Kategorie

Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

Robert Kuśpiel
Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów
Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów
Wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów w Mercedesie C klasy W202 nie jest skomplikowana. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak dokonać takiej wymiany.

Kupując nowe amortyzatory należy zwrócić uwagę, żeby były odpowiednie dla naszego modelu. Amortyzatory należy wymieniać parami. Całą operację można wykonać za pomocą podnośnika warsztatowego lub tradycyjnego lewarka wraz z podstawkami. Luzujemy śruby koła i unosimy samochód. Zdejmujemy koło i przechodzimy do wymontowanie dolnej osłony silnika.

Zobacz też: Mercedes W202: kontrola układu chłodzącego – silniki Diesla

Mamy teraz dobry dostęp do wszystkich elementów oraz ich mocowań. Jak da się zauważyć amortyzatory są również ogranicznikami dla sprężyn. Będzie nam potrzebny dodatkowy podnośnik do podparcia dolnego wahacza poprzecznego. Po poluzowaniu amortyzatora istnieje ryzyko opadnięcia osi. Dostęp do górnego wahacza jest utrudniony, dlatego zalecamy wyjąć wtyczkę przekaźnika czasowego zabezpieczenia od przepięć. Znajduje się ona po prawej stronie auta.

W modelach z manualną skrzynią biegów po lewej stronie znajduje się linka sterująca pompą wtryskową, którą należy wymontować. W autach z automatyczną skrzynią biegów wymontowujemy zawór sterowania podciśnieniowego. Teraz odkręcamy nakrętkę amortyzatora przytrzymując tłoczysko za pomocą klucza. Zdejmujemy podkładki wraz z gumowymi poduszkami. Następnie odkręcamy nakrętkę wahacza po czym wykręcamy śrubę razem z podkładkami i zdejmujemy amortyzator.

W tym momencie można wyjąć podnośnik, który podłożyliśmy w celu zabezpieczenia osi. Oś ma na górnym wahacza specjalną blokadę za pomocą której opiera się o podłużnicę. Dzięki temu nie dochodzi do dalszego rozprężania sprężyny. Możemy teraz wyjąć amortyzator i zamontować w jego miejsce nowy. Procedura montażu przebiega w odwrotnej kolejności. Po drugiej stronie auta postępujemy w ten sam sposób. Zużyte amortyzatory oddajemy do punktu utylizacji.

Przechodzimy do wymiany sprężyny zawieszenia. Na początku należy zapoznać się z kilkoma informacjami odnośnie sprężyn zawieszenia przedniego montowanych w Mercedesie W202. Wszystko uzależnione jest od wersji wyposażenia naszego auta. Przekłada się to na rodzaj zastosowanych poduszek gumowych. Jeżeli przyjrzymy się dokładnie to zauważymy, że sprężyny na dolnym zwoju mają czerwone lub niebieskie paski. Dodatkowo znajdują się tam wybite numery katalogowe. Należy zwrócić uwagę, żeby sprężyny były z takimi samymi oznaczeniami. Decydując się na tanie zamienniki możemy być prawie pewni, że nasze auto znacznie się obniży. W wielu przypadkach nieoryginalne sprężyny są bardzo złym wyborem.

Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podobnie jak w przypadku amortyzatorów możemy skorzystać z podnośnika samochodowego lub tradycyjnego lewarka. W kolejnym kroku będzie nam potrzebny dodatkowy podnośnik. Posłuży nam on do uniesienia wahacza. Teraz możemy odkręcić górne mocowanie amortyzatora. Następnie demontujemy dolną osłonę silnika.

Przednia sprężyna jest w tym Momocie częściowo naprężona. W celu zdemontowania należy ją ścisnąć jeszcze mocniej. Posłuży nam do tego specjalny ściągacz do sprężyn. Jest on dostępny na serwisach aukcyjnych lub w sklepach motoryzacyjnych. Zakup takiego narzędzia nie jest dużym wydatkiem. Ściągacz zakładamy w ten sposób żeby objął taką liczbę zwojów, żeby było możliwe jak największe ściśnięcie sprężyny.

Jest to bardzo ważny punkt podczas całej pracy. Obsługując ściągacz należy zachować szczególną ostrożność, nie można dopuścić do tego, żeby napinacz ześliznął się ze zwojów podczas ściskania. W taki sposób łatwo doprowadzić do wypadku. Wszelkiego rodzaju nieprofesjonalne rozwiązania, jak związywanie sprężyny drutem są niedopuszczalne. Zaleca się stosowanie tylko stabilnych narzędzi.

Zobacz też: Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Wyjmujemy sprężynę i delikatnie ją rozprężamy. Zanim włożymy nową należy skontrolować poduszki gumowe. Jeżeli są uszkodzone lub ich powierzchnia jest zniszczona, należy wymienić na nowe. Nie jest to duży wydatek, dlatego warto zainstalować nowe. Zakładamy ściągacz na nową sprężynę i powoli ją ściskamy. Teraz zakładamy poduszkę gumową i przekręcamy ją w prawo.

Sprężynę montujemy w ten sposób, żeby koniec dolnego zwoju znajdował się przy zderzaki miseczki dolnego wahacza. Podnosimy wahacz na podnośniku montujemy amortyzator w górnym łożysku i dokręcamy go. Następnie wkładamy podkładkę na tłoczysku amortyzatora od strony silnika i dokręcamy nakrętkę tłoczyska. W tym momencie możemy powoli rozkręcać śrubę ściągacza sprężyn w celu uwolnienia sprężyny.

Należy zwrócić uwagę na jej ułożenie. Podobnie postępujemy po drugiej stronie auta. Po wymianie amortyzatorów i sprężyn warto udać się na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia zawieszenia. Po dokładnej regulacji powinniśmy poczuć różnicę w prowadzeniu auta.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    20 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.