Pierwszy krok, to uniesienie tyłu auta do góry. Jednak, zanim to zrobimy, luzujemy śruby koła. Do podniesienia samochodu wykorzystujemy, zwyczajny fabryczny podnośnik. Najbezpieczniej podłożyć, coś solidnego pod auto i opuścić je. Możemy wykorzystać chociażby duże drewniane klocki. Oczywiście, nie możemy zapomnieć o zabezpieczeniu pozostałych kół, podkładając pod nie kliny.
Zobacz również: Jak dbać o amortyzację samochodu?
reklama
reklama
Odkręcamy śrubę na dole amortyzatora za pomocą dwóch kluczy 17. Teraz, odkręcamy śruby po obu stronach, również za pomocą klucza 17 i wyjmujemy cały amortyzator z samochodu.
Teraz na górze amortyzatora zdejmujemy plastikową osłonę, pod nią znajduje się śruba na klucz 16. Odkręcamy ją i wyjmujemy metalowe mocowanie wraz z odbojami. Zakładamy nowe odboje na nowy amortyzator, następnie montujemy mocowanie amortyzatora i wszystko skręcamy.
Zobacz również: VW Golf IV: wymiana gum stabilizatora
Tak skręcone elementy wkładamy na swoje miejsce. Skręcanie zaczynamy od górnych śrub, następnie amortyzatorem celujemy w belkę i przykręcamy go na dole. Podobnie postępujemy z amortyzatorem po drugiej stronie samochodu.