reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Fiat Stilo: regeneracja pompy hydraulicznej skrzyni biegów. Poradnik

Fiat Stilo: regeneracja pompy hydraulicznej skrzyni biegów. Poradnik


W poradniku tym przedstawimy sposób, w jaki poradzić sobie z uszkodzoną pompą hydrauliczną skrzyni biegów selespeed. Całą operację będziemy przeprowadzać w Fiacie Stilo 2,4.

Pompa hydrauliczna skrzyni biegów we Fiacie Stilo sterowana jest poprzez przekaźnik znajdujący się w koszu z akumulatorem. Jest w koszu z akumulatorem, oddzielnie doczepiony na prawej ścianie. Pompa znajduje się w tylnej części skrzyni biegów w rogu ściany grodziowej i podłużnicy. Jest do niej stosunkowo utrudniony dostęp. Możemy się do niej dostać przez trzy otwory. Pierwszy pomiędzy sankami (kołyską) a dołem ściany grodziowej. Drugi, wzdłuż przekładni kierowniczej. Bezpośrednio nad układem wydechowym, pomiędzy sankami a silnikiem. Ostatni umożliwia nam włożenie ręki nad drążkiem kierowniczym od lewej strony. Jedynym warunkiem jest uniesienie Fiata Stilo i skręcenie kołami w prawo.

Zobacz też: Co oznacza rosnąca ilość oleju?

Przechodzimy do wyjęcia hydraulicznej pompy skrzyni biegów. Najpierw musimy zbić ciśnienie w układzie. Odpinamy przekaźnik pompy i zmieniamy biegi do momentu, kiedy skrzynia przestanie prawidłowo działać. Wówczas na wyświetlaczu będzie widoczne N (luz). Rozłączamy przewód zasilający pompę. W tym celu odpinamy szarą kość pod złączem centralki ABS, ESP, znajdującą się za koszem z akumulatorem. Wypompowujemy olej hydrauliczny ze zbiornika i rozpinamy czarny przewód hydrauliczny. Teraz odkręcamy przewód wysokiego ciśnienia. Znajduje się on w metalowym pancerzyku. Odkręcamy 3 śruby T30 i mamy wyjętą pompę.

Zobacz też: Jak działają cylindry w silniku?

Kolejny krok to otworzenie silnika hydraulicznej pompy. Najlepiej zrobić to obcęgami do cięcia kabli. Do ponownego przygięcia będzie nam potrzebny młotek. Po otwarciu przystępujemy do wymiany szczotek. Potrzebne nam są o wymiarach: 5,6mm x 7,5mm x 13,4mm. Czyścimy dokładnie komutator i lutujemy szczotki do przewodów doprowadzających prąd. Dobrze jest zabezpieczyć złącze poprzez owinięcie go miedzianą blaszką. Możemy teraz złożyć pompę.

Teraz zabieramy się za montaż w naszym Fiacie Stilo. Na początku przykręcamy ją 3 śrubami T30. Następnie podłączamy kość zasilająca, czyli szarą, która znajduje się pod centralką ABS, ESP. Montujemy czarny przewód hydrauliczny z opaską skręcaną. Podłączamy przewód wysokiego napięcia. Kolejny krok to odłączenie dolnego przewodu od zbiornika z olejem hydraulicznym i napełnienie go do pełna nowym olejem. Podpinamy go i napełniamy zbiornik.

Na koniec montujemy kosz na akumulator, bezpieczniki i przekaźnik.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Krzysztofik

Dyrektor zarządzający 2Sisters PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama