REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić łożysko alternatora w Hondzie Accord 1.8IS?

Rafał Sztoner
Jak wymienić łożysko alternatora w Hondzie Accord 1.8IS? Silnik DOHC VTEC fot. Honda
Jak wymienić łożysko alternatora w Hondzie Accord 1.8IS? Silnik DOHC VTEC fot. Honda

REKLAMA

REKLAMA

Naprawa alternatora w Hondzie Accord 1,8 IS w serwisie ASO to koszt 200-300 złotych. Do tego należy doliczyć koszt zakupu nowego łożyska i zbliżamy się do ceny nowego alternatora. Jednak taką naprawę możemy wykonać we własnym zakresie. Oto jak to zrobić krok po kroku.

Do wykonania wymiany łożyska alternatora w Hondzie Accord 1,8 IS potrzebnych nam będzie kilka narzędzi:

REKLAMA

  • klucze nasadowe w rozmiarach 8, 10, 15, 17 i 32 mm
  • klucz oczkowy, wygięty 24-27mm
  • młotek
  • opalarka śrubokręt udarowy
  • klucz dwunastokątny 10mm
  • ściągacz trójramienny
  • ściągacz dwu ramienny
  • nakrętka M6 8mm

W pierwszej kolejności odłączamy akumulator i odkręcamy przewód napięcia od alternatora kluczem 12mm. Następnie wypinamy kabel z gniazda i odkręcamy lekko, ale nie do końca, śrubę mocowania alternatora kluczem 19mm. Kluczem 12mm poluzujemy nakrętkę znajdującą się pod alternatorem i przesuniemy alternator, aby możliwe było zdjęcie paska. Następną śrubę pod alternatorem, po prawej stronie, odkręcamy kluczem 10mm. Kluczem dwunastokątnym i kluczem 24mm odkręcamy koło pasowe i rozkręcamy do końca alternator, aby móc go wyjąć.

Zobacz również: Jak wymienić tylną szybę w Mitsubishi Lancer?

Odkręcamy dwie nakrętki kluczem 15mm i 6 śrubek śrubokrętem udarowym. Posiadanie takiego śrubokręta nie jest obowiązkowe, może on nam jednak znacznie ułatwić zadanie, więc warto się w niego zaopatrzyć. W tym momencie możemy już odkręcić i zdjąć koło pasowe. Pozostaje jeszcze odkręcić 4 śruby kluczem nasadowym 8mm i za pomocą ściągacza możemy zdjąć część alternatora. Śrubokrętem udarowym lub zwykłym, odkręcamy osłonę z uchwytem dużego łożyska i za pomocą, na przykład, nasadki 17mm, wybijamy je młotkiem. Używając opalarki musimy nagrzać łożyska, po czym je delikatnie wybić nowe za pomocą nasadki 36mm i przykręcamy z powrotem całą osłonę.

Zobacz również: Wymiana łożyska piasty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Następnie przy pomocy dwóch prętów, musimy zawiesić alternator i zdjąć wirnik, aby móc dostać się do drugiego łożyska. Należy pamiętać, aby nie upuścić reszty korpusu. Ściągając łożysko należy uważać na zlutowane styki znajdujące się pod łożyskiem. Kręcący się ściągacz z łożyskiem może je pozrywać. Aby uniknąć kłopotu należy więc przytrzymać go ręką, żeby się nie kręcił. Za pomocą trójramiennego ściągacza zdejmujemy łożysko i zakładamy nowe, nabijając je za pomocą dłuższej nasadki 17mm i młotka.

Ponownie za pomocą ściągacza wpychamy wirnik do momentu, w którym będą widoczne kontakty w szczelinie. Dalsze dopasowanie nastąpi, gdy już skręcimy wirnik. Następnie możemy założyć drugą część korpusu, dokręcić jego śruby mocujące, przykręcić koło pasowe z resztą elementów i zamocować z powrotem alternator na silniku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA