reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Audi A6 C4: wymiana termostatu w silniku 2.8 V6

Audi A6 C4: wymiana termostatu w silniku 2.8 V6

W poradniku tym przeprowadzimy wymianę termostatu w Audi A6 C4. Dokładnie, dotyczy to silnika 2.8 V6 30V ACK. Pokażemy, jak wymienić bez zdejmowania rozrządu i wentylatorów z pasem przednim.

Co będzie nam potrzebne?

• Duży płaski śrubokręt
• Klucz imbusowy 5, 8, 12
• Klucz nasadowy łamany 13
• Latarka lub lampa

Unosimy przednią maskę i przystępujemy do procesu wymiany. Na początku demontujemy pokrywy silnika, górną i lewą. Musimy poluzować napinacz paska wielorowkowego, żeby zdjąć pasek. Robimy to, za pomocą klucza 12. Teraz przechodzimy do demontażu osłony rozrządu. Dokładnie zdejmujemy osłonę lewą i środkową. Zamocowane są one na zatrzaskach. Teraz musimy spuścić płyn z chłodnicy.

Zobacz również: Jak zlokalizować wyciek płynu z układu chłodzenia?

Na początku odpinamy dolny wąż od chłodnicy oraz dwa mniejsze idące od obudowy termostatu. W tym momencie, zacznie nam spływać płyn chłodniczy.
Kolejny krok, to poluzowanie rolki napinacza rozrządu. Jest to poniekąd warunek konieczny. Nie luzując rolki, możemy mieć duże problemy z wyjęciem obudowy termostatu. Odkręcamy dwie śruby imbusowe 5, trzymające osłonę termostatu.

Wyjmujemy stary termostat i montujemy nowy. Przykręcamy osłonę zaczynając od śruby znajdującej się po prawej stronie. Podczas przykręcania, zwracamy uwagę na to, żeby uszczelka nie zsunęła się z termostatu. W tej czynności przeszkadza nam koło pasowe, dlatego najlepiej użyć przedłużki imbusa w postaci rurki. Jeżeli prawa śruba odpowiednio nam „załapie” zaczynamy przykręcać lewą. Wykonujemy to na zmianę.

Przechodzimy do napinacza rozrządu. Wkładamy obok śruby w puste miejsce imbusa 12 i napinamy rozrząd, dokręcając rolkę napinacza. Montujemy osłony rozrządu i zakładamy węże układu chłodniczego. Kolejny krok, to montaż paska wielorowkowego. Montujemy napinacz na swoje miejsce i przykręcamy go nie do końca. Zakładamy pasek, za pomocą klucza nasadowego 13 odchylamy napinacz i zakładamy pasek na rolkę.

Zobacz również: Ford Escort 1.5 Mk5: regeneracja termostatu

Jeżeli wszystko dokręcimy możemy uzupełnić układ chłodniczy płynem. Oczywiście najlepiej użyć nowego, jednak wcześniej zlany również można wykorzystać. Nalewamy płyn do poziomu max i uruchamiamy silnik. Na niezakręconym zbiorniczku, czekamy kilkanaście minut, ustawiamy ogrzewanie na max. Kiedy termostat się otworzy, poziom płynu w zbiorniczku opadnie. Dolewamy różnicę i zakręcamy korek od zbiorniczka.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Aby wymienić termostat w Audi A6 C4 nie musimy demontować rozrządu i wentylatorów z pasem przednim.
Aby wymienić termostat w Audi A6 C4 nie musimy demontować rozrządu i wentylatorów z pasem przednim.

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Dudkiewicz

Doradca podatkowy, agent celny, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama