REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić deskę rozdzielczą?

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza
Seat Ibiza

REKLAMA

REKLAMA

Deskę rozdzielczą wymieniamy lub demontujemy z różnych powodów. W poradniku tym pokażemy jak to zrobić krok po kroku.

W poradniku tym będziemy się opierać na najpopularniejszej grupie samochodów VAG (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda). Sposoby mocowania deski rozdzielczej w tych autach są bardzo podobne. Najwygodniejszym rozwiązaniem będzie przedstawienie całej procedury w punktach. Odłączamy akumulator i przygotowujemy sobie zestaw śrubokrętów: płaskich, gwiazdkowych i torx.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wymienić szczotki w alternatorze?

  1. demontujemy osłonę stacyjki, wykręcając 3 śrubki od dołu osłony
  2. wyjmujemy poduszkę powietrzną
  3. odkręcamy kierownicę wymontowujemy manetki i odpinamy wiązkę znajdującą się przy manetkach.

Przechodzimy do demontażu zegarów:

  1. odkręcamy „daszek” zegarów
  2. odkręcamy osłonę znajdującą się pod „daszkiem” zegarów
  3. wykręcamy zegary
  4. wypinamy kostki łączące zegary z główną wiązką
  5. wykręcamy i wyjmujemy kratki nawiewów po lewej i prawej stronie
  6. demontujemy przełącznik świateł
  7. demontujemy osłonę nóg kierowcy
  8. wyciągamy klapkę (maskownicę) skrzynki bezpieczników
  9. wyjmujemy schowek pod kierownicą
  10. wypinamy wtyczki od immobilajzera
  11. demontujemy listwę na konsoli środkowej
  12. demontujemy półkę konsoli środkowej lub uchwyt na kubki (w zależności od wyposażenia)
  13. wykręcamy panel ogrzewania (opcjonalnie climatronic)
  14. odsłaniamy mieszek zmiany biegów i odkręcamy dwie śruby trzymające tunel środkowy
  15. wykręcamy pozostałe śruby mocujące tunel środkowy
  16. demontujemy schowek pasażera
  17. demontujemy radio
  18. wykręcamy 3 śruby i demontujemy konsolę środkową
  19. odkręcamy osłonę podszybia i wykręcamy śruby trzymające deskę do nadwozia
  20. wykręcamy boczne śruby deski rozdzielczej
  21. odkręcamy śrubę znajdującą się przy rączce do otwierania maski i analogicznie po drugiej stronie
  22. wykręcamy śruby mocujące deskę do nadwozia w środkowej części konsoli
  23. wyjmujemy deskę rozdzielczą, jednocześnie odpinamy wtyczkę od poduszki powietrznej wraz z wiązką elektryczną.

Zobacz również: Wymiana bezpiecznika

Czas, jaki nam jest potrzebny na sam demontaż to około 3 godziny. Podczas składania, należy zachować odpowiednią kolejność, gdyż potem może się okazać, że nie mamy możliwości zamontowania któregoś z elementów. Należy się wykazać szczególną cierpliwością, ponieważ łatwo uszkodzić plastikowe elementy deski rozdzielczej. Powyższy opis znajduje zastosowanie w każdym aucie, jednak może się różnić w pewnych rozwiązaniach konstrukcyjnych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA