REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK2 i C-MAX: demontaż zderzaków

Robert Kuśpiel
Demontarz zderzaków w modelu Focus
Demontarz zderzaków w modelu Focus

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku pokażemy jak wymontować przedni i tylny zderzak w Fordzie Focusie MK2 i C-MAX.

Zderzak przedni

Na początku należy podnieść przód auta. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Teraz musimy zdemontować reflektory. Na początku otwieramy przednią maskę i odkręcamy górną śrubę mocującą reflektor do wspornika. Następnie naciskamy do dołu dwa zatrzaski, które znajdują się z tyłu reflektora. Najlepiej wykonać to za pomocą płaskiego śrubokręta. Wyjmujemy reflektor i odłączamy od niego kostkę elektryczną.

REKLAMA

Zobacz też: Jak ratować się po wlaniu niewłaściwego paliwa?

REKLAMA

Odkręcamy cztery śruby mocujące górną ramkę wlotu powietrza i zdejmujemy ją z błotników. Następnie demontujemy grill. Jest on przykręcony za pomocą trzech śrub. Po wykręceniu ich odłączamy zamek pokrywy z zaczepów mocujących. Zalecamy robić to z dużą ostrożnością, gdyż można bardzo łatwo uszkodzić zaczepy.

Jeżeli nasze auto wyposażone jest w spryskiwacze reflektorów to należy wyjąć ramię spryskiwacza ze zderzaka. W tym celu należy przytrzymać je ręką i zdjąć z zaczepów za pomocą płaskiego śrubokręta. Teraz odkręcamy 6 śrub, które znajdują się w nadkolach. W samochodach wyposażonych w przednie światła przeciwmgielne należy zlokalizować pod zderzakiem i rozpiąć złącze elektryczne. Podobnie robimy z instalacją czujników parkowania, jeśli występuje to rozpinamy wtyczkę elektryczną.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: kontrola zawieszenia przedniego i układu kierowniczego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po obu stronach zderzaka znajdują się klamry mocujące, dwa nity z tworzywa sztucznego oraz dwa kołki rozporowe. Klamry ściskamy a nity i kołki luzujemy. W tym momencie zderzak trzyma się tylko i wyłącznie na zatrzaskach. Prosimy o pomoc drugą osobę i zdejmujemy zderzak. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o odpowiednim wyregulowaniu zderzaka. W przeciwnym razie będzie on źle spasowany co będzie bardzo dobrze widoczne.

Zderzak tylny

W przypadku zderzaka tylnego występują pewne różnicę pomiędzy modelem Focus a C-MAX. Na początku przedstawimy demontaż zderzaka w Focusie a na końcu w C-MAX.

Pierwszy krok to otwarcie klapy bagażnika, niezależnie czy mamy nadwozie typu sedan, hatchback czy kombi. W każdym z nadkoli znajduje się śruba mocująca, którą należy wykręcić. Teraz demontujemy nadkola i wykręcamy znajdujące się pod nimi nakrętki a następnie luzujemy kołki gwintowane, na których były zakręcone.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana żarówek

REKLAMA

W przypadku modeli 3 i 5 drzwiowych należy odłączyć złącze lamp świateł cofania oraz tylnego światła przeciwmgielnego. Złącze znajduje się po prawej stronie pod zderzakiem. Teraz wyjmujemy obie lampy (cofania i przeciwmgielną) za pomocą płaskiego śrubokręta. Następnie wykorzystując szeroki płaski śrubokręt wypinamy listwę ozdobną ze zderzaka. Jeśli nasze auto wyposażone jest w czujniki cofania to należy pamiętać o rozłączeniu złączy czujników.

Odkręcamy dwie śruby znajdujące się pod zderzakiem oraz po jednej śrubie po każdym z boków zderzaka. Luzujemy cztery klamry mocujące na górnej krawędzi zderzaka. W tym momencie możemy zdejmować tylny zderzak. Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, zwracamy szczególną uwagę na spasowanie zderzaka. Musi tworzyć jedną powierzchnie z całym nadwoziem.

W modelu C-MAX demontaż zderzaka wygląda trochę inaczej.  Na początku należy wykręcić 4 śruby w nadkolach, po dwie na każdą stronę. Następnie zdejmujemy nadkola i wykręcamy śruby znajdujące się pod nimi. W zderzaku są specjalne zaślepki, które podważamy za pomocą płaskiego śrubokręta. Pod nimi znajdują się nakrętki, które należy wykręcić. W modelach z czujnikami parkowania należy pamiętać o odłączeniu złącza elektrycznego.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana filtra kabinowego i powietrza

Odkręcamy dwie śruby pod zderzakiem i przechodzimy do całkowitego zdjęcia z nadwozia. Luzujemy cztery klamry mocujące w górnej części zderzaka i odłączamy go od nadwozia. Czynność tą najlepiej wykonywać z pomocą drugiej osoby. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę na odpowiednie spasowanie.

W przypadku uszkodzenia zderzaka przedniego lub tylnego warto zastanowić się nad kupnem używanego w takim samym kolorze. Jeżeli kod lakieru jest taki sam to najprawdopodobniej nie będzie dużej różnicy w odcieniu. Takie rozwiązanie jest znacznie tańsze niż naprawa i lakierowanie uszkodzonego zderzaka.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA