REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: naprawa popielniczki

Robert Kuśpiel
Naprawa popielniczki w Audi A3. Fot. Audi
Naprawa popielniczki w Audi A3. Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Usterka popielniczki, jest dosyć często spotykana w modelu Audi A3 8L. Do tego, jeśli ktoś często z niej korzysta, ryzyko uszkodzenia wzrasta bardzo szybko. Co zrobić, jeśli uszkodzimy popielniczkę?

Oczywiście z uszkodzoną popielniczką można jeździć. Nie wpływa to na nasze bezpieczeństwo na drodze. Jednak, warto mieć wszystko sprawne w samochodzie. Cała naprawa jest bardzo łatwa i nie potrzebujemy wyszukanych umiejętności bądź narzędzi.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

• Drut miedziany ok. 1.5m
• Śrubokręt
• Mocny klej
• Pęseta

Chcąc uniknąć ponownej naprawy, musimy użyć bardzo mocnego kleju. Może to być np. Kropelka. Na rynku jest duży wybór tego typu klejów, dlatego nie narzucamy konkretnego. 

Przystępujemy do naprawy. Pierwszy krok, to odkręcenie śrubki trzymającej popielniczki. Nie powinniśmy mieć żadnego problemu. Następnie odpinamy wszystkie przewody i wyjmujemy popielniczkę.

Zobacz również: Audi A3 8P: wymiana ramki 1DIN na 2DIN

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kiedy mamy popielniczkę w ręku obracamy ją o 180 stopni i kleimy plastik mechanizmu odpowiedzialnego, za zamykanie popielniczki. Oczywiście zwracamy uwagę, żeby przykleić równo ten element. Kiedy to zrobimy, odwracamy popielniczkę tyłem i sprawdzamy stan plastiku odpowiedzialnego za trzymanie sprężynki. Zazwyczaj jest on złamany. Może być tak, że będzie sprawny. Wówczas nic z nim nie robimy. Jednak, jeśli okaże się, że jest złamany, wtedy wyrywamy go do końca.

Teraz wkładamy miedziany drut od dołu w otwór. Zobaczymy, że drut blokuje sprężynę przed wypadnięciem. Możemy wnioskować, że kawałek plastiku, który przed chwilą wyłamaliśmy jest praktycznie w tym wypadku niepotrzebny. Przechodzimy do ustawienia wysokości drutu, tak żeby łapała do zapadka. Musimy przeprowadzić kilka prób, tak, żeby wszystko dobrze dopasować.

Kiedy mamy pewność, co do ułożenia, przeprowadzamy próbę, jak działa nasza popielniczka. Jeżeli jesteśmy zadowoleni z efektów naszej pracy, musimy zamocować wszystko na stałe. Sklejamy wszystko mocnym klejem. 

Zobacz również: Audi A3 8L: montaż klimatyzowanego schowka

Musi być na tyle mocny, żebyśmy nie musieli naprawiać popielniczki za kilka dni. Czekamy, aż klej dobrze wyschnie i ponownie sprawdzamy działanie popielniczki. Jeżeli nic się nie rozkleiło, idziemy do samochodu i montujemy popielniczkę.

Oczywiście, montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Dla naszego spokoju, ponownie sprawdzamy działanie popielniczki. Taka naprawa powinna przetrwać dosyć długo, nie powinniśmy mieć żadnych problemów z funkcjonowaniem mechanizmu popielniczki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA