REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie jest prosta...
Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie jest prosta...

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie należy do łatwych prac. W poradniku tym przedstawimy sprawdzony sposób na wymianę tego elementu w popularnym Seicento.

Naprawa uszczelniacza półosi będzie prowadzona po lewej stronie Fiata Seicento. Pierwszym krokiem jest poluzowanie śruby piasty, co może okazać się bardzo trudne. W przypadku problemów można spróbować nagrzewania palnikiem. Następnie podkładamy kliny zabezpieczające pod tył, luzujemy śruby przedniego koła i podnosimy auto. Dla bezpieczeństwa i własnej wygody warto podstawić kobyłki lub duży drewniany klocek.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Teraz spuszczamy olej ze skrzyni Fiata Seicentoi odkręcamy korek spustowy znajdujący się na samym dole. W przypadku problemów z lokalizacją szukamy śruby na klucz imbusowy 12. Następne działania są uzależnione od tego, czy mamy odkręconą nakrętkę piasty. W przypadku niepowodzenia musimy odkręcić całą zwrotnicę razem z półosią. Odkręcamy mocowania amortyzatora, drążka kierowniczego i nakrętki zwrotnicy. Inna metoda to wykręcenie trzech śrub łączących wahacz z podwoziem. Skręcamy koła i jesteśmy w stanie wyjąć cały przegub.

Zobacz też: Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

REKLAMA

W przypadku wykręcenia nakrętki półosi możemy pominąć powyższy punkt. Teraz wykręcamy cztery śruby trzymające uszczelniacz. Po wyjęciu półosi zdejmujemy przegub trójrolkowy i wybijamy uszczelniacz. Robimy to bardzo ostrożnie i z dużym wyczuciem. Wszelkie rysy na gładzi półosi mogą być powodem przyszłych wycieków oleju. Rozcinamy opaskę zaciskową i zdejmujemy uszczelniacz z pokrywy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu nowego uszczelniacza półosi, do czego najlepsza jest prasa, ale możemy też to zrobić za pomocą domowych narzędzi. Najważniejsze jest, żeby uderzać o stalowe części łożyska, gdyż nieumyślne bicie po gumie sprawi, że uszkodzimy uszczelnienie. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Różnica między średnicami półosi a jego uszczelniacza to „tylko” 0,2mm. Po wykonaniu tej operacji możemy zamontować przegub trójrolkowy. Tak przygotowany zestaw montujemy ponownie w naszym samochodzie. Nie zapominajmy o montażu opaski zaciskowej. Pozostało nam zalać skrzynię biegów nowym olejem i udać się na jazdę próbną i sprawdzić, czy nowy uszczelniacz półosi nie cieknie.

Zobacz też: Z czego składa się olej silnikowy?

Jak widać, największe problemy mogą wystąpić podczas wykręcania nakrętki półosi nabijania uszczelniacza. Jeżeli pomimo wymiany uszczelniacza po jednej lub obu stronach nadal będą wycieki, polecamy dokładnie przyjrzeć się półosiom.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA