REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić nadkole i błotnik?

Robert Kuśpiel
Lamborghini Miura
Lamborghini Miura

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana nadkola i błotnika jest naprawą często spotykaną. Wymiana nie jest taka trudna, jakby mogło się wydawać. W poradniku tym podpowiemy jak wymienić błotnik i nadkole.

Na początku można powiedzieć: bez jednego nie wymienimy drugiego. Dotyczy to wymiany błotnika. Dlatego wymianę zaczynamy od demontażu poszycia nadkola. Najwygodniej będzie, jak całą wymianę przeprowadzimy przy zdemontowanym kole, dzięki temu mamy wtedy łatwiejszy dostęp. Unosimy auto do góry, zabezpieczamy tylne koła i możemy przejść do demontażu przedniego koła. Kiedy mamy już swobodny dostęp, możemy przystąpić do demontażu nadkola. Naszym oczom ukażą się spinki znajdujące się w nadkolu. Wypinamy je śrubokrętem, należy zachować przy tym ostrożność, żeby ich nie uszkodzić. Nadkole może również być przykręcone na śruby typu torx (zamiast spinek). Jeśli mamy wykręcone śruby wewnętrzne, możemy przejść do bocznych.

REKLAMA

Zobacz również: Jak oszczędzać prąd w samochodzie?

REKLAMA

Należy wykręcić także śruby torx mocujące nadkole do przedniego zderzaka. Trzeba też pamiętać o śrubach znajdujących się w górnej części nadkola, zazwyczaj są dwie. Po wykręceniu wszystkich mocowań możemy zdemontować nadkole. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności, niż demontaż. Kiedy mamy zdjęte nadkole, możemy przejść do demontażu błotnika przedniego. Jeżeli mamy przygotowany drugi błotnik do założenia, przyglądamy się gdzie ma mocowania, wtedy łatwiej jest z demontażem starego.

Jeśli nasze auto ma uszkodzony błotnik, natomiast konstrukcja pod błotnikiem nie została naruszona, możemy dokonać zakupu błotnika pod kolor naszego starego. Delikatna polerka sprawi, że nie będzie widocznej różnicy.

Przy wymianie błotnika, w zależności od modelu konieczny jest demontaż zderzaka, a czasami też lampy. Otwieramy maskę i lokalizujemy śruby mocujące błotnik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak wymienić zderzaki?

Wykręcamy je i przechodzimy do mocowań dolnych, czyli przy drzwiach i nadkolu. Otwieramy drzwi, najszerzej jak to możliwe. Przy zawiasach ujrzymy dwie śruby, mogą one być zabezpieczone przed rdzą, dlatego należy zdjąć warstwę zabezpieczająca i dopiero je odkręcić. Możemy teraz przystąpić do demontażu kierunkowskazu bocznego. Wystarczy go przesunąć w prawo lub lewo, w zależności od marki auta, jakie posiadamy. Zdarzają się przypadki, że występuje śruba pod kierunkowskazem bocznym. Przechodzimy do przodu auta. Prawdopodobnie będzie także mocowanie za lampą przednią. Zostaje nam jeszcze wykręcenie śrub pod nadkolem, są tam zazwyczaj dwie śruby zabezpieczone przed korozją. Zdejmujemy warstwę zabezpieczającą i wykręcamy je. Jeśli ilość śrub zgadza się z ilością otworów w nowym błotniku, możemy wyjąć nadkole.

Po zamontowaniu, wszystkie śruby, które były pokryte warstwą antykorozyjną, należy zabezpieczyć ponownie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA