REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Przetarta kierownica i gałka zmiany biegów: naprawa krok po kroku

Robert Kuśpiel
Wnętrze dzięki obszyciu kierownicy i  gałki zmiany biegów wygląda lepiej
Wnętrze dzięki obszyciu kierownicy i gałki zmiany biegów wygląda lepiej

REKLAMA

REKLAMA

Przetarta kierownica i gałka zmiany biegów psują wygląd wnętrza. Naprawa tych elementów nie jest jednak trudna, a samodzielny demontaż zmniejszy koszt ich renowacji.

Najszybszym, bezproblemowym (choć droższym) sposobem jest obszycie tych elementów na samochodzie na nowo. Istnieją profesjonalne firmy zapewniające tego typu usługi. Jeśli jednak chcemy obniżyć koszty takiej operacji, warto niektóre czynności zrobić samemu. Mimo że kierownicę i tak musimy oddać do obszycia, to można ją zdemontować samodzielnie, co obniży koszty. Obszywanie zdemontowanej kierownicy gwarantuje też wyższą jakość usługi.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wyczyścić tapicerkę?

REKLAMA

Demontaż zaczynamy od odłączenia akumulatora, jeśli nie chcemy uszkodzić poduszki powietrznej (może nawet wystrzelić w czasie zdejmowania). Następnie przystępujemy do demontażu poduszki. Zazwyczaj jest ona mocowana na dwóch śrubach imbusowych (sześciokątnych). Po ich wykręceniu delikatnie odpinamy poduszkę powietrzną. Gdy zostanie wyjęta, zobaczymy śrubę mocującą kierownicę, należy ją odkręcić. Kierownice mają na ogół trzpień ustalający, więc szansa nieprawidłowego zamontowania jest niewielka. Odpinamy taśmę od kierownicy i już możemy oddać ją do obszycia. Można też zlecić wykonanie tak zwanych „bicepsów”, kierownica nabierze wtedy sportowego charakteru i przyjemniej układa się w dłoniach.

W przypadku gałki zmiany biegów również możemy zlecić obszycie jej na aucie. Jednak, jeśli chodzi o demontaż, w tym przypadku nie jest on tak prosty. Gałka może być przyklejana, wkręcana lub przykręcana do drążka. Gałka przykręcaną najłatwiej zdjąć - wystarczy odkleić tabliczkę z rozkładem biegów i wykręcić śrubę.

Natomiast gałki klejone najlepiej demontować w gorące dni, wtedy jest szansa, że klej nie będzie tak mocno trzymać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei gałki wklejana i wkręcana nastręczają dużo więcej problemów. Nie ma jednego niezawodnego sposobu na ich wykręcenie. Dobrze jest podważyć je śrubokrętem, chwycić oburącz i próbować ściągnąć. Trzeba robić to z wyczuciem, bo jeśli zniszczymy gałkę, pozostanie nam wówczas tylko ją rozpiłować.

Zobacz również: Jak zdemontować boczną poduszkę powietrzną?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA