REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana przednich piast w BMW E34 – Jak to zrobić

Rafał Sztoner
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Pozornie tego typu operacja może wydawać się trudna, jednak przy odrobinie chęci możemy dokonać jej sami.

Zaczynamy od przygotowania niezbędnych narzędzi:

REKLAMA

  • klucz imbusowy 6
  • klucz oczkowy 19mm
  • klucz płaski 10mm
  • klucz 46mm ( do nakrętki piasty)
  • śrubokręt płaski
  • młotek
  • ściągacz do piasty
  • szczotka druciana

Oczywiście rozpoczynamy działanie od podniesienia auta, zabezpieczając przy tym koło klinem aby auto się nie zsunęło i odkręcamy koło. W pierwszej kolejności odkręcamy zacisk kluczem 19mm, który zsuwamy delikatnie pomagając sobie młotkiem.

Zobacz również: Co powinniśmy wiedzieć o zawieszeniu?

REKLAMA

Kluczem imbusowym odkręcamy tarcze. Pod warunkiem, że odkręcenie śruby tarczy nie sprawi problemu, samo zdjęcie tarczy powinno pójść bez większych przeszkód. Następnie za pomocą śrubokręta podważamy dekielek i zdejmujemy zabezpieczenie z nakrętki piasty.

Za pomocą klucza 46 odkręcamy śrubę mocującą piastę i zakładamy ściągacz. Możemy użyć ściągacza do kół pasowych lub dedykowanego zdejmowaniu piast. Różnicy w zasadzie między nimi nie ma ponieważ mamy tutaj bardzo dobry dostęp, więc możemy użyć każdego, który tylko nie jest za mały. Za pomocą klucza 10mm odkręcamy jeszcze 3 śruby mocujące osłonę tarczy i osłonę łożyska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przed założeniem nowych części powinniśmy dokładnie wyczyścić sworzeń piasty razem z czujnikiem ABS, który dodatkowo możemy wyczyścić szmatką z benzyną.

Nową osłonę łożyska musimy nabić za pomocą młotka i śrubokręta ponieważ próba ręcznego jej zamontowania będzie dość trudna ze względu na to, że te elementy są ciasno spasowane.

Zobacz również: Jak rozpoznać usterki w zawieszeniu?

Osłonę tarczy i nową piastę zakładamy lekko dobijając młotkiem na sworzniu, po czym dokręcamy nakrętkę i zaginamy fartuch nowej nakrętki dla zabezpieczenia przed odkręceniem.

Założenie tarczy, zacisku i koła powinno pójść już gładko. Z drugą piastą postępujemy dokładnie tak samo. Szacowany czas na wykonanie tego zadania to maksymalnie 1 godzina pod warunkiem, że nic nam się nie uda popsuć.

Na koniec możemy wybrać się na małą jazdę próbna w celu sprawdzenia czy wszystko jest spasowane.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA