REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 147 i 156: trzeszczące przednie zawieszenie. Poradnik

Robert Kuśpiel
Skrzypienie zawieszenia jest w Alfie dość powszechne.
Skrzypienie zawieszenia jest w Alfie dość powszechne.

REKLAMA

REKLAMA

Skrzypienie zawieszenia jest to dosyć skomplikowany problem w Alfach Romeo 147 i 156. Nawet po zamontowaniu nowych części potrafią wydawać z siebie nieprzyjemne dźwięki.

W poradniku tym postaramy się pozbyć nieprzyjemnego skrzypienia naszej Alfy Romeo 147 i 156, dochodzące z okolic zawieszenia, a które słychać podczas jazdy na nierównościach. Na początku zaczynamy od zlokalizowania trzeszczących elementów zawieszenia. Najczęściej są to tulejki górnego wahacza i stabilizatora.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne do wyeliminowania skrzypienia zawieszenia w Alfie Romeo 147 i 156?

• Smar w sprayu z rurką dozującą
• 2 podnośniki
• 2 klucze nr 17, płaskie lub oczkowe
• Kliny zabezpieczające
• Klucz do kół

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

REKLAMA

Po ustaleniu, które elementy zawieszenia naszej Alfy Romeo są odpowiedzialne za nieprzyjemny skrzypiący dźwięk, musimy określić to z dokładnością co do strony auta. Następnie luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podkładamy kliny zabezpieczające pod tył samochodu. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Luzujemy mocowanie górnego wahacza za pomocą dwóch kluczy nr 17.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz aplikujemy dużą ilość smaru w okolice tulejek, właśnie do tego przydaje się rurka dozująca. Pamiętamy, żeby wprowadzić smar po obu stronach. Tym samym smarem psikamy tulejkę stabilizatora dokładnie w miejscu nacięcia. Następnie podkładamy drugi podnośnik pod tarczę hamulcową. Unosimy ją do góry do roboczego poziomu, czyli takiego, jaki jest podczas jazdy.

Zobacz też: Jak wymienić termostat w Alfa Romeo?

Spryskujemy ponownie smarem mocowania górnego wahacza oraz tulejkę stabilizatora. Przechodzimy do rozruszania tych elementów. Kilkakrotnie podnosimy i opuszczamy podnośnik, żeby smar się dobrze rozprowadził. Należy robić to z dużym wyczuciem i ostrożnością. Nie można dopuścić do zbyt wysokiego uniesienia. Zwolnienie podnośnika, który trzyma samochód może okazać się bardzo ryzykowne.

REKLAMA

Po ostatnim uniesieniu tarczy dokręcamy bardzo mocno mocowanie wahacza górnego. Tak jak poprzednio, korzystamy z dwóch kluczy nr 17. Jest to bardzo ważne, żeby dokręcić je w takiej pozycji, gdyż płynie to na ich dłuższą eksploatację zawieszenia naszej Alfy Romeo 147 lub 156. Teraz opuszczamy podnośnik znajdujący się pod tarczą hamulcową i zakładamy koło. Następnie popuszczamy drugi podnośnik i dokręcamy koło. Wykonujemy jazdę próbną i oceniamy efekt naszej pracy. Polecamy wykonanie tego zabiegu po obu stronach.

Niestety taki zabieg nie jest długotrwały. Zapewne za jakiś czas będziemy musieli powtórzyć wszystkie czynności. To, jak długo będziemy się cieszyć cichą pracą zawieszenia w naszej Alfie Romeo 156 lub 147 zależy od warunków eksploatacji auta i użytego smaru.

Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA