REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: wymiana tylnych tarcz i klocków hamulcowych – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Wymiana tarcz i klocków to jedna z podstawowych napraw układu hamulcowego.
Wymiana tarcz i klocków to jedna z podstawowych napraw układu hamulcowego.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana tarcz i klocków to jedna z podstawowych napraw układu hamulcowego. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo wymienić te elementy w Alfa Romeo 156.

Ze zużytych klocków nie da się już nic zrobić, jednak w przypadku tarcz wygląda to inaczej. Tutaj mamy pewien wybór. Możemy zdecydować się na przetoczenie obecnych tarcz lub zakup nowych. To, na co się zdecydujemy, zależy wyłącznie od nas. My jedynie możemy doradzić zakup nowych. Złe przetoczenie tarcz może skutkować ich biciem, a w takim przypadku, czeka nas powtórna wymiana.

REKLAMA

Pierwszy krok to poluzowanie hamulca ręcznego. W tym celu zaciągamy go do połowy i podważamy jego osłonę. Podważamy od przodu – tutaj znajduje się zatrzask. Tylna część jest wsuwana do tapicerki. Po zdjęciu osłony zobaczymy śrubkę do regulacji ręcznego. Obok niej znajduje się zabezpieczenie, które odbezpieczamy w celu łatwiejszego wykręcania śrubki. Opuszczamy hamulec ręczny i przechodzimy do demontażu koła.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

REKLAMA

Luzujemy śruby, zabezpieczamy przód samochodu (np. klinami) i unosimy auto. Podkładamy obok podnośnika drewniany klocek. Niedopuszczalne jest, żeby prowadzić całą pracę tylko z podnośnika. Jeżeli linka hamulca ręcznego jest odpowiednio poluzowana, to nie będzie problemu z jej zdjęciem. Teraz luzujemy lekko przewód płynu hamulcowego. Odkręcamy dwie śruby trzymające zacisk i podważamy go śrubokrętem.

Następnie zaciskamy przewód z płynem hamulcowym, odkręcamy go i zdejmujemy zacisk. Pozostaje nam demontaż tarczy. Odkręcamy jedną śrubę widoczną pomiędzy otworami na śruby kół. Mogą wystąpić problemy z jej usunięciem. Polecamy polać WD-40 i uderzyć w nią kilka razy młotkiem. Teraz obracamy tarczę i za pomocą młotka uderzamy w nią. Niedopuszczalne jest stukanie po powierzchni ciernej tarczy (jeśli będziemy toczyć).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to wciśnięcie tłoczka. Najlepiej robić to przy pomocy imadła. Warto poprosić o pomoc drugą osobę. Wciskamy tłoczek drewnianym trzonkiem młotka, a nasz pomocnik za pomocą szczypiec wkręca go zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Podczas całej operacji należy uważać, żeby nie uszkodzić jego gumowej osłony. Czyścimy wszystkie elementy za pomocą szczotki drucianej i przeprowadzamy montaż w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

Pozostaje nam odpowietrzyć układ. Jedna osoba wsiada do samochodu i pompuje pedałem hamulca, druga odkręca odpowietrznik. W tym momencie wpada on w podłogę. Druga osoba zakręca odpowietrznik. Operację powtarzamy do momentu aż przestaną być widoczne pęcherzyki powietrza.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA