REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana tylnych tarcz i klocków

Robert Kuśpiel
Do wymiany tylnych klocków i tarcz przyda się lewarek z „kobyłkami”
Do wymiany tylnych klocków i tarcz przyda się lewarek z „kobyłkami”
Mateusz Szymański

REKLAMA

REKLAMA

Tylne klocki i tarcze hamulcowe zużywają się znacznie wolniej niż przednie. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę tylnych tarcz i klocków hamulcowych.

Wymiana tylnych klocków i tarcz nie jest skomplikowana i można ją przeprowadzić samemu. Tradycyjnie zaczynamy od wyboru materiałów eksploatacyjnych. Podobnie jak dla przednich hamulców polecamy sprawdzone firmy. Tutaj również można znaleźć ciekawe oferty w zestawach (klocki + tarcze).

REKLAMA

Do wymiany będzie nam potrzebny lewarek z „kobyłkami”. Jeżeli mamy możliwość skorzystać z platformy warsztatowej to zdecydowanie ułatwimy sobie całą pracę. Luzujemy śruby koła i unosimy samochód. Zdejmujemy koło i przystępujemy do wymiany. Na początku przeprowadzimy wymianę klocków hamulcowych. W oddzielnej części zaprezentujemy wymianę tarcz.

Klocki hamulcowe

Pierwszy krok to wybicie prowadników zacisku. Wykonujemy to za pomocą pręta Kub przebijaka. Przystawiamy go od zewnętrznej strony i wbijamy do wewnątrz. Należy zrobić to bardzo ostrożnie gdyż istnieje możliwość wystrzelenia sprężynki mocującej wkładki. Teraz wyjmujemy wspomnianą sprężynę i demontujemy klocki hamulcowe.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: przegląd i regulacja hamulca ręcznego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przechodzimy do montażu. Na początku czyścimy dokładnie powierzchnie prowadzące. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej. Należy unikać wszelkich produktów będących pochodnymi ropy. Sprawdzamy czy osłona przeciwpyłowa nie jest popękana i wciskamy tłoczek za pomocą drewnianego trzonka młotka. Należy przy tym uważać, żeby nie uszkodzić powierzchni tłoczka oraz jego osłony.

Podczas wykonywania tej czynności należy regularnie sprawdzać poziom płynu hamulcowego. Jeżeli jego stan będzie się podnosił, nadmiar odciągamy za pomocą strzykawki. Montujemy do zacisku nowe klocki i instalujemy go na swoim miejscu. Zakładamy sprężynę i wbijamy prowadniki. Zakładamy koło i przechodzimy na drugą stronę. Zasada postępowania pozostaje taka sama.

Tarcze hamulcowe

Kiedy mamy uniesiony samochód, zdejmujemy koło i spuszczamy hamulec ręczny. Demontujemy klocki hamulcowe jak w powyższym opisie. Następnie odkręcamy zacisk od wahacza skośnego i podwieszamy go do nadwozia za pomocą drutu. Przekręcamy tarczę, żeby otwór w tarczy ustawił się w pozycji regulatora ustawienia szczęk. Wkładamy śrubokręt i obracamy nakrętkę do wyczuwalnego oporu.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż zderzaków

Teraz odkręcamy nakrętkę ustalającą tarczy hamulcowej i zdejmujemy tarcze. W przypadku problemów uderzamy w nią kilka razy młotkiem (brak możliwości ponownego montażu). Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Należy zaciągnąć kilka razy hamulec ręczny, aby szczęki dosunęły się do powierzchni bębna.

Na końcu regulujemy hamulec ręczny. Opis tej czynności znajduje się w osobnym poradniku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA