REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak bezpiecznie usunąć „wgniotki” na karoserii samochodu bez lakierowania?

Jakub Miłkowski
Wgniecenia na karoserii możemy usunąć bez lakierowania.
Wgniecenia na karoserii możemy usunąć bez lakierowania.

REKLAMA

REKLAMA

Wgniecenia na karoserii naszego auta powstają wskutek różnego rodzaju uszkodzeń mechanicznych takich jak: gradobicie, wandalizm, opad kasztanów, czy też poprzez drobne stłuczki parkingowe. Takie wgniecenia możemy w łatwy i niedrogi sposób usunąć.

Jako kierowcy staramy się dbać o nasze samochody. Zwłaszcza o lakier, który "rzuca się w oczy" najbardziej. Wyjątkowo mało estetycznie poza perforacją wyglądają wgniecenia na karoserii naszego samochodu. Lakierowanie całego auta czy też jego elementów jest bardzo drogie. W poradniku przedstawimy dwie metody na to, jak usunąć wgniecenia z naszej karoserii bez powtórnego lakierowania.

REKLAMA

Zobacz też: Naprawy blacharskie: jakie uszkodzenia karoserii i lakieru naprawić w pierwszej kolejności?

REKLAMA

 Pierwsza to masowanie blachy. Naprawa ta jest metodą inwazyjną i polega ona na masowaniu blachy od wewnątrz w celu przywrócenia jej poprzedniego kształtu. W celu uzyskania dostępu do spodniej strony blachy często należy zdemontować jakiś element karoserii, np. podsufitkę dla naprawy wgnieceń znajdujących się na i dachu. Demontaż nie zawsze jest konieczny, ale to już musi nam stwierdzić mechanik, który to naprawia.

Druga metoda tzw. "na klej" jest bezinwazyjna i polega ona na wyciągnięciu wgniecenia przy pomocy specjalnie do tego skonstruowanych narzędzi oraz kleju o odpowiednich własnościach fizycznych. Sposób ten wykorzystuje się przy naprawie w trudno dostępnych miejscach dla poprzedniej metody, lub gdy ilość wgnieceń powoduje nieopłacalność metody pierwszej.

Przy większego typu wgnieceniach lub wgnieceniach z uszkodzeniami karoserii często stosuje się naprawę typu, „push-to-paint”, gdzie przywraca się dawny kształt blachy, ale pozostają niestety widoczne zmiany struktury lakieru. W tym przypadku lakiernikowi pozostaje jedynie polakierowanie elementu karoserii. Ta metoda jest również korzystniejsza finansowo od tradycyjnej i nie ma potrzeby szpachlowania uszkodzeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?

Trudniejsza metoda na pozbywanie się wgnieceń.

Jednym ze sposobów usuwania „wgniotków” jest podgrzanie palnikiem miejsca uszkodzenia, a następnie szybkie jej schłodzenie najlepiej, tzw. suchym lodem, czyli zestalonym dwutlenkiem węgla. Jednak metoda ta, ze względu na użycie wysokiej temperatury może spowodować uszkodzenie lakieru.

Podsumowanie

Jeśli nasze auto szpecą tego typu wgniecenia należy udać się na jeden z wymienionych zabiegów. Nie warto lakierować auta, ponieważ podczas ewentualnej sprzedaży stracimy przez to na wartości. W profesjonalnym warsztacie taka naprawa trwa do jednego dnia, aby ją wycenić należy wysłać firmie zdjęcia, bądź pojechać do niej autem.

Zobacz też: Kiedy można naprawić pękniętą szybę?                                    

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA