Kategorie

Mercedes W210: wymiana tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Robert Kuśpiel
Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów!
Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów!
Wymiana klocków hamulcowych to jedna z podstawowych prac, które możemy sami wykonać w naszym aucie. W poradniku tym pokażemy jak szybko zmienić tylne klocki i tarcze hamulcowe w Mercedesie W210.

Pierwszy krok to zakup odpowiednich klocków hamulcowych. Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów. Pamiętajmy, że wymieniamy wszystkie wkładki. Niedopuszczalna jest wymiana tylko i wyłącznie po jednej stronie koła. Do przeprowadzenia wymiany będzie nam potrzebny lewarek razem z podstawkami. Luzujemy śruby kół i zaczynamy unosić samochód.

Odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koła. Teraz odłączamy złącze elektryczne czujnika zużycia klocków hamulcowych. Nie należy ciągnąć za przewód, ponieważ można doprowadzić do jego uszkodzenia. Ilość czujników jest zależna od wersji auta. Są modele, w których wymagane są dwa czujniki zużycia. Zawsze montujemy tyle czujników ile zostało przewidzianych.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

Teraz wybijamy z zacisku hamulcowego dwa kołki mocujące. Będzie nam do tego potrzebny przebijak lub gwóźdź o średnicy 3mm. Należy pamiętać, że wybijamy tylko i wyłącznie od zewnętrznej strony do wewnętrznej. Na końcu wyjmujemy sprężynę. Zdarzają się również takie zaciski, które mają tylko jeden kołek mocujący. Zasada postępowania pozostaje taka sama. W tym momencie możemy wyjąć klocki hamulcowe. Najlepiej posłużyć się płaskim śrubokrętem.

Po wymontowaniu klocków nie należy naciskać na pedał hamulca. Spowoduje to wypchnięcie tłoków z zacisku i konieczność oddania go do specjalistycznego zakładu. Przed montażem czyścimy dokładnie powierzchnie prowadzące i stykowe. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej (o miękkim drucie) lub szmatką nasączoną spirytusem. Nie należy stosować rozpuszczalników oraz ostrych narzędzi.

Sprawdzamy dokładnie gumową osłonę przeciwpyłową przy każdym tłoku hamulca. Nie powinno być na niej żadnych pęknięć oraz innych uszkodzeń mechanicznych. Jeżeli wymaga wymiany to nie należy czekać. Wszelkie zanieczyszczenia, które się przedostaną powodują nieszczelność zacisku hamulca. Przechodzimy do wciskania tłoczków. W warsztatach stosowany jest specjalny przyrząd.

W warunkach domowych można skorzystać z drewnianego trzonka młotka lub odpowiedniego klocka drewnianego. Cała operacja wymaga dużej ostrożności. Nie można dopuścić do ukośnego ustawienia się tłoczka. Jego powierzchnia oraz osłona przeciwpyłowa również musi pozostać nienaruszona. Podczas wykonywania tej czynności poziom płynu hamulcowego powiększa się.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż zderzaków

Należy bezwzględnie kontrolować jego stan. Jeżeli pojawi się taka potrzebo to należy usunąć nadmiar za pomocą strzykawki. Odciągnięty płyn spuszczamy do pustego naczynia. Dodatkowo w stałych zaciskach czterotłokowych należy zabezpieczyć przed wypadnięciem przeciwległe tłoki. Najlepiej zrobić to odpowiednio dopasowanym klinem z drewna lub plastiku.

Wyjmujemy czujnik zużycia ze zużytego klocka i przekładamy go do nowej wkładki. Osadzamy klocki w zacisk i podpinamy przewód czujnika zużycia klocków hamulcowych do złącza przy zacisku hamulcowym. Pamiętajmy o odpowiednim ułożeniu przewodu. Powinien być w takim samym położeniu jak przed demontażem. Zakładamy sprężynę i wbijamy kołki mocujące.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana wtryskiwaczy w silniku Diesla

Zakładamy koła i wkręcamy śruby. Opuszczamy samochód i wciskamy kilka razy pedał hamulca. Wykonujemy to w celu prawidłowego ułożenia się klocków względem tarczy. Na końcu sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i ewentualnie uzupełniamy braki. Używamy tylko i wyłącznie nowy płyn. Unikajmy gwałtownego hamowania przez około 500 kilometrów.

Wymiana tarcz

Wymiana tarcz przebiega w podobny sposób jak wymiana klocków hamulcowych. Na początku należy unieść samochód, podeprzeć na podstawkach i zdjąć koła. Następnie odłączmy czujnik zużycia klocków od złącza znajdującego się przy zacisku hamulca. Odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk do obudowy łożyska koła i wyjmujmy go. Zalecamy podwiesić do nadwozia za pomocą drutu.. Nie należy odłączać przewodów hamulcowych – będzie potrzebne odpowietrzenie całego układu.

Zobacz też: Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Odkręcamy śrubę mocującą tarczę hamulcową i zdejmujemy ją z piasty koła. Może zdarzyć się tak, że zapieczona tarcza nie będzie chciała zejść. W takiej sytuacji należy uderzyć w nią za pomocą młotka poprzez drewniany klocek. Jeśli tarcze nie będą ponownie montowane to nie ma konieczności używania klocka. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przed założeniem nowej tarczy musimy ją odtłuścić.

Sprawność nowego zestawu będzie bardzo słaba przez pierwsze 300 kilometrów dlatego należy unikać gwałtownego hamowania. Pamiętajmy, że instalując nowe tarcze należy również pamiętać o nowych klockach.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    25 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.