REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK2 i C-MAX: demontaż zderzaków

Robert Kuśpiel
Demontarz zderzaków w modelu Focus
Demontarz zderzaków w modelu Focus

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku pokażemy jak wymontować przedni i tylny zderzak w Fordzie Focusie MK2 i C-MAX.

Zderzak przedni

Na początku należy podnieść przód auta. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Teraz musimy zdemontować reflektory. Na początku otwieramy przednią maskę i odkręcamy górną śrubę mocującą reflektor do wspornika. Następnie naciskamy do dołu dwa zatrzaski, które znajdują się z tyłu reflektora. Najlepiej wykonać to za pomocą płaskiego śrubokręta. Wyjmujemy reflektor i odłączamy od niego kostkę elektryczną.

REKLAMA

Zobacz też: Jak ratować się po wlaniu niewłaściwego paliwa?

REKLAMA

Odkręcamy cztery śruby mocujące górną ramkę wlotu powietrza i zdejmujemy ją z błotników. Następnie demontujemy grill. Jest on przykręcony za pomocą trzech śrub. Po wykręceniu ich odłączamy zamek pokrywy z zaczepów mocujących. Zalecamy robić to z dużą ostrożnością, gdyż można bardzo łatwo uszkodzić zaczepy.

Jeżeli nasze auto wyposażone jest w spryskiwacze reflektorów to należy wyjąć ramię spryskiwacza ze zderzaka. W tym celu należy przytrzymać je ręką i zdjąć z zaczepów za pomocą płaskiego śrubokręta. Teraz odkręcamy 6 śrub, które znajdują się w nadkolach. W samochodach wyposażonych w przednie światła przeciwmgielne należy zlokalizować pod zderzakiem i rozpiąć złącze elektryczne. Podobnie robimy z instalacją czujników parkowania, jeśli występuje to rozpinamy wtyczkę elektryczną.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: kontrola zawieszenia przedniego i układu kierowniczego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po obu stronach zderzaka znajdują się klamry mocujące, dwa nity z tworzywa sztucznego oraz dwa kołki rozporowe. Klamry ściskamy a nity i kołki luzujemy. W tym momencie zderzak trzyma się tylko i wyłącznie na zatrzaskach. Prosimy o pomoc drugą osobę i zdejmujemy zderzak. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o odpowiednim wyregulowaniu zderzaka. W przeciwnym razie będzie on źle spasowany co będzie bardzo dobrze widoczne.

Zderzak tylny

W przypadku zderzaka tylnego występują pewne różnicę pomiędzy modelem Focus a C-MAX. Na początku przedstawimy demontaż zderzaka w Focusie a na końcu w C-MAX.

Pierwszy krok to otwarcie klapy bagażnika, niezależnie czy mamy nadwozie typu sedan, hatchback czy kombi. W każdym z nadkoli znajduje się śruba mocująca, którą należy wykręcić. Teraz demontujemy nadkola i wykręcamy znajdujące się pod nimi nakrętki a następnie luzujemy kołki gwintowane, na których były zakręcone.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana żarówek

REKLAMA

W przypadku modeli 3 i 5 drzwiowych należy odłączyć złącze lamp świateł cofania oraz tylnego światła przeciwmgielnego. Złącze znajduje się po prawej stronie pod zderzakiem. Teraz wyjmujemy obie lampy (cofania i przeciwmgielną) za pomocą płaskiego śrubokręta. Następnie wykorzystując szeroki płaski śrubokręt wypinamy listwę ozdobną ze zderzaka. Jeśli nasze auto wyposażone jest w czujniki cofania to należy pamiętać o rozłączeniu złączy czujników.

Odkręcamy dwie śruby znajdujące się pod zderzakiem oraz po jednej śrubie po każdym z boków zderzaka. Luzujemy cztery klamry mocujące na górnej krawędzi zderzaka. W tym momencie możemy zdejmować tylny zderzak. Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, zwracamy szczególną uwagę na spasowanie zderzaka. Musi tworzyć jedną powierzchnie z całym nadwoziem.

W modelu C-MAX demontaż zderzaka wygląda trochę inaczej.  Na początku należy wykręcić 4 śruby w nadkolach, po dwie na każdą stronę. Następnie zdejmujemy nadkola i wykręcamy śruby znajdujące się pod nimi. W zderzaku są specjalne zaślepki, które podważamy za pomocą płaskiego śrubokręta. Pod nimi znajdują się nakrętki, które należy wykręcić. W modelach z czujnikami parkowania należy pamiętać o odłączeniu złącza elektrycznego.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana filtra kabinowego i powietrza

Odkręcamy dwie śruby pod zderzakiem i przechodzimy do całkowitego zdjęcia z nadwozia. Luzujemy cztery klamry mocujące w górnej części zderzaka i odłączamy go od nadwozia. Czynność tą najlepiej wykonywać z pomocą drugiej osoby. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę na odpowiednie spasowanie.

W przypadku uszkodzenia zderzaka przedniego lub tylnego warto zastanowić się nad kupnem używanego w takim samym kolorze. Jeżeli kod lakieru jest taki sam to najprawdopodobniej nie będzie dużej różnicy w odcieniu. Takie rozwiązanie jest znacznie tańsze niż naprawa i lakierowanie uszkodzonego zderzaka.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA