REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Robert Kuśpiel
Regulacja hamulca ręcznego w Volkswagenie Polo III.
Regulacja hamulca ręcznego w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

Regulacja hamulca ręcznego nie jest kłopotliwa. W poradniku tym pokażemy jak samemu wyregulować hamulec ręczny w Volkswagenie Polo III.

Na samym początku warto zaznaczyć, że hamulce kół tylnych regulują się samoczynnie. Nie ma konieczności regularnej kontroli i regulacji hamulca ręcznego. Obowiązek istnieje po wymontowaniu i zamontowaniu niektórych elementów. Wymiana linek hamulca ręcznego, tylnych klocków hamulcowych, tylnych tarcz, szczęk hamulcowych, demontaż zacisku lub tarczy hamulca ręcznego – to właśnie po wykonaniu tych czynności należy dokonać regulacji hamulca ręcznego.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

REKLAMA

Najpierw spuszczamy samochód z hamulca ręcznego. Następnie zdejmujemy osłonę z dźwigni hamulca ręcznego i wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. W tym momencie należy podnieść tył samochodu. Wykonujemy to za pomocą tradycyjnego lewarka. Podkładamy „kobyłki” i przystępujemy do regulacji. Zaczynamy od aut wyposażonych w tylne hamulce bębnowe.

Zaciągamy dźwignię hamulca ręcznego na czwarty ząbek. Następnie luzujemy nakrętki kontrujące jednocześnie przytrzymując nakrętki regulacyjne. Teraz dokręcamy jednocześnie nakrętki regulacyjne do momentu aż obydwa koła będzie trudno obrócić. Sprawdzamy czy po spuszczeniu hamulca ręcznego koła będą mogły się swobodnie obracać. Jeżeli będzie wyczuwalny opór to należy poluzować nakrętki regulacyjne. Na końcu zabezpieczamy nakrętki regulacyjne, nakrętkami kontrującymi. Nakrętki regulacyjne przytrzymujemy za pomocą klucza płaskiego.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do aut wyposażonych w hamulce tarczowe. Na początku wkręcamy nakrętki regulacyjne znajdujące się przy dźwigni hamulca ręcznego. Wkręcamy je tak daleko, aż dźwignia uruchomi hamulec ręczny przy zaciskach hamulców i odsuną się one od ogranicznika. Teraz obracamy nakrętki regulacyjne w taki sposób, żeby przy spuszczonej dźwigni hamulca ręcznego, luz między dźwignią a ogranicznikiem za nacisku hamulca miał taką sama wartość po każdej ze stron.

Luz ten nie powinien wynosić więcej jak 1.5mm. Następnie zaciągamy 5 razy hamulec ręczny i spuszczamy. Sprawdzamy czy tylne koła obracają się bez problemu. Jeżeli jest wyczuwalny opór to należy poluzować trochę nakrętki regulacyjne. Na końcu zabezpieczamy je za pomocą nakrętki kontrującej, przytrzymując jednocześnie nakrętki regulacyjne za pomocą klucza płaskiego.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana żarówek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA