REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż półosi napędowych.
Mercedes A klasa W168 demontaż półosi napędowych.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone osłony przegubów półosi napędowych wymagają wymiany, która wiąże się z demontażem półosi. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować półoś w Mercedesie klasy A W 168.

Luzujemy śruby kół przednich i unosimy samochód za pomocą tradycyjnego lewarka. Następnie podkładamy kliny pod tylne koła i podstawiamy podstawki pod przód auta. Opuszczamy samochód do momentu aż oprze się o „kobyłki”. Odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Teraz zdejmujemy pokrywę piasty koła poprzez uderzenia za pomocą młotka. W razie potrzeby można wspomóc się płaskim śrubokrętem.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

REKLAMA

Ponownie zakładamy koła i zdejmujemy dekielki z felg aluminiowych. Opuszczamy samochód i odginamy podkładkę zabezpieczającą. Teraz luzujemy nakrętkę piasty koła, jednak nie należy odkręcać jej do końca. Podnosimy samochód i upewniamy się, że jest solidnie podparty. Następnie zdejmujemy koła i odkręcamy do końca nakrętki piast kół. Kolejny krok to odkręcenie wahaczy poprzecznych od belki nośnej zawieszenia przedniego. Wyjmujemy śruby mocujące zapamiętując ich kolejność oraz długość. Jest to bardzo ważne przy montażu.

Następnie za pomocą ściągacza wyciskamy półoś z piasty. Zdarzają się przypadki, że nie ma konieczności używania ściągacza. Można spróbować oddzielić półoś od piasty ręcznie. Odkręcamy podporem łożyska prawej półosi i wałka pośredniego od kadłuba silnika. Teraz wyciskamy wałek pośredni z obudowy skrzyni biegów za pomocą ściągacza i wyjmujemy wałek razem z prawą półosią. Również za pomocą ściągacza wyciskamy lewą półoś z obudowy skrzyni biegów. Czyścimy dokładnie wielowypust i powierzchnie przylegania półosi i piasty koła.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana wtryskiwaczy w silniku Diesla

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przystępujemy do wymiany elastycznych osłon przegubów półosi napędowych. Teraz przecinamy i zdejmujemy opaski mocujące. Następnie nadcinamy i zdejmujemy uszkodzoną osłonę elastyczną i wybijamy przegub z półosi. Wykonujemy to poprzez uderzanie w jarzmo poprzez stalowy trzpień. Pamiętajmy, że przegub można mocować w imadle tylko i wyłącznie za wielowypust. Należy uważać, żeby nie uszkodzić powierzchni przylegania pierścieni uszczelniających.

REKLAMA

Czyścimy dokładnie przegub półosi i oglądamy w jakim jest stanie. W przypadku stwierdzenia zanieczyszczenia lub wody w przegubie należy go rozłożyć. Jeśli zdecydujemy się na taki krok, należy oznaczyć wzajemne położenie poszczególnych elementów przegubu: piasty wewnętrznej, koszyka i oprawy zewnętrznej. W przypadku przegubu wewnętrznego nie należy go rozbierać - wymieniamy przegub lub całą półoś.

Przechodzimy do zamontowania osłony. Pamiętajmy, że za każdym razem należy wymienić opaski mocujące. Na początku nasuwamy mniejszą opaskę mocującą na wał półosi. Teraz nasuwamy na półoś nową osłonę elastyczną i napełniamy cały przegub smarem do górnej krawędzi koszyka. W przypadku przegubu wewnętrznego – od skrzyni biegów, potrzeba 120g smaru. Do przegubu zewnętrznego – od strony koła, potrzebujemy 100g smaru. Zazwyczaj jest on dodawany w zestawie z osłoną. W przypadku braku, zalecamy zakupić oryginalny w autoryzowanym serwisie Mercedesa.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

W przegubie zewnętrznym zakładamy nowy pierścień osadczy na wielowypust wału półosi. Nasuwamy przegub na wał półosi i wkładamy resztę smaru do wnętrza osłony. Teraz nasuwamy osłonę na przegub oraz wał półosi. Przy przegubie wewnętrznym przed zamontowaniem opasek mocujących należy odpowiednio ułożyć osłonę. Musi być osadzona na długości 159mm.

Zakładamy opaski mocujące na osłonę elastyczną i zaciskamy je. Przechodzimy do montażu półosi napędowej.

Na początku sprawdzamy czy pierścień ustalający na wewnętrznym wielowypuście obudowy skrzyni biegów jest odpowiednio sprężysty. W innym przypadku wymieniamy go na nowy. Przekręcamy pierścień ustalający końcówkami do dołu i ostrożnie wkładamy lewą półoś do obudowy skrzyni biegów. Dociskamy półoś do momentu aż pierścień ustalający znajdzie się w nacięciu.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego dolnego wahacza wzdłużnego

Następnie delikatnie wkładamy wałek pośredni z prawą półosią w wielowypust w obudowie skrzyni biegów. Dokręcamy podporę łożyska do kadłuba silnika za pomocą nowych śrub. Wkładamy półosie w piasty kół i dociskamy je do oporu. Pamiętajmy, że piasty nie mogą się ustawić pod kątem. Dokręcamy wahacze poprzeczne do belki nośnej, jednocześnie zwracając uwagę na długość śrub. Dokręcamy wstępnie nakrętki piasty kół i zakładamy koła. Po opuszczeniu samochodu dokręcamy całkowicie nakrętki piast i montujemy pokrywę ochronną.

Na koniec udajemy się na jazdę próbną.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA