REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: demontaż zegarów

Robert Kuśpiel
Opel Astra F demontaż zegarów
Opel Astra F demontaż zegarów

REKLAMA

REKLAMA

Usterka zegarów wymaga ich demontażu. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować i zamontować zegary w Oplu Astra F.

W Astrach F poszczególne wskaźniki wchodzą w skład całego zestawu zegarów. Po zdemontowaniu zegarów można wymienić uszkodzony wskaźnik lub żarówkę. Warto jednak wiedzieć, że nie ma konieczności demontażu kierownicy w celu wyjęcia zegarów.

REKLAMA

Przystępujemy do demontażu całego zestawu wskaźników. Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Teraz odkręcamy osłonę zestawu wskaźników (5 śrub) oraz linkę prędkościomierza za pomocą klucza nasadowego 10mm. Kolejny krok to odkręcenie i wyjęcie całego zestawu wskaźników. Należy jednak zwrócić uwagę na swobodny ruch linki prędkościomierza. W razie potrzeby najlepiej poprosić drugą osobę o przesunięcie linki do środka.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana rozrusznika

REKLAMA

Odłączamy linkę prędkościomierza z tyłu z zestawu wskaźników. W celu wykonania tej czynności należy docisnąć palcem sprężynkę mocującą i wyjąć jednocześnie linkę z zestawu. W przypadku zegarów elektronicznych należy wyjąć wtyk złącza elektrycznego. Na końcu odpinamy dwa wtyki złącza elektrycznego.

Przechodzimy do demontażu poszczególnych wskaźników. Na początku należy wyjąć pokrętło licznika dziennych kilometrów. Teraz podważamy cztery języczki i zdejmujemy pokrywę wskaźników. Przystępujemy do wymontowania wskaźnika ilości paliwa, wskaźnika temperatury i obrotomierza. Odkręcamy dwie nakrętki i wyjmujemy wskaźnik z obudowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak kolor podświetlenia zegarów wpływa na kierowcę podczas jazdy?

W przypadku prędkościomierza należy wyjąć z niego klamrę a następnie delikatnie odkręcić płytkę drukowaną. Wykręcamy cztery wkręty i wyjmujemy prędkościomierz. Obrotomierz zamocowany jest na śrubach Torx T10. Montaż wskaźników odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o włożeniu pokrętła od licznika dziennych kilometrów.

W zestawie wskaźników bardzo ważną rolę odgrywa stabilizator napięcia. Jego zadaniem jest utrzymanie napięcia w obwodzie zestawu wskaźników. W przypadku, kiedy stabilizator jest uszkodzony między innymi pojawiają się błędne wskazania ilości paliwa w zbiorniku. Odkręcamy więc stabilizator napięcia od tylnej ścianki obudowy zestawu wskaźników i wyjmujemy z gniazda.

Zobacz też: Białe zegary - jak je zamontować?

Przechodzimy do zamontowania zestawu zegarów. Na początku podłączamy wtyki razem z przewodami, wsuwamy linkę prędkościomierza i zabezpieczamy ją. Montujemy zestaw wskaźników, jednocześnie przesuwając linkę do przedziału silnika. Dokręcamy zestaw wskaźników i przykręcamy osłonę zestawu wskaźników oraz osłonę kolumny kierownicy. Przykręcamy linkę prędkościomierza do skrzyni biegów i podłączamy przewód masowy akumulatora.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA