REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja
Mercedes A klasa W168 demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja

REKLAMA

REKLAMA

Usterka linki hamulca ręcznego wymaga jak najszybszej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić linkę hamulca ręcznego w Mercedesie klasy A W168.

Wymiana linki hamulca ręcznego nie jest skomplikowana, jeśli znamy poszczególne kroki tej czynności. Większość kierowców woli jeździć bez sprawnego hamulca ręcznego niż podjąć się naprawy takiej usterki.

REKLAMA

Na początku zaprezentujemy montaż i demontaż przedniego odcinka linki hamulca ręcznego. Pierwszy krok to wyłączenie zapłonu. Następnie spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i demontujemy tylną część środkowej konsoli.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

REKLAMA

Kolejny krok to uniesienie samochodu. Przede wszystkim auto musi stać na równym podłożu. Do podnoszenia używamy tradycyjnego lewarka. Postawiamy „kobyłki” i delikatnie opuszczamy samochód, aż się o nie oprze. Podkładamy kliny blokujące pod przednie koła i demontujemy dolną osłonę.

Teraz luzujemy nakrętkę blokującą i wykręcamy nastawnik z gwintowanej końcówki linki hamulca. Następnie odczepiamy z nastawnika tylną prawą część linki. Zdejmujemy zacisk ze sworznia elementu wyrównawczego i odłączamy tylną, lewą część linki od przedniego odcinka linki. W tym momencie odczepiamy przedni odcinek linki z zaczepu na dźwigni hamulca ręcznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ściskamy i wyjmujemy z otworu w podłodze uchwyt z tworzywa sztucznego, na początku płaszcza ochronnego linki. Przedni odcinek linki wyjmujemy przez otwór w podłodze.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

REKLAMA

Przechodzimy do montażu. Najpierw przeciągamy przedni odcinek linki przez otwór w podłodze i blokujemy ją w uchwycie. Zaczepiamy koniec linki w dźwigni hamulca ręcznego i sprawdzamy czy linka jest solidnie osadzona. Łączymy tylną lewą część linki razem ze sworzniem z przednim odcinkiem linki i zabezpieczamy połączenie za pomocą zacisku. Zacisk musi być założony na sworzeń i wciśnięty w wycięcie na elemencie wyrównawczym.

Zaczepiamy tylny prawy odcinek linki w nastawniku i przechodzimy do regulacji hamulca ręcznego. Opis znajduje się na końcu tego poradnika. Po wyregulowaniu zakładamy dolną osłonę i montujemy koła. Opuszczamy samochód, montujemy tylną część środkowej konsoli i udajemy się na jazdę próbną, sprawdzając działanie hamulca ręcznego.

Tylne odcinki linki

Najpierw spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i demontujemy tylną część środkowej konsoli. Kolejny krok to uniesienie samochodu. Przede wszystkim auto musi stać na równym podłożu. Do podnoszenia używamy tradycyjnego lewarka. Postawiamy „kobyłki” i delikatnie opuszczamy samochód, aż się o nie oprze. Podkładamy kliny blokujące pod przednie koła i demontujemy dolną osłonę.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana przegubu drążka kierowniczego

W przypadku hamulców bębnowych zachodzi konieczność demontażu szczęk hamulca bębnowego. Odpowiedni opis znajduje się w oddzielnym poradniku. W przypadku tylnego hamulca tarczowego należy wymontować zamki rozpieraczy w lewym i prawym hamulcu. Teraz odczepiamy linki z tylnych szczęk hamulca w lewym i prawym kole. Kolejny krok to wymontowanie dolnej osłony.

Odczepiamy tylne linki od przedniej w taki sam sposób, jak to miało miejsce w przypadku przedniego odcinka. Luzujemy nakrętkę blokującą i wykręcamy nastawnik z gwintowanej końcówki linki hamulca. Następnie odczepiamy z nastawnika tylną prawą część linki. Zdejmujemy zacisk ze sworznia elementu wyrównawczego i odłączamy tylną, lewą część linki od przedniego odcinka linki.

Demontujemy tylne odcinki linki z uchwytów po prawej i lewej stronie. W tym momencie wyjmujemy tylne odcinki linki z uchwytów w wahaczach podłużnych. W hamulcach bębnowych za pomocą śrubokręta odczepiamy linki z tarcz nośnych i wyjmujemy linki przez otwory w tarczach. W hamulcach tarczowych wykręcamy śruby i odłączamy linki od wsporników zacisków hamulcowych. Linki wyjmujemy poprzez otwory w blachach osłonowych hamulców.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

Przechodzimy do montażu. W hamulcach bębnowych przeciągamy linki przez otwory w tarczach nośnych hamulców i blokujemy je w tarczach. W hamulcach tarczowych przeciągamy linki przez otwory w blachach osłonowych wsporników zacisków hamulców i mocujemy je śrubami do wsporników. Instalujemy tylne linki w uchwyty na wahaczach wzdłużnych i w uchwyty w podwoziu.

Łączymy tylne odcinki razem z przednim i zaczepiamy linki w tylnych szczękach hamulcowych. W hamulcach tarczowych montujemy zamki rozpieraczy szczęk hamulcowych. Pozostaje nam zamontować szczęki hamulców bębnowych i wyregulowanie hamulca ręcznego.

Regulacja hamulca ręcznego

W przypadku kiedy regulujemy tylko i wyłącznie hamulec ręczny, nie pomijamy pierwszego kroku. Hamulec ręczny wymaga regulacji jeśli po jego zaciągnięciu na 3 ząbek nie jest w stanie utrzymać ciężaru auta. Można to sprawdzić w bardzo łatwy sposób. Udajemy się na górkę i ustawiamy samochód na hamulcu ręcznym – zaciągając na trzeci ząbek. Jeśli auto zacznie się poruszać to znak, że czeka nas regulacja hamulca ręcznego.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej i tylnej lampy

Ustawiamy samochód na równej powierzchni i przystępujemy do pracy. Na początku luzujemy śruby kół i unosimy tył samochodu. Podkładamy kliny pod przednie koła i ustawiamy „kobyłki”. Opuszczamy samochód do momentu, aż oprze się na podstawkach i odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Teraz spuszczamy całkowicie dźwignię hamulca ręcznego

Hamulce tarczowe

Wsuwamy śrubokręt w gwintowany otwór i w przypadku koła prawego obracamy wieniec regulacji od przodu do tyłu. W przypadku koła lewego obracamy wieniec regulacji od tyłu do przodu. Wieniec musi być obrócony na tyle, żeby szczęki hamulca przylgnęły do bębna hamulca ręcznego tak, żeby nie można było obrócić koła.

Następnie obracamy pokrętło tak, żeby można było swobodnie obracać kołami. Oba wieńce cofamy o taką samą ilość wieńców. Zakładamy koła i opuszczamy samochód. Na koniec udajemy się na jazdę próbną.

Hamulce bębnowe

Kiedy mamy uniesiony samochód to nakręcamy nastawnik na gwintowaną końcówkę linki hamulca tak, żeby nie było możliwe obrócenie koła. Teraz wykręcamy nastawnik z końcówki linki tak, żeby tylne koła miały możliwość poruszenia się. Następnie zaciągamy kilkakrotnie dźwignię hamulca ręcznego i dokręcamy nakrętkę blokującą. Kontrolujemy czy przy wyłączonym hamulcu ręcznym tylne koła obracają się bez oporu. Jeśli są problemy, to należy ponownie wykonać regulację.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia

Montujemy dolną osłonę oraz koła. Opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie sprawdzamy czy bębny nie są zbyt mocno nagrzane. Jeśli tak jest, to należy ponownie przeprowadzić regulację, sprawdzając przed tym czy koła mogą się swobodnie obracać.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA