REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: demontaż deski rozdzielczej. Poradnik

Robert Kuśpiel
Demontaż deski rozdzielczej w Fiacie Stilo.
Demontaż deski rozdzielczej w Fiacie Stilo.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak zdemontować deskę rozdzielczą w Fiacie Stilo. Operacja nie zabierze nam zbyt wiele czasu, trzeba tylko znać kolejność demontażu poszczególnych części.

Pierwszy krok to odłączenie klem od akumulatora.
Demontaż deski rozdzielczej najlepiej zacząć od strony pasażera. Musimy podważyć delikatnie stacyjkę poduszki powietrznej pasażera. Rozłączamy wtyczkę stacyjki i podważamy ją śrubokrętem tak, żeby się wysunęła. Jeżeli ją wyjmiemy, zobaczymy wkręt, który musimy wykręcić. Przechodzimy do mocowań schowka, otwieramy go i po prawej stronie odkręcamy wszystkie możliwe wkręty. Po tym zabiegu prawa część konsoli powinna się ruszać.

REKLAMA

Wyjmujemy uszczelkę drzwi i poruszając bocznym elementem konsoli, wysuwamy go z zaczepów. Teraz czas na panel klimatyzacji, w tym celu musimy zapewnić sobie dostęp do śruby schowanej za obudową schowka. Otwieramy go i odkręcamy wszystkie pozostałe wkręty. Pozostało nam poluzować środkowy tunel, najlepiej jest zacząć od jego tylnej części, czyli nawiewów dla pasażerów siedzących z tyłu. Musimy odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nimi.

Zobacz też: Daewoo Nexia: jak zmienić podświetlenie w panelu ogrzewania?

REKLAMA

Następnie kolejne dwie po bokach. W tym momencie tylna część powinna się swobodnie unosić. Wyszukujemy zaślepkę gumową w miejscu, gdzie ma być podłokietnik, pod nią jest śruba, ją również odkręcamy. Pozostają nam jeszcze dwie, umiejscowione są pod gumą od uchwytów do napojów. Teraz wyjmujemy górny schowek, odkręcamy dwie śruby u góry schowka i wyciągamy go na zewnątrz. Po jego demontażu powinniśmy widzieć poduszkę powietrzną pasażera.

Dolny schowek nie wymaga całkowitego wymontowania. Pozostaje nam jeszcze wyjęcie małego schowka po prawej stronie kierownicy. Wyjmujemy radio i przechodzimy do odkręceni śrub panelu klimatyzacji i wokół niego. Mamy do wykręcenia kilka śrub: dwie przy drążku zmiany biegów i cztery po bokach i jedną na górze. Górnych śrub położonych najbliżej siebie nie musimy odkręcać. Kolejnym elementem jest ramka montażowa radia, również zamocowana na wkręty, które odkręcamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Daewoo Nexia: montaż foteli z innego auta. Poradnik

Otwieramy klapkę bezpieczników i odkręcamy cztery śruby. Podobnie jak po drugiej stronie, zdejmujemy uszczelkę i demontujemy boczną część. Pozostał nam panel z przyciskiem MODE, za którym kryją się kolejne dwa wkręty. Przechodzimy do demontażu kierownicy, odkręcamy trzy śruby od strony licznika mocujące Airbag, zdejmujemy go i odłączamy wtyczki. Zdejmujemy koło kierownicy i odkręcamy dwie śruby trzymające górną osłonę kolumny.

Kiedy ją wyjmiemy, wykręcamy dwa wkręty mocujące licznik. Odpinamy od niego kable i rozłączamy trzy wtyczki: od climatronica, od awaryjnych i od poduszki powietrznej pasażera. Teraz pozostaje nam odkręcenie wszystkich widocznych jedenastu śrubek, którymi przykręcona jest deska rozdzielcza.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA