REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5 FL: demontaż tapicerki tylnych drzwi

Robert Kuśpiel
Demontaż tapicerki tylnych drzwi w Volkswagenie Passacie.  fot. Volkswagen
Demontaż tapicerki tylnych drzwi w Volkswagenie Passacie. fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż tapicerki tylnych drzwi jest poniekąd łatwiejszy niż w przypadku przednich. W poradniku tym, pokażemy jak szybko i sprawnie zdemontować tapicerkę drzwi w Passacie B5 FL.

Tapicerkę zdejmujemy z różnych powodów. Najczęściej są to problemy z zamkiem lub mechanizmem szyb, bądź też chęć wymiany głośników na lepsze. Za pierwszym razem, może nam to zająć dużo czasu, jednak każdy kolejny raz będzie mniej czasochłonny.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR

Zatem przechodzimy do demontażu tapicerki. Zaczynamy od wymontowania zaślepki uchwytu zamykania drzwi. Pod nią znajdują się śruby. Na dole w okolicach lampki od podświetlenia jest wkręt, reszta mocowań znajduje się na zatrzaskach.

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wygłuszenie przednich drzwi

REKLAMA

W naszym przypadku jest jeszcze korbka do szyb. Podważamy zaślepkę i wysuwamy ją. Korbka zamocowana jest na śrubie, którą musimy wykręcić. Jak da się zauważyć montaż tylnej tapicerki niewiele się różni od przodu. Tutaj, trzeba uważać na uchwyt do zamykania drzwi, można go bardzo łatwo porysować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tapicerka pozostaje już zamocowana tylko i wyłącznie na zatrzaskach. Musimy na nie szczególnie uważać, gdyż łatwo ulegają uszkodzeniu. Odpinamy je bardzo delikatnie, najlepiej wykonać to dwoma płaskimi nożami stołowymi – podważamy.
Dokładnie mamy do uwolnienia 6 zatrzasków. Nie ma, co się obawiać, że tapicerka nam odpadnie. Trzyma się na górnej części drzwi.

Tapicerka jest zawieszona na rancie drzwi i należy ją podnieść do góry z dużym wyczuciem. Zaczynamy od strony rygla w drzwiach i powoli unosimy do góry w kierunku początku drzwi. Należy uważać na linkę klamki. Linka zablokowana jest wsuniętą tulejką przy boczku z haczykiem. Odchylamy haczyk i wysuwamy od strony klamki w stronę zamka. W tym miejscu należy również pamiętać o wypięciu lampki podświetlającej.

Zobacz również: Volkswagen Passat B5 FL: demontaż kierownicy

REKLAMA

Mamy zdemontowany boczek i przystępujemy do odpięcia metalowej blachy. Ustawiamy szybę tak, żeby w otworze pokazał się podwójny kołek, który podtrzymuje szybę. Przygotowujemy sobie specjalnie zagięty drut i wyciągamy mniejszy kołek, następnie bierzemy się za wyjęcie większego. Unosimy szybę do góry i przyklejamy ją za pomocą taśmy, tak, żeby nie opadła. Teraz mamy do odkręcenia 7 śrub, kluczem 10.

Delikatnie odciągamy blachę i mamy dostęp do całego wnętrza drzwi. Dalszy demontaż zależy od tego, jaki element w drzwiach chcemy naprawić, lub wymienić. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętamy, żeby wszystko dokładnie przykręcić, wszelkie zaniedbania mogą wprowadzić nam niepotrzebne drgania w drzwiach.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA