reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Jak wyeliminować trzeszczenie zawieszenia?

Jak wyeliminować trzeszczenie zawieszenia?

Trzeszczenie zawieszenia jest trudne do zlokalizowania, a usunięcie jego przyczyn kosztowne. W poradniku przedstawimy gdzie i jak szukać źródła skrzypiącego zawieszenia.

Zanim przystąpi się do pracy, trzeba podjąć decyzję, czy naprawiamy zawieszenie, czy eliminujemy głośną pracę zawieszenia na jakiś czas.

Jeżeli decydujemy się na wymianę podzespołów zawieszenia, naprawę zaczynamy od łączników stabilizatora. Jest to jedna z najtańszych części, którą można wymienić w zawieszeniu i zazwyczaj w niej tkwi przyczyna trzeszczącego zawieszenia. Co więcej, jest to czynność banalnie prosta. Po wymianie łącznika nie trzeba wykonywać geometrii zawieszenia.

Zobacz również: Jak domowym sposobem sprawdzić amortyzatory?

Jeżeli jednak wymiana wyżej wymienionego podzespołu nie przynosi rezultatów, przystępujemy do wymiany sworzni wahacza. Gdy mamy oryginalne sworznie wahacza, wymiana będzie polegać na wycięciu nitów mocujących (zazwyczaj trzy na jedną stronę). W miejsce usuniętych nitów wkręcamy śruby wraz ze sworzniem wahacza.

W trakcie wymiany podzespołów zawieszenia należy pamiętać, by wszelkie elementy wymieniać parami.

Naruszenie mocowania wahacza zazwyczaj pociąga za sobą konieczność wykonania geometrii zawieszenia. Dlatego też warto przyjrzeć się pozostałym elementom układu, które niekoniecznie muszą być odpowiedzialne za niepożądane odgłosy podczas jazdy.
Kolejnym wyjściem jest sprawdzenie wahaczy. Rozróżniamy dwa typy: bez możliwości demontażu tulei metalowo-gumowych oraz z możliwością demontażu wyżej wymienionych elementów. Właściciele pierwszego typu wahaczy są narażeni na duże koszty, ponieważ muszą wymienić cały wahacz, mimo że uszkodzona jest tylko jedna tulejka. Te trzy podzespoły stanowią najczęstsze przyczyny trzeszczenia, gdyż są wykonane z gumy i łatwo ulegają uszkodzeniu.

Zobacz również: Jak wyeliminować drgania kierownicy?

Warto również sprawdzić końcówki drążków kierowniczych oraz same drążki. Polecamy także przyjrzeć się amortyzatorom - czy nie ma wycieków i zewnętrznych uszkodzeń. Po wykonanych naprawach wybieramy się zrobić geometrię i zbieżność zawieszenia.

Jeśli natomiast chcemy się pozbyć trzeszczenia tymczasowo, potrzebujemy smaru miedziowego i smarujemy wszystkie elementy metalowe.
To rozwiązanie nie gwarantuje dłuższego utrzymania się efektu, ma doraźny charakter.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Po wymianie łącznika stabilizatora nie trzeba wykonywać geometrii zawieszenia. fot. Newspress
Po wymianie łącznika stabilizatora nie trzeba wykonywać geometrii zawieszenia. fot. Newspress

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Graboś

Doradca podatkowy, Head of Tax w Kancelarii Brysiewicz i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama