REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż kierownicy

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż kierownicy.
Mercedes A klasa W168 demontaż kierownicy.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż kierownicy jest złożoną operacją. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować kierownicę w Mercedesie klasy A W168.

Poradnik ten będzie zawierał opis demontażu poduszki powietrznej kierowcy, kierownicy, przewodu spiralnego oraz zespołu przełączników przy kierownicy. Zaczynamy od demontażu koła kierownicy. Pierwszy krok to odłączenie klem akumulatora. W tym przypadku zalecamy odłączenie obu klem. Dodatkowo zabezpieczamy je przed przypadkowym kontaktem z akumulatorem. Zanim zdejmiemy kierownicę, należy wymontować poduszkę powietrzną kierowcy.

REKLAMA

Teraz wkładamy śrubokręt typu Torx w otwory z tyłu kierownicy i odkręcamy dwie śruby mocujące, przytrzymując jednocześnie poduszkę powietrzną. Wyjmujemy zespół poduszki powietrznej z koła kierownicy i odpinamy od niej złącze. Odkładamy poduszkę powietrzną na bok tak, żeby nakładka kierownicy była skierowana do góry. W tym momencie możemy przystąpić do wymontowania koła kierownicy.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

REKLAMA

Ustawiamy przednie koła do jazdy na wprost i w tej pozycji blokujemy kierownicę, poprzez wyjęcie kluczyka ze stacyjki. Następnie wyjmujemy wtyki złączy elektrycznych sygnału dźwiękowego i odkładamy je na bok. Odkręcamy śrubę mocującą kierownicę i zdejmujemy kierownicę z wału kierownicy, wysuwając jednocześnie przewody elektryczne poprzez otwory w kierownicy.

Teraz odkręcamy z koła kierownicy tłumik drgań. Jest on zamocowany za pomocą czterech śrub. Element ten nie występuje we wszystkich modelach samochodu. Demontujemy go tylko wtedy gdy będzie wymieniana kierownica.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tej części poradnika pokażemy jak wymontować i zamontować zespół wyłączników przy kierownicy oraz przewód spiralny. Wyłączniki przy kole kierownicy są odpowiedzialne za zmianę świateł mijania na drogowe i odwrotnie, za przełączanie kierunkowskazów oraz wycieraczek. Odkręcamy śruby mocujące tak, żeby można było wyjąć przewód spiralny razem z jego obudową. Należy uważać, żeby nie wykręcić śrub całkowicie. Spowoduje to przesunięcie przewodu spiralnego i będzie konieczne wypozycjonowanie.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

REKLAMA

Teraz zdejmujemy z wału kierownicy przewód spiralny razem z obudową. Kostka elektryczna rozłączy się samoczynnie. Odkręcamy trzy śruby i ściągamy zespół wyłączników z wału kierowniczego. Złącze wielostykowe również rozłączy się samoczynnie. Przechodzimy do montażu. Na początku należy upewnić się czy koła przednie są ustawione do jazdy na wprost. Następnie nasuwamy zespół wyłączników na wał kierownicy i dociskamy złącze wielostykowe.

Teraz wkręcamy trzy śruby mocujące wyłącznik. Pamiętajmy, że krótsza śruba musi być wkręcona od strony zamka blokady kierownicy. Jeżeli wkręcimy dłuższą możemy doprowadzić do zniszczenia zamka. Następnie nasuwamy na wał kierownicy obudowę przewodu spiralnego i ustawiamy ją bezpośrednio nad złączem. Dociskamy w celu połączenia złącza. Dokręcamy dwie śruby mocujące zwracając uwagę, żeby oznaczenia znalazły się naprzeciwko siebie.

Kolejny punkt to wymontowanie i zamontowanie przewodu spiralnego. Jest to oddzielna czynność i nie musi być wykonywana jednocześnie z demontażem wyłączników. Na początku ustawiamy koła do jazdy na wprost. Odkręcamy obudowę przewodu spiralnego od kolumny kierownicy i delikatnie zdejmujemy. Śruby odkręcamy na tyle, żeby można było zdjąć przewód spiralny razem z obudową. Teraz sprawdzamy wzrokowo czy przewód nie nosi znaków uszkodzeń.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana przegubu drążka kierowniczego

Przechodzimy do montażu. Na początku upewniamy się czy koła przednie są skierowane do jazdy na wprost. Wsuwamy przewód spiralny z obudową na wał kierownicy i wkręcamy śruby mocujące. Pamiętajmy, że przewód musi zostać wyśrodkowany. Jeśli doprowadziliśmy do jego przesunięcia, to należy wykonać ta dodatkową czynność.

Ustawienie przewodu spiralnego w odpowiednim położeniu jest bardzo istotne do prawidłowego działania kierunkowskazów i poduszki powietrznej. W celu odpowiedniego ustawienia należy wkręcić całkowicie śruby mocujące w obudowę przewodu spiralnego. Teraz zwijamy przewód spiralny w lewo do momentu, aż wyczujemy delikatny opór. Spowoduje to całkowite zwinięcie przewodu spiralnego.

Następnie zwijamy przewód spiralny w prawo o 2.5 – 3 obroty, tak żeby można było przez odsłonięte otwory wkręcić śruby mocujące. W ten sposób ustawiliśmy przewód spiralny w środkowym położeniu. Warto wiedzieć, że pełen zakres zwijania przewodu spiralnego to od 5 do 6 obrotów.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Po wykonaniu tych operacji przechodzimy do zamontowania kierownicy i poduszki powietrznej. Upewniamy się, że przednie koła są skierowane do jazdy na wprost i przykręcamy tłumik drgań za pomocą czterech śrub, o ile był wcześniej wymontowany. Teraz osadzamy koło kierownicy na wielowypuście wału kierownicy tak, żeby pokryły się znaki kierownicy i wału. Wsuwamy przewody elektryczne przez otwory w kole.

Instalujemy wtyki złączy elektrycznych sygnału dźwiękowego i układamy je w taki sam sposób jak przed demontażem. Wkręcamy nową śrubę mocującą w wał kierownicy i solidnie dokręcamy. Wsuwamy wtyk złącza elektrycznego do poduszki powietrznej i osadzamy ją na swoje miejsce. Wkręcamy śruby mocujące i podłączamy klemy akumulatora.

Uruchamiamy silnik i pozostawiamy pracujący silnik na luzie. Obracamy kierownicę do oporu w prawo i lewo. Powinno to spowodować zniknięcie kontrolki ESP lub ADS.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA