkiem cofnięta! Sprzedawcy stosują taki trik, żeby nie przyjmować reklamacji; Przesuwają datę wstecz uwzględniając czas dostawy – w efekcie zostaje nam dzień lub dwa na zwrot, kiedy sam czas transportu wynosi 72 godziny...
4. Najbezpieczniejsza forma zapłaty to oczywiście tzw. pobranie przy odbiorze,
6. Przy odbiorze towaru sprawdzajmy bardzo dokładnie czy jest on zgodny z zamówieniem. Jeśli cokolwiek się nie zgadza w żadnym przypadku NIE WOLNO go przyjąć!
7. Każda nowa opona musi mieć podstemplowaną gwarancję, jeśli takie papiery nie przyjdą razem z oponami stosujemy zasadę nr. 4, czyli NIE PRZYJMUJEMY. Zapewnienie, że dokumenty przyjdą pocztą to za mało, żeby wydać często kilka tysięcy złotych i nie mieć pisemnej gwarancji producenta.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA