REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf IV/Bora demontaż przedniej kolumny zawieszenia
Volkswagen Golf IV/Bora demontaż przedniej kolumny zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu przeprowadzić demontaż przedniej kolumny zawieszenia w modelu Golf IV i Bora.

Wiedza, jak zdemontować przednią kolumnę zawieszenia pozwoli nam na przeprowadzeniu wielu prac związanych z naprawą zawieszenia. Wymiana amortyzatorów, sprężyn czy całej kolumny nie jest trudna jeśli znamy poszczególne kroki oraz posiadamy odpowiednie narzędzia. Pracę zaczniemy od demontażu kolumny przedniej. Zanim przystąpimy do czynności powinniśmy zapewnić sobie odpowiednie stanowisko do pracy i podnieść auto. Można w tym celu użyć podnośnika warsztatowego lub tradycyjnego lewarka z podstawkami.

REKLAMA

Ta ostatnia opcja jest w wygodna, gdyż będziemy prowadzić wymianę po kolei z każdej strony samochodu. Zaczynamy od poluzowania śruby koła, uniesienia auta i zdjęcia koła. Następnie odkręcamy górne mocowanie śruby stabilizatora poprzecznego. W tym celu musimy odkręcić nakrętki. Teraz wyjmujemy zapinki trzymające przewód płynu hamulcowego i podwieszamy go. Następnie odpinamy od kolumny czujnik odpowiedzialny za pomiar prędkości obrotowej.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

REKLAMA

Kolejny krok to odkręcenie śrub mocujących obudowę zacisku hamulcowego. W tym momencie zdejmujemy zacisk i dodatkowo oddzielamy stabilizator od wahacza. Teraz kilka uwag odnośnie samego demontażu. W zależności od strony, po której wykonujemy naprawę jest kilka dodatkowych czynności. Po lewej stronie nie ma takiej potrzeby.

W przypadku prawej musimy wykonać kilka dodatkowych czynności. Na początku musimy zdjąć osłonę tłumiącą. Następnie wykręcamy śruby mocujące półoś do skrzyni biegów. Kolejne czynności odnoszą się do obydwu stron auta, czyli rozdzielamy połączenie zwrotnicy z kolumną. Teraz naciskamy na tarczę w kierunku kolumny. W innym przypadku może dojść do zablokowania się amortyzatora w otworze zwrotnicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zbliżamy się ku końcowi. Wysuwamy do dołu zwrotnicę z amortyzatora. Pozostało nam odkręcić od góry nakrętkę mocującą amortyzator. Wystarczy do tego zwyczajny klucz nasadowy. Wyjmujemy całą kolumnę i zabieramy na warsztat. W tym momencie możemy dokonać podmiany całego zestawu na inny lub rozłożyć nasz na części. Jeśli sprężyna lub amortyzator wymaga wymiany to będzie nam potrzebny specjalny ściągacz do sprężyn.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana oleju silnikowego

Jest on do kupienia za około 30 złotych. Mocujemy ściągacz na sprężynie, skręcamy go co powoduje ściśnięcie sprężyny. Odkręcamy górne mocowanie, tam gdzie znajduje się odbój amortyzatora i wyjmujemy po kolei wszystkie elementy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Tyczy się to montażu elementów kolumny jak i jej samej w samochodzie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA