REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: wymiana łożyska podpory półosi. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana łożyska podpory półosi w Alfie Romeo 156.
Wymiana łożyska podpory półosi w Alfie Romeo 156.

REKLAMA

REKLAMA

Głośno pracujące, a wręcz huczące łożysko podpory półosi w Alfie Romeo 156 wymaga szybkiej wymiany. Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego. W poradniku tym dowiesz się jak wymienić łożysko podpory półosi samemu.

Co będzie nam potrzebne do wymiany łożyska podpory półosi w Alfie Romeo 156?

REKLAMA

• Lewarek
• Nowe łożysko
• Klucz 17
• Klucz 36

Zobacz również: Ile oleju może zużyć sprawny silnik?

REKLAMA

Całą operację najlepiej przeprowadzić z pozycji kanału lub podnośnika warsztatowego. Jednak my wykonamy to w typowych warunkach domowych, czyli za pomocą zwyczajnego lewarka. Zaczynamy od prawej strony i za pomocą podnośnika podnosimy auto, zdejmujemy koło, odbezpieczamy nakrętkę piasty. Oczywiście, jak przy każdym użyciu podnośnika, pamiętamy o zabezpieczeniu pozostałych kół. Dodatkowo możemy podłożyć kobyłki. Teraz jest nam potrzebna druga osoba. Prosimy kogoś o zajęcie miejsca za kierownicą i naciskanie hamulca z całych sił. W tym czasie bierzemy do ręki klucz nr 36 i wykręcamy nakrętkę.

Teraz sięgamy po klucz nr. 17 i luzujemy górny sworzeń wahacza, po czym zakładamy ściągacz do sworzni i demontujemy go. Następnie spuszczamy olej ze skrzyni. W tym celu odkręcamy korek kluczem ampułowym (imbusowym) nr 12. Dzięki temu mamy możliwość wyciągnięcia wieloklinu ośki z piasty. Wciągamy się pod samochód i demontujemy poduszkę silnika, zanim jednak wyjmiemy ośkę, odkręcamy łożysko od podpory ośki kluczem 10 mm, najlepszy będzie nasadowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz za pomocą klucza imbusowego nr 6 rozkręcamy ośkę. Odkładamy jej części i zabieramy się za sztywny element, który znajdował się bezpośrednio na skrzyni, po czym zajmujemy się resztą podzespołów. Kolejny krok to wymiana łożyska. Jest to numer 6006 RS. Nie należy kierować się tym przy ich zakupie, ponieważ mimo znormalizowanych wymiarów, które odpowiadają temu oznaczeniu, są zupełnie inne. Oczywiście jest również różnica w cenie.

Zobacz również: Dlaczego auto gaśnie? Co mogło się popsuć?

Następnie zabieramy się do złożenia wszystkiego w odwrotnej kolejności. Nalewamy oleju do skrzyni korkiem znajdującym się nad czujnikiem cofania do momentu przelania się oleju nad tym korkiem. Jest to bardzo ważny płyn eksploatacyjny w naszym samochodzie. Proponujemy wymieniać go znacznie częściej niż sugeruje to producent samochodu – 60 tysięcy. Nie zalecamy zalewania przekładni zlanym wcześniej olejem. Teraz udajemy się na jazdę próbną. Nie powinniśmy słyszeć żadnego huczenia łożyska.

Niestety w ofercie serwisów ASO nie występuje samo łożysko. Jesteśmy zmuszeni kupić całą półoś, a jest to bardzo duży wydatek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA