REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK2 i C-MAX: regulacja hamulca ręcznego

Robert Kuśpiel
Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego
Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego

REKLAMA

REKLAMA

Poprawna regulacja hamulca ręcznego zapewnia jego prawidłowe działanie. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić regulację hamulca ręcznego w modelu Focus MK2 i C-MAX.

Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego. Nawet jak „nie trzyma” prawidłowo to większość pozostawia samochód na biegu. Jest to pewne rozwiązanie jednak nie zastąpi w pełni hamulca ręcznego.

REKLAMA

Hamulec ręczny działa prawidłowo wtedy, gdy jest on w stanie zatrzymać samochód na każdej płaszczyźnie. Nie tylko na równej powierzchni, ale także na górce. Oddziałuje on na tylne koła pojazdu. Po pracach gdzie należy zdejmować linkę hamulca ręcznego lub po pewnym czasie eksploatacji należ dokonać regulacji. Nie ma konieczności zlecania tej czynności serwisowi.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana paska wieloklinowego

REKLAMA

Na początku warto sprawdzić sam hamulec ręczny. Musimy się upewnić czy faktycznie wymaga regulacji. Znane są różne sposoby. Jednym z nich jest zaciągnięcie hamulca ręcznego i podjęcie próby ruszenia. My polecamy inne rozwiązanie. Wystarczy udać się w miejsce gdzie jest górka i ustawić na niej samochód. Zaciągamy hamulec ręczny i sprawdzamy czy nasze auto będzie się poruszać do przodu. Jeśli mamy słaby hamulec ręczny to usłyszymy jak on „puszcza”, również da się to zauważyć po ruchu auta.

Przechodzimy do wyregulowania hamulca ręcznego. Na początku zdejmujemy osłonę zabezpieczającą, która znajduje się pod dźwignią hamulca ręcznego. Następnie sprawdzamy czy hamulec ręczny nie jest zaciągnięty a następnie naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. W ten sposób spowodujemy aktywację automatycznej regulacji luzu hamulca. Pod dźwignią hamulca ręcznego znajduje się specjalne nakrętka regulacyjna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy ją i zaciągamy hamulec ręczny na 6 ząbek zapadki. Teraz dokręcamy nakrętkę regulacyjną i zwalniamy dźwignię hamulca ręcznego. Udajemy się ponownie na górkę i zaciągamy hamulec ręczny. Samochód powinien stać nieruchomo. Jeśli uznamy, że nie działa prawidłowo to należy wykonać ponownie regulację. Udajemy się na pustą drogę i sprawdzamy czy podczas hamowania nie ściąga samochodu na jedną stronę.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana alternatora

W przypadku braku zastrzeżeń składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Zdarzają się sytuacje, że wyregulowanie hamulca ręcznego jest praktycznie niemożliwe. W takim przypadku najlepiej unieść samochód do góry i sprawdzić jaki jest stan linek. Może zdarzyć się tak, że będą zablokowane lub uszkodzone.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA