REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana przednich tarcz i klocków

Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL wymiana przednich tarcz i klocków
Opel Omega B/B FL wymiana przednich tarcz i klocków

REKLAMA

REKLAMA

Klocki i tarcze hamulcowe wymagają okresowej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak wymienić przednie klocki i tarcze hamulcowe w Oplu Omega B i B FL.

Wymianę przeprowadzimy w dwóch etapach. Przedstawimy z osobna wymianę klocków i tarcz hamulcowych. Pierwszy punkt to jest zakup odpowiednich klocków i tarcz hamulcowych. Chcąc uniknąć problemów najlepiej podać sprzedawcy: rocznik, pojemność i numer nadwozia. Pamiętajmy, że wymieniając tarcze hamulcowe należy zamontować nowe klocki. Warto przemyśleć zakup całego kompletu. W serwisach aukcyjnych można znaleźć markowe zestawy w bardzo przystępnych cenach.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana tylnych tarcz i klocków

REKLAMA

Do wymiany będzie potrzebny tradycyjny lewarek z podstawkami lub platforma warsztatowa. Na początku luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Następnie zdejmujemy koło i mamy dostęp do wszystkich elementów. Zaczniemy od wymiany samych klocków. W drugiej części poradnika pokażemy jak wymienić tarcze hamulcowe. Pierwszy krok to wyjęcie czujnika zużycia klocków.

Najlepiej zrobić to za pomocą śrubokręta. Podważamy czujni i wyjmujemy go z klocka hamulcowego. Teraz odczepiamy przewód z zatrzasków na przewodzie hamulcowym. Następnie wyjmujemy blaszkę zabezpieczającą i wypinamy przewód hamulcowy z kolumny zawieszenia. W modelach 4 cylindrowych wyprodukowany do sierpnia 1997 roku, wymiana przebiega w następujący sposób.

Na początku podważamy sprężynę mocującą i wyjmujemy ją z zacisku. Najlepiej zrobić to za pomocą śrubokręta. Teraz wyjmujemy zaślepki i odkręcamy prowadniki zacisku. Zdejmujemy zacisk i podwieszamy do nadwozia za pomocą drutu. Należy uważać, żeby przewody nie były zbyt mocno poskręcane. Nie ma potrzeby rozłączania przewodów hamulcowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za pomocą śrubokręta podważamy i wyjmujemy klocek z tłoczka zacisku wewnętrznego. Następnie wyjmujemy zewnętrzny klocek. W siniku 4 cylindrowym produkowanym po sierpniu 1997 i jednostkach 6 cylindrowych wymiana przebiega trochę inaczej.

Pierwszy krok to odkręcenie dolnego prowadnika zacisku. Następnie odchylamy go do góry. Tutaj również nie ma konieczności odpinania przewodów hamulcowych. Demontujemy klocki hamulcowe z zacisku i możemy przechodzić do montażu nowych.

Początkowe czynności są identyczne dla każdej wersji silnikowej. Czyścimy dokładnie powierzchnie prowadzące oraz powierzchnie montażową klocków. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej. Nie zalecamy stosować rozpuszczalników. Kontrolujemy osłonę przeciwpyłową. Jeżeli jest popękana to wymiana jest konieczna. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń to przystępujemy do wciśnięcia tłoczka hamulcowego.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż zderzaków

REKLAMA

W serwisach używane jest specjalne narzędzie. Jak wiadomo nie każdy ma do niego dostęp. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z drewnianej rączki młotka. Podczas wykonywania tej pracy należy kontrolować poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Nadmiar odsysamy za pomocą strzykawki i zlewamy do pustego naczynia. Kolejne czynności będą odmienne dla poszczególnych roczników i wersji silnikowej.

Zaczynamy od jednostki 4 cylindrowej, produkowanej do sierpnia 1997. Najpierw montujemy w tłoczku zewnętrzną wkładkę razem z klamrą, następnie zewnętrzną. Instalujemy zacisk na swoje miejsce i wkręcamy prowadniki mocujące. Zakładamy zaślepki ochronne i montujemy sprężynę mocującą na zacisku hamulcowym.

W silnikach 4 cylindrowych od września 1997 i jednostkach 6 cylindrowych montaż również nie przysparza problemów. Montujemy nowe klocki do zacisku i opuszczamy go po czym dokręcamy prowadnik. Kolejne kroki są takie same dla każdej wersji. Montujemy przewód hamulcowy na kolumnie zawieszenia i zabezpieczamy go za pomocą blaszki. Wkładamy czujnik zużycia klocków w wewnętrzny klocek i możemy przykręcać koło.

Po drugiej stronie auta wymiana przebiega w taki sam sposób. Na końcu kontrolujemy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Jeżeli jest zbyt dużo to odciągamy go za pomocą strzykawki. W przypadku konieczności uzupełnienia, używamy tylko świeżego płynu.

Tarcze hamulcowe

Wymiana tarcz hamulcowych przebiega w podobny sposób. Początek jest taki sam jak w przypadku wymiany klocków hamulcowych. Jednak w tym przypadku nie wystarczy tylko demontaż zacisku. Potrzeba również odkręcić ramkę, do której jest przykręcony. Następnie odkręcamy śrubę ustalającą za pomocą klucza imbusowego 5. Zdejmujemy tarczę z piasty. Tutaj mogą wystąpić pewne problemy. Jeżeli tarcza nie będzie montowana ponownie to można w nią uderzyć kilka razy młotkiem.

Przed montażem czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania. Wszelkie zanieczyszczenia mogą ujemnie wpłynąć na pracę tarczy. Odtłuszczamy tarczę za pomocą nitro i montujemy na swoje miejsce. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Przez pierwsze 300 kilometrów należy unikać gwałtownego hamowania. Tarcza jak i klocek musi się dotrzeć.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA