REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora

Robert Kuśpiel
Opel Astra G/Zafira A demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora
Opel Astra G/Zafira A demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny w Astrze G i Zafirze A. Cała operacja jest możliwa do wykonania we własnym zakresie.

Wymiana amortyzatora tylnego w Oplu Astra G i Zafira A nie jest skomplikowana i bez problemu możemy ją wykonać w warunkach domowych. Zaoszczędzone pieniądze możemy przeznaczyć an zakup lepszych amortyzatorów. Zawieszenie w modelu Zafira A i Astra G jest tak skonstruowane, że nie można w tym samym momencie wymontować obydwu amortyzatorów. Doprowadzi to do opuszczenia się zawieszenia.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: obsługa paska wieloklinowego

REKLAMA

Pamiętajmy, że wymieniając amortyzatory tylne lub przednie należy wykonywać to parami. Montujemy tylko i wyłącznie egzemplarze przewidziane do naszego samochodu. Przechodzimy do demontażu. Całą operację możemy wykonać z pozycji podnośnika z podstawkami. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podstawiamy „kobyłki” i zdejmujemy koło. Do następnego kroku będzie nam potrzebny drugi podnośnik.

Za jego pomocą podnosimy delikatnie całą tylną belkę, ustawiając go pod amortyzatorem. Dzięki temu unikniemy wysunięcia się sprężyny. Jest to dosyć trudna praca. Istnieje ryzyko przesunięcia się samochodu z podnośnika. W tym momencie możemy wykręcić stary amortyzator. Zamocowany jest on do tylnej belki i do nadwozia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku mocujemy górną część amortyzatora a następnie dolną. Pamiętajmy o wymianie po każdej ze stron.

Przechodzimy do demontażu tylnych sprężyn. Podobnie jak to miało miejsce przy amortyzatorach nie należy wyjmować ich jednocześnie. Doprowadzi do samoczynnego opuszczenia się. Demontaż tylnej sprężyny powiązany jest z wymontowaniem amortyzatora – jest to zabieg konieczny. Na początku podnosimy samochód i zdejmujemy koło. Teraz przechodzimy do demontażu amortyzatora. Robimy to w sposób opisany powyżej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: sprawdzanie ciśnienia sprężania

REKLAMA

Następnie opuszczamy delikatnie podnośnik do momentu aż zawieszenie swobodnie opadnie. Oczywiście musi być przy tym pewna granica, tak żeby nie dopuścić do rozciągnięcia się przewodów hamulcowych. Teraz dociskamy belkę do dołu i wyjmujemy sprężynę. Wychodzi ona razem ze specjalnymi pierścieniami amortyzującymi. Nie należy pomylić ich przy montażu. Muszą być w tym samym miejscu.

Jeżeli są w dobrym stanie to przekładamy je na nową sprężynę i przechodzimy do montażu, który odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o prawidłowym dokręceniu wszystkich mocowań. Sprężyny również należy wymieniać parami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA