REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia
Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż przedniej kolumny zawieszenia nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować i rozłożyć przednią kolumnę zawieszenia w Volkswagenie Polo III.

W celu wymiany sprężyn lub amortyzatorów konieczny jest demontaż kolumny przedniego zawieszenia. Wykonując taką pracę sami jesteśmy w stanie zaoszczędzić pewną kwotę, którą możemy przeznaczyć na zakup lepszych amortyzatorów lub sprężyn.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Luzujemy śruby koła przedniego i podnosimy przód samochodu. Zdejmujemy koła przednie teraz będzie nam potrzebny lewarek lub drewniany klocek do podparcia półosi. Robimy to po to, żeby nie wisiała do dołu po wyjęciu kolumny zawieszenia. Podstawkę podkładamy obok osłony gumowej zewnętrznego przegubu.

REKLAMA

W modelach produkowanych do września 1999 odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia za pomocą klucza oczkowego (musi być bardzo mocno wygięty). Jednocześnie musimy przytrzymywać tłoczysko za pomocą klucza imbusowego 7. W samochodach produkowanych od października 1999 roku najpierw zdejmujemy dekielek ochronny i odkręcamy trzy śruby mocujące.

Teraz odkręcamy nakrętki na dole kolumny i wypychamy śruby mocujące. W tym momencie możemy wyjąć całą kolumnę do dołu. W przypadku wymiany amortyzatora lub sprężyny konieczne jest użycie ściągacza do sprężyn. Zakładamy go na zwoje sprężyny i powoli skręcamy. Odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia przytrzymując tłoczysko kluczem do gniazd 7. Zdejmujemy poszczególne elementy montażowe kolumny i wyjmujemy sprężynę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Jeśli montujemy nowy amortyzator to nie należy rozkręcać ściągacza w celu rozprężenia sprężyny. Robimy to tylko i wyłącznie wtedy kiedy mamy zamiar zmieniać sprężyny zawieszenia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, na końcu zdejmujemy ściągacz do sprężyn.

Wkładamy kolumnę od dołu i przykręcamy wstępnie dolne mocowania. Następnie w modelach do września 1999 roku dokręcamy kolumnę zawieszenia przytrzymując tłoczysko za pomocą klucza imbusowego. W modelach po wrześniu 1999 roku dokręcamy śruby mocujące i zakładamy dekiel ochronny. Dokręcamy dolne mocowania amortyzatora i zakładamy koło. Wkręcamy śruby koła i opuszczamy samochód.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec żarowych

Po drugiej stronie auta postępujemy w taki sam sposób. Nie można dokonać wymiany tylko i wyłącznie po jednej stronie auta. Nawet jeśli wymiany wymagał tylko jeden amortyzator to wymieniamy zawsze w komplecie. Na koniec udajemy się na sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA