REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5 FL: wycięcie katalizatora. Krok po kroku

Robert Kuśpiel
 Wycięcie katalizatora w VW Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego mechanicy życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy.
Wycięcie katalizatora w VW Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego mechanicy życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy.

REKLAMA

REKLAMA

Wycięcie katalizatora w Volkswagenie Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego "tłumikarze" życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy. Przedstawiamy, jak zrobić to samodzielnie. Pracę przeprowadzimy w Passacie 1.9 TDI o mocy 131KM.

Zanim zaczniemy wycinać katalizator w VW Passacie B5, musimy kupić odpowiednią rurę. W tym celu najlepiej udać się do sklepu, który jest dobrze zaopatrzony w elementy układu wydechowego. Potrzebujemy rury o długości 30cm i średnicy 60mm, mimo, że wydech w Passacie B5 ma średnicę 55mm. Oczywiście potrzebujemy też szlifierki kątowej, spawarki, kompletu kluczy i odrdzewiacza (np. WD-40). Śruby układu wydechowego bywają bardzo mocno skorodowane.

REKLAMA

Zobacz również: Czy można samodzielnie sprawdzić stan katalizatora?

REKLAMA

Pierwszy krok to wymontowanie obudowy filtra powietrza, robimy to w celu zapewnienia sobie dostępu do 3 śrub znajdujących się przy turbinie. Odkręcamy wspomniane wcześniej śruby i luzujemy opaskę, która łączy dwie części wydechu Passata B5. Umiejscowiona jest prawie po środku auta. Widoczna jest tam też metalowa listwa, najlepiej od razu ją odkręcić. Jednak to wszystko nie wystarczy, żeby wyjąć katalizator z samochodu.

Podczas operacji wycinania katalizatora w Passacie B5 konieczne będzie wykręcenie rury idącej od katalizatora do łączenia z drugą częścią wydechu. Kiedy ją wykręcimy możemy podjąć próbę wyjęcia katalizatora. Jak się da zauważyć dołem jej nie wyjmiemy. Zostaje nam tylko wyciąganie od góry. Tutaj także nie odbędzie się bez wykręcania elementów. Demontujemy tak zwane „kolanko”, znajdujące się pod zaworem EGR. Jest ocynkowane na złoto, więc nie powinniśmy mieć problemów z odnalezieniem.

Zobacz również: Jak wyczyścić zawór EGR?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W tym miejscu musimy podjąć decyzję, czy zostawiamy samą puszkę, czy też montujemy rurę do środka puszki. My wybieramy ten drugi wariant. Najpierw odcinamy szlifierką część z plecionką. Musimy ciąć na takiej wysokości, żeby można było włożyć do środka rurę. Wkładamy do środka rurę 60mm. Najlepiej przed tym uciąć jeden koniec pod kątem ok. 30°, dzięki temu dopasuje się dobrze do ścianki. Pod koniec, kiedy czujemy opór, możemy ją wbić młotkiem.

Następnie, musimy wszystko przyspawać. Drugi koniec rury obcinamy równo z miejscem cięcia katalizatora VW Passata B5. Tę końcówkę również spawamy z katalizatorem. Na koniec możemy dobrze wyrównać spawy, tak żeby część z plecionką była dobrze dopasowana. Spawamy część z plecionką i mamy wszystko gotowe do montażu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jak widać, pozbycie się katalizatora w VW Passacie B5 nie jest trudne, jednak wymaga trochę czasu. Żeby podjąć jakiekolwiek działania musimy potrafić się posługiwać spawarką i szlifierką.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzenie układu chłodzenia

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA