REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż tylnej kolumny zawieszenia

Robert Kuśpiel
Demontaż tylnej kolumny zawieszenia w Volkswagenie Polo III.
Demontaż tylnej kolumny zawieszenia w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować kolumnę tylnego zawieszenia w Volkswagenie Polo III. Dodatkowo rozłożymy całą kolumnę.

Zanim zaczniemy wymianę musimy kupić wszystkie części. Jeśli chodzi o sprężyny muszą być o odpowiedniej charakterystyce, dopasowanej do naszego samochodu. W przypadku amortyzatorów obowiązuje taka sama zasada, muszą być odpowiednio dobrane do naszego auta. Wszystkie elementy zalecamy wymieniać parami. Stare części oddajemy do punktu utylizacji.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

REKLAMA

Pierwszy krok to otworzenie tylnej klapy bagażnika. Następnie odkręcamy dwie śruby w bocznej osłonie bagażnika po czym wyjmujemy osłonę. Demontujemy pokrywę z zamocowania kolumny zawieszenia i odkręcamy nakrętkę mocującą amortyzator do nadwozia. Robimy to za pomocą wygiętego klucza oczkowego. Będzie nam również potrzebny klucz lub kombinerki to przytrzymania tłoczyska.

Luzujemy śruby kół i podnosimy tył samochodu. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koła. Pamiętajmy o zabezpieczeniu przodu samochodu, najlepiej podłożyć drewniane kliny pod przednie koła. Teraz podstawiamy podnośnik pod wahacz i delikatnie go podnosimy. Nie może to być zbyt wysoko ponieważ samochód może się zsunąć. Odkręcamy na dole nakrętkę przy amortyzatorze i wybijamy śrubę. W tym momencie możemy wyjąć kolumnę zawieszenia.

Przechodzimy do rozłożenia tylnej kolumny. Na początku odkręcamy nakrętkę mocującą przytrzymując jednocześnie tłoczysko za pomocą klucza płaskiego. Nie ma potrzeby korzystania ze ściągacza sprężyn. Sprężyna nie jest mocno ściśnięta i nie ma problemu z demontażem. Demontujemy wszystkie części z amortyzatora i kontrolujemy go. Jeśli są widoczne jakiekolwiek wycieki to musimy wymienić amortyzator na nowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

REKLAMA

Składamy całą kolumnę w odwrotnej kolejności i montujemy ją do samochodu. Wkładamy ją od dołu. Wkręcamy nakrętkę mocującą po czym wsuwamy śrubę mocującą amortyzator w jego dolnej części. Dokręcamy wstępnie śruby i przechodzimy do górnej części amortyzatora. Tutaj dokręcamy do końca śrubę a następnie to samo robimy z dolnymi mocowaniami. Montujemy koła i opuszczamy samochód.

Kiedy auto stoi na kołach, dokręcamy do końca śruby koła. W przypadku amortyzatorów tylnych producent nie przewiduje wymiany parami. Jednak mimo wszystko warto stosować się do zasady, że w zawieszeniu wszystkie elementy warto wymieniać parami.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana łożyska koła tylnego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA