REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić przednią maskę?

Robert Kuśpiel
Fot. Porsche
Fot. Porsche

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana przedniej maski jest łatwą czynnością, jednak poprawne jej ustawienie wymaga trochę cierpliwości. Oto kilka porad jak sprawnie i szybko zdjąć maskę samochodową.

Mogłoby się wydawać, że umiejętność wymiany maski nie jest nam potrzebna. Jednak, tak samo jak w przypadku błotnika, po lekkiej stłuczce może się okazać, że lepiej wymienić maskę pod kolor, niż malować. Ponadto przy niektórych naprawach wygodniej jest zdemontować maskę.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wymienić przegub napędowy?

Po prawej stronie znajdują się dwie śruby mocujące maskę. W każdym samochodzie zazwyczaj występują 4 śruby, dwie po lewej i dwie po prawej stronie.

Podczas demontażu, najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby, aby jednocześnie zdejmować maskę.

Kiedy zapewniliśmy sobie pomoc drugiej osoby przystępujemy do demontażu. Jeśli nasze auto ma maskę podnoszoną za pomocą siłownika, musimy go zdemontować w pierwszej kolejności. Robimy to bardzo uważnie, by go nie uszkodzić. Jeżeli mamy wykręcony siłownik przystępujemy do demontażu maski. Każda z osób odkręca śruby po swojej stronie. Najlepiej poluzować obie na tyle, by móc je odkręcić palcami. Podczas odkręcania należy trzymać maskę podkładając rękę pod ostrą krawędź pokrywy od strony szyby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W każdej chwili maska może nam wypaść z ręki, uderzając w szybę, dlatego należy zachować szczególną ostrożność.

Kiedy mamy zdemontowaną maskę, odkładamy ją na styropianowe podkładki w sposób leżący lub stojący, opierając ostre krawędzie o styropian. Przy montażu, również musimy nam ktoś pomóc. Przykładamy maskę do otworów i przykręcamy palcami na tyle, aby załapać śrubami maskę. W tym momencie istotną różnicę robi to, czy przykręcamy starą czy nową maskę. Jeśli starą, ustawiamy śruby tak, aby pokrywały się ze starymi miejscami. Wtedy mamy gwarancję, że maska będzie dobrze dopasowana i prześwit zarówno po lewej, jak i prawej stronie maski będzie taki sam. Ważne jest też prawidłowe wyregulowanie wysunięcia maski. Trzeba zwrócić uwagę na to, żeby maska nie była za mocno wysunięta lub schowana.

Zobacz również: Jak samemu naprawić spryskiwacze szyb?

Jeśli mamy nową maskę, możemy dopasować ją po starych śladach (jeśli była wykręcana z innego samochodu). Trudniej będzie ustawić maskę po malowaniu. W takim wypadku nie dokręcamy mocno śrub, tylko szukamy takiej pozycji, gdzie maska będzie dobrze przylegać. Jeśli taką znajdziemy, dokręcamy mocno śruby. Kolejnym krokiem jest przykręcenie siłownika. Tutaj sprawa jest prosta, montujemy go w tym samym miejscu, gdzie był wcześniej zamontowany.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA